Olen hyvin hankkivan miehen vaimo
En ole töissä viimeksi ollut kuin joskus vuonna 2...; kysy minulta jotain, mikä kiinnostaa?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:45"]
Kuinka useasti valitat ystävillesi kun ei ole rahaa?
[/quote] En valita rahan puutetta, koska siitä puutetta ei ole ollut. Aina on rahani riittäneet siihen, mihin sitä tarvitsenkin.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 22:50"]
Minäkin olen hyvin tienaavan vaimo. Käyn töissä vaikka tultaisi hyvin toimeen ilmankin. Kysyttävää? Minua ei kyllä yhtään kiinnosta sinun elämäsi.
[/quote] Ei sinun tarvitsekaan olla kiinnostunut minun elämästäni, mutta ei minuakaan sinun elämäsi. Käy vaan töissä, sehän on vain mukavaa, kun makselet veroja ja muut hyötyvät niistäkin pikkuroposistasi.
Eikö ota luonnon päälle elää siivellä?
ei mitään kysyttävää. totean vaan, että eipä ap:llä kovin hyvin mene jos pitää tällaisella foorumilla päteä.
t. erittäin hyvin tienaavan miehen hyvin tienaava vaimo
Minä olen ollut viimeksi töissä kun odotin nuorinta lasta eli 14 vuotta sitten.
Nautin elämästäni enkä huolehdi huomisesta. Olemme kuitenkin naimisissa ja meillä ei ole avioehtoa joten jos ero tulisi niin kaikki menee puoliksi joten en nälkään kuolisi ja eiköhän sitä katto pään päälle löytyisi.
Eläke-ikään on vielä 20 vuotta ja ei meistä nykymenolla kukaan tiedä mikä on eläke silloin tai onko sitä tai jos huono säkä käy niin voipi vaikka kuolla ennen eläkepäiviä.
Ei tarvitse valittaa ettei ole rahaa kun sitä on ihan sopivasti ja on myös omaa varallisuutta. Maksan myös veroja (pääoma) niin sitäkään ei tarvitse kenenkään murehtia.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:14"]
Ap on ilmeisesti porvoolaisrouva jolla ei oikein ole ollut edellytyksiä opiskella itselleen kunnon ammattia. Niinpä hän joutuu olemaan kotona panopuuna hieman vanhemmalle miehelleen, ja toivoa että ei joudu kiertoon. Asiahan on niin että harvaa miestä kotirouva kiinnostaa, nykyaikainen nainen pärjää myös ammatissa ja on henkisestikin samalla tasolla miehen kanssa. Elätti on elätti.
[/quote] En ole porvoolaisrouva, ja toisekseen minulla on ammatillinen tutkinto ja työkokemusta jaettavaksi monelle nuoremmalle kolleegalleni. Verojakin maksan tälläkin hetkellä. Mieheni kylläkin makselee ja on maksanut vieläkin enemmän kuin minä, ja monta kertaa enemmän kuin yksikään pikkutuloinen tai ikänsä sosiaalisen avun saajat puhumattakaan lusmut, jotka eivät töihin ikinä ole edes halunneet.
Toisekseen meillä kotirouvilla riittää enemmän virtaa seksielämään kuin työssä käyvillä kanssasisarillamme, joiden mehut menevät duuninsa myötä, ja sänkyelämä kärsii. Univaje ja jatkuva väsymys, lomilla ehkä sitten jaksaa sekstailla, jos jaksaa sittenkään? Samalla mitalla olevalla henkisyydellä miehen&naisen välillä ei ole mitään merkitystä riippuen naisen töissä käymisellä tai käymättömyydellä.
Olen aivan varma, että jokainen nainen, joka vain voisi, jäisi mielellään pois kuluttavasta työelämästä, jos se vain olisi käytännössä mahdollista, mutta eihän se vaan kaikilta naisilta onnistu, ja sekös se korpee joitakin naisia, ja sen kyllä huomaa tässäkin keskusteluketjussa noista joistakin kommenteista, että pitää keksiä kaikenlaista skeidaa, kun itse moittijalla ei edes ole edellytyksiä tai mahdollisuuksia olla rouvan päivillä ja ns. vapaa työelämän velvollisuuksista.
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:49"]
Mikä v...:n hinku täällä joillakin on käydä esisttelemässä mielestään erinomaista elämäänsä jonkun elättinä? Te ette ole mitään muuta kuin laillistettuja lutkia. Kontilleen vaan ja suu auki ukon eteen, sillähän te elantonne käytännössä tienaatte.
t. työssäkäyvä, ehkä vain keskituloinen mutta hoikka ja hyvännäköinen sinkku, joka saisi miehesi petiin pikkurilliä koukistamalla, jos haluaisi
[/quote] HAH, voivoi, olen ennemmin rouva, jolla vilkas seksielämä kuin kiukkuinen, puutteessa elävä työn raskauttama sinkkunainen.
Tällä hetkellä olen "miehen elättinä" kotihoidon tuella, mutta kaipaan kovasti töihin. Toki minulla onkin johtotason hyväpalkkainen unelmatyöpaikka, johon palata. Eli, kaikki eivät halua jäädä kotiin hyväpalkkaisen miehen palkan varaan vaikka se erinomaisesti riittäisikin. Minä itse koen kykyjeni menevän hukkaan nyt kun olen "vaan" kotiäiti.
mutta kaikki tulevat onnellisiksi tavoillaan.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:09"]
MItä sun mies hankkii?
