Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käyttäkää oikeesti sitä kiihdytyskaistaa. jooko?

Vierailija
14.09.2014 |

Ei ollut ensimmäinen kerta kun jouduin väistää kiihdytyskaistalta hitaampaa tulevaa vastaantulijoiden kaistalle. Itsellä vauhtia 80km/h ja joku tulee liittymästä ja koukkaa suoraan eteen ilman, että on kiihdyttänyt vauhtinsa muun liikenteen mukaiseksi, vaikka kiihdytyskaistaa olisi vaikka kuinka paljon jäljellä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on siinä autossa torvi niitä torvia varten. Huudata sitä ihan reilusti vain!

Vierailija
2/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:10"]Sulla on siinä autossa torvi niitä torvia varten. Huudata sitä ihan reilusti vain!
[/quote]
No yleensä sitä käytänkin. Takaisin vaan tulee keskaria. -.- kerran jouduin vesiliirtoon kun joku veti suoraan liittymästä eteen ja ehdin just ja just väistää etten ajanut perseeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sen motariakin jo ajavan - eli sinun - ennakoida hieman. Kutsutaan nimellä vetoketjuilmiö. Huomaat, että joku tulee hitaasti sieltä. No sille et voi mitään, mutta omaa autoasi pystyt hallitsemaan turvallisemmin. Eli joko kiihdytät itse, että päädyt sen hidastelijan eteen, tai sitten kohteliaasti hidastat rauhallisesti vauhtia, niin, että tämä hidastelija pääsee eteesi -ja toivot, että saa vauhtinsa kohdilleen motarilla sitten. Itse teen paljonkin tätä vetoketjuliikettä, ettei tarvitse vaihtaa kaistaa. Tarkkailemalla liittyviä autoja, pystyt hyvin arvioimaan, kannattaako sinun vain hieman hidastaa tai nopeuttaa vauhtiasi, jotta toisen liittyminen olisi kaikille turvallista. Minusta se on ihan muidenkin kanssa-autoilijoiden huomioimista.

Nuijempaa on se, että ajetaan täysillä vain ja huomaat, että sitä vauhtia jatkaessasi olette kylkikyljessä vaarallisella hetkellä, kun toinen liittyy motarille. Onko se vähän niinkuin mielenosoittamista, että "kun et osaa kiihdyttää, niin katso, näin käy, ollaan tässä nyt vierekkäin ja minä joudun vaihtaa vaarallisesti vastaantulijoiden kaistalle"

Vierailija
4/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aina kamera kuvaamassa kun ajan.

Vierailija
5/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:23"]Kannattaa sen motariakin jo ajavan - eli sinun - ennakoida hieman. Kutsutaan nimellä vetoketjuilmiö. Huomaat, että joku tulee hitaasti sieltä. No sille et voi mitään, mutta omaa autoasi pystyt hallitsemaan turvallisemmin. Eli joko kiihdytät itse, että päädyt sen hidastelijan eteen, tai sitten kohteliaasti hidastat rauhallisesti vauhtia, niin, että tämä hidastelija pääsee eteesi -ja toivot, että saa vauhtinsa kohdilleen motarilla sitten. Itse teen paljonkin tätä vetoketjuliikettä, ettei tarvitse vaihtaa kaistaa. Tarkkailemalla liittyviä autoja, pystyt hyvin arvioimaan, kannattaako sinun vain hieman hidastaa tai nopeuttaa vauhtiasi, jotta toisen liittyminen olisi kaikille turvallista. Minusta se on ihan muidenkin kanssa-autoilijoiden huomioimista.

Nuijempaa on se, että ajetaan täysillä vain ja huomaat, että sitä vauhtia jatkaessasi olette kylkikyljessä vaarallisella hetkellä, kun toinen liittyy motarille. Onko se vähän niinkuin mielenosoittamista, että "kun et osaa kiihdyttää, niin katso, näin käy, ollaan tässä nyt vierekkäin ja minä joudun vaihtaa vaarallisesti vastaantulijoiden kaistalle"
[/quote]
Kun kyse oliskin motarista. Olis ihan helppo väistää jos olis toinen kaista vaan kun maantiellä isolle tielle tullaan tieltä jossa rajoitus on 50km/h ja sieltä tullessa ei käytetä kiihdytyskaistaa vaan pompataan eteen suoraan.

Vierailija
6/6 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:23"]Kannattaa sen motariakin jo ajavan - eli sinun - ennakoida hieman. Kutsutaan nimellä vetoketjuilmiö. Huomaat, että joku tulee hitaasti sieltä. No sille et voi mitään, mutta omaa autoasi pystyt hallitsemaan turvallisemmin. Eli joko kiihdytät itse, että päädyt sen hidastelijan eteen, tai sitten kohteliaasti hidastat rauhallisesti vauhtia, niin, että tämä hidastelija pääsee eteesi -ja toivot, että saa vauhtinsa kohdilleen motarilla sitten. Itse teen paljonkin tätä vetoketjuliikettä, ettei tarvitse vaihtaa kaistaa. Tarkkailemalla liittyviä autoja, pystyt hyvin arvioimaan, kannattaako sinun vain hieman hidastaa tai nopeuttaa vauhtiasi, jotta toisen liittyminen olisi kaikille turvallista. Minusta se on ihan muidenkin kanssa-autoilijoiden huomioimista.

[/quote]
Kun kyse oliskin motarista. Olis ihan helppo väistää jos olis toinen kaista vaan kun maantiellä isolle tielle tullaan tieltä jossa rajoitus on 50km/h ja sieltä tullessa ei käytetä kiihdytyskaistaa vaan pompataan eteen suoraan.
[/quote] ja siis sitä kiihdytyskaistaa ei käytetä yhtään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän