Miksei aikuisia/keski-ikäisiä näy koskaan töissä Subissa, Mäkissä tms?
Kommentit (14)
Ovat tajunneet, että ko. paikat tarjoavat epäterveellistä syötävää reippaasti ylihinnoiteltuna. Siinäpä se pähkinänkuoressa. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ovat tajunneet, että ko. paikat tarjoavat epäterveellistä syötävää reippaasti ylihinnoiteltuna. Siinäpä se pähkinänkuoressa. Ole hyvä.
Ja siis moraalisista ja omatunnon syistä eivät halua olla töissä kyseisenlaisessa paikassa? Kunnioitettavaa.
Koska asiakaskunta on sitä mitä on. Ei jaksa jokaisen mirkkupetterin kanssa vääntää tuleeko tähän neljä vai kolme kurkunsiivua ja miten päin ja tuleeko juusto alle vai päälle ja niin edelleen. Hermohan tuossa menee jumalauta! Jos tilaat tietyn leivän, niin se tehdään listan mukaisilla täytteillä ja that's it. Sitten maksat ja kiitos hei. Pois turhat lätinät ja lässytykset. Tämän takia never ever töihin ko. paikkoihin.
Mäkkäri on lisäksi ihan helvettiä koska lapsiperheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siis moraalisista ja omatunnon syistä eivät halua olla töissä kyseisenlaisessa paikassa? Kunnioitettavaa.
Eikä se palkkakaan häävi ole saati työajat. Ja asiakaspalvelu nyt on yleensäki helvettiä. Mäkissä tai subissa vielä potenssiin ziljoona.
Ei viisikymppinen menesty siellä teinien keskellä.
Miksei näy? Koska mäkkärit, heset, subwayt ei palkkaa "aikuisia". Siksi ei näy.
Asia erikseen on tietenkin se, että "aikuisilla" on jo elämässää velvotteita, joiden maksamiseen tarvitaan oikeat tulot eikä mitään koululaisten taskurahoja. Lisäksi, miten tyhmä ja lyhytnäköinen on kansa/valtio, joka ajaa koulutetut ja ammattitaitoiset ihmiset kääntämään pihviä 6e tuntipalkalla. Eikö näiden ihmisten pitäisi olla ennemmin innovoimassa uutta ja nostamassa kansakunnan hyvinvointia?
Tämä aloitus varmasti tarkoittaa sitä, että minä (keski-ikäinen nainen) näytän huomattavasti ikäistäni nuoremmalta. Minua ei erota Mäkkärin ruokajonossa puolet nuoremmista.
Nyt se on faktaa, kiitos ap:n!
Oi kauheaa, nyt minä luin väärin. Kyse olikin työntekijöistä.
-8
Mitä luulet jos jo 24v on Subin mielestä liian vanha. Ja arvaa oliko kivaa kun työhakemuksen tuli vastaus että haemme nuorempaa työntekijää.
Minä voisin 41-vuotiaana hyvinkin olla Subwayssä töissä, olen nytkin asiakaspalvelija enkä koe että toimistoympäristö tekisi minusta yhtään sen "arvokkaampaa" tms. Mutta tarvitsen tosiaan sen 40 tuntia viikossa, ja en usko että tuollaisessa paikassa saa olla niin paljoa töissä. Lisäksi haluan tehdä töitä aina samassa vuorossa. Tuollaisessa työpaikassa kaikki työtoverit ovat kuitenkin opiskelijoita, jotka vaihtelevat vuoroja esim. tenttiaikataulujen mukaan. Sellaisessa työympäristössä ei hyvä seuraa, jos pitää kynsin hampain kiinni oikeudestaan tehdä vain omia työvuorojaan, koska kaikki muut ovat kuitenkin joustavampia.
Joten siksi itse en hae moiseen työpaikkaan. (Niin, ja palkkakin "saattaa" olla himppusen huonompi.)
Vierailija kirjoitti:
Miten maksat asuntolainan jos saat 12 h/vko ja joku 12 euroa tunti? Työvuorot vielä tyyliin tiistai-aamu ja perjantai-ilta.
Tuokin on vielä huomattavasti parempi palkka kuin niillä orjatyöpaikoilla joihin työkkäri pakottaa näitä keski-ikäisiä asuntovelallisia tukien menettämisen uhalla.
Ja julistaa sitten mairea hymy huulillaan "työllistäneensä" taas yhden työttömän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luulet jos jo 24v on Subin mielestä liian vanha. Ja arvaa oliko kivaa kun työhakemuksen tuli vastaus että haemme nuorempaa työntekijää.
Höh, jos ikää on yli 45v (IT alalla yli 35) saat tuollaisen vastauksen joka ikisestä työpaikasta vaikka sinulla olisi täsmälleen tuon alan työkokemusta ja koulutus.
Ja sitten samat firmat itkevät julkisuudessa hirvittävää työvoimapulaa kun heillä olisi pilvin pimein auki paikkoja mutta "niihin ei vain löydy päteviä hakijoita"
Pätevä hakija on näissä ruikutuksissa aina parhain arvosanoin korkeakoulusta valmistunut perheetön max 27 vuotias sinnku joka asuu vanhempien nurkissa ja on valmis tekemään töitä vaikka ilmaiseksi millä hyvänsä ehdoilla.
Näistä on ja tulee aina olemaankin pulaa mutta media ja poliitikot ovat niin helposti johdateltavissa etteivät ne edes raapaise todellisuutta tämän "työvoimapulan" kiiltävän pinnan alla.
Mieluummin noissa paikoissa töissä kun kotona työttömänä.
Miten maksat asuntolainan jos saat 12 h/vko ja joku 12 euroa tunti? Työvuorot vielä tyyliin tiistai-aamu ja perjantai-ilta.