[/quote] Mieheni käy töissä hankkiakseen rahaa elämiseemme-ei sen kummempaa. Summia en ala kertoilemaan täällä, mutta sen verran, että me kyllä pärjäämme ihan mukavasti. Tietty enemmänkin voisi rahaa olla, mutta mitä väliä, kunhan saa kustannettua meidän elämisen ja laskut maksettua, ja velat lyhennettyä. Pääasia on kuitenkin, ettei tarvitse turvautua sossuun, vaikka jos sellainen tilannekin joskus tulee edessä päin, niin tottakai me olemme oikeutettuja sossusta jotain saamaankin, koska sitä vartenhan täällä veroja olemme maksaneetkin. Ei kai ne kaikki maksetut veromme voi suoraan jonkun ahneen valtion tai kunnan duunarin suihin mennä.
[quote author="Vierailija" time="17.09.2014 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="16.09.2014 klo 15:14"]
Ap on ilmeisesti porvoolaisrouva jolla ei oikein ole ollut edellytyksiä opiskella itselleen kunnon ammattia. Niinpä hän joutuu olemaan kotona panopuuna hieman vanhemmalle miehelleen, ja toivoa että ei joudu kiertoon. Asiahan on niin että harvaa miestä kotirouva kiinnostaa, nykyaikainen nainen pärjää myös ammatissa ja on henkisestikin samalla tasolla miehen kanssa. Elätti on elätti.
[/quote] En ole porvoolaisrouva, ja toisekseen minulla on ammatillinen tutkinto ja työkokemusta jaettavaksi monelle nuoremmalle kolleegalleni. Verojakin maksan tälläkin hetkellä. Mieheni kylläkin makselee ja on maksanut vieläkin enemmän kuin minä, ja monta kertaa enemmän kuin yksikään pikkutuloinen tai ikänsä sosiaalisen avun saajat puhumattakaan lusmut, jotka eivät töihin ikinä ole edes halunneet.
Toisekseen meillä kotirouvilla riittää enemmän virtaa seksielämään kuin työssä käyvillä kanssasisarillamme, joiden mehut menevät duuninsa myötä, ja sänkyelämä kärsii. Univaje ja jatkuva väsymys, lomilla ehkä sitten jaksaa sekstailla, jos jaksaa sittenkään? Samalla mitalla olevalla henkisyydellä miehen&naisen välillä ei ole mitään merkitystä riippuen naisen töissä käymisellä tai käymättömyydellä.
Olen aivan varma, että jokainen nainen, joka vain voisi, jäisi mielellään pois kuluttavasta työelämästä, jos se vain olisi käytännössä mahdollista, mutta eihän se vaan kaikilta naisilta onnistu, ja sekös se korpee joitakin naisia, ja sen kyllä huomaa tässäkin keskusteluketjussa noista joistakin kommenteista, että pitää keksiä kaikenlaista skeidaa, kun itse moittijalla ei edes ole edellytyksiä tai mahdollisuuksia olla rouvan päivillä ja ns. vapaa työelämän velvollisuuksista.
[/quote]
Nyt olet kovasti väärässä. Voisin aivan hyvin olla kotona jos haluaisin. Olen kuitenkin paljon ylpeämpi siitä että hankin itse omat sijoitusasuntoni ja maksan veroni, kuin että istuisin yhteiskunnalle täysin hyödyttömänä kotona niinkuin sinä teet. Et ehkä yksinkertaisesti kykene siihen mihin monet meistä kykenevät, eli mielenkiintoinen ura, taloudellinen menestys, hyvä avioliitto. Mutta jatka vaan valitsemallasi tiellä. Ehkä sekin jonkinlaista elämää on.
Ap muut yksineläjät on tienanneet eläkettä, sinä joutuisit elämään kansaneläkkeellä, eli käytännössä hakemaan toimeentulotukea, joka ei riitä vaatteisiin, lehtiin, ulkonasyömiseen, tai muuhunkaan mikä ei ole välttämätöntä.
[quote author="melba" time="14.09.2014 klo 22:38"]
Mitä tapahtuisi, jos miehesi haluaisikin erota sinusta? Saisitko helposti töitä vai nousisiko CV:si aukko ongelmaksi? Entä jos miehesi jättää sinut juuri ennen eläkeikää, niin miten selviät eläkkeellä? Miten pysyt henkisesti vireänä, jos et käy töissä?
[/quote] Jos mieheni haluaisi erota minusta, joka on kyllä melkoisen kaukaa haettua, sillä en usko, että minua itseäni vanhempi mies enää on kovin innokas vaihtamaan kumppania, mitä hyötyä siitä enää yli kuusikymppiselle ukon käppänälle olisi, joka ei enää lapsiakaan halua. Sitä paitsi me olemme niin kiinni kasvaneet toisiimme, että vain kuolema meidät erottaa, kuten papin vihkipuheessakin sanotaan.
Eläkkeellä pärjään kuten muutkin, jos jään yksin, niin onhan muutkin yksinäiset eläkeläiset pärjäilleet.
En tarvitse henkisen vireyteni ylläpitämiseen töissä käyntiä, hyvänen aika, olenhan toki töissä aikoinaan ollut, ja pikemminkin se väsytti minua kaikin tavoin, töissähän tehdään töitä, eikä se mikään harrastelukerhon kokoontumispaikka ole.