HAH, vasta minua haukuttiin neuroottiseksi, pyyhin hotellissa kaiken
antibakteerisilla pyyhkeillä, vaan juuri ne luettelemani kohdat on nyt listattu tähän. En löydä alkup. juttua..
"Matkailija pelkää usein saavansa ruokamyrkytyksen tai virustartunnan epähygienisista olosuhteista. Pöpöt vaanivat kuitenkin myös siisteissä hotelleissa.
Syysflunssat alkoivat jyllätä poikkeuksen aikaisin tänä vuonna. Matkailija altistuu flunssapöpöille yllättäen myös hotelleissa.
Hotellihuoneiden suurimpia bakteeripesiä ovat:
Television kaukosäädin
Ovenkahvat
Tuolien käsinojat
Valokatkaisijat
Wc-pöntön huuhtelupainike
Hanat
Vedenkeitin
Sängynpäädyt
Vaateripustimet
Puhelin
Kenellekään ei liene epäselvää, että paras tapa välttää tartunnat on hyvä käsihygienia. Kädet kannattaa pestä saippualla useita kertoja päivässä. Matkailijan ykkösvaruste on pieni käsidesipullo. Niitä saa nykyään lähes mistä tahansa kaupasta ja apteekeista. Myös antiseptiset pyyhkeet kannattaa pakata mukaan, mikäli mielit matkalle. Niillä on helppo pyyhkiä niin ovenkahvat kuin muutkin bakteeripesät." IS
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:42"]Kerran kun mun mies oli yötä hotellissa ja oli menossa nukkumaan, aukas pedin, lakanassa oli IISO läntti verta, juurikin siinä kohdalla jossa oli varmaan ollu edellisenä yönä nainen nukkumassa, pikkasen menkkaveri valunut...
Että sellanen siivous.
[/quote] no huh, tuosta pitää kyllä jo vaatia selvittämään kuka sitä kerrosta on siivonnut ja potkut tuollaiselle. Ne on kyllä ylhäällä kuka on missäkin siivonnut minäkin päivänä. Tuollainen siivooja tekee kyllä varmasti kaiken juosten kusten, ei tuota voi olla huomaamatta. T. Se siivooja
Minäkin pyyhin käsidesillä hotellissa vähän vaikka mitä. Kaveri oli joskus hotellisiivoojana, ja sen jälkeen kun kuulin siltä miten niitä huoneita siivotaan, niin aloin itse ottaa käsidesin mukaan. Ette oikeasti tiedä miten kiirellä ne huoneet käydään läpi ja mitä siinä ehtii vain tehdä. Se siivoaminen on oikeasti tosi epähygieenistä, siihen käytetään asiakkaiden käyttämiä likaisia pyyhkeitä yms. ja vaan muutama juttu pyyhitään. Eli vähän vaan yritetään saada näyttämään päällisin puolin siistiltä. Jos joku ottais näytteen niiltä pinnoilta, niin ne ois ihan törkeän epähygieeniset.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:54"]Minäkin pyyhin käsidesillä hotellissa vähän vaikka mitä. Kaveri oli joskus hotellisiivoojana, ja sen jälkeen kun kuulin siltä miten niitä huoneita siivotaan, niin aloin itse ottaa käsidesin mukaan. Ette oikeasti tiedä miten kiirellä ne huoneet käydään läpi ja mitä siinä ehtii vain tehdä. Se siivoaminen on oikeasti tosi epähygieenistä, siihen käytetään asiakkaiden käyttämiä likaisia pyyhkeitä yms. ja vaan muutama juttu pyyhitään. Eli vähän vaan yritetään saada näyttämään päällisin puolin siistiltä. Jos joku ottais näytteen niiltä pinnoilta, niin ne ois ihan törkeän epähygieeniset.
[/quote] vaikka kaverisi olisi noin tehnyt, se ei tarkoita että kaikki tekevät. Mitä itse olen työkavereita seurannut niin ihan oikeaoppisesti tekevät. Suurimmalla osalla on ammattiylpeys
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:45"]Minulla on sellainen käsitys, että käsidesi ei sovi kuin käsille, eli ei toimi kovilla pinnoilla. Koville pinnoille on omat aineet.
jos joku hygieniahoitaja olisi paikalla ja kertoisi miten on?
[/quote] no itse olen maalari ja pitkään käytettynä käsidesi tuhoaa maalipintaa. Näkee esim. Terveyskeskuksissa käsidesitelineen viereisellä seinällä kun maali kupruilee, kun desiä roikkunut seinään. Siitä en tiedä, desinfioiko kunnolla muuta kuin käsiä
Hah, tarkistakaa mihin ja kenelle hotellisiivous on ulkoistettu. Itärajalla aivan saastaiset hotellit mutta siivoojst ovatkin venäläisiä.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:54"]Minäkin pyyhin käsidesillä hotellissa vähän vaikka mitä. Kaveri oli joskus hotellisiivoojana, ja sen jälkeen kun kuulin siltä miten niitä huoneita siivotaan, niin aloin itse ottaa käsidesin mukaan. Ette oikeasti tiedä miten kiirellä ne huoneet käydään läpi ja mitä siinä ehtii vain tehdä. Se siivoaminen on oikeasti tosi epähygieenistä, siihen käytetään asiakkaiden käyttämiä likaisia pyyhkeitä yms. ja vaan muutama juttu pyyhitään. Eli vähän vaan yritetään saada näyttämään päällisin puolin siistiltä. Jos joku ottais näytteen niiltä pinnoilta, niin ne ois ihan törkeän epähygieeniset. [/quote] vaikka kaverisi olisi noin tehnyt, se ei tarkoita että kaikki tekevät. Mitä itse olen työkavereita seurannut niin ihan oikeaoppisesti tekevät. Suurimmalla osalla on ammattiylpeys
[/quote]
Ei se kaveri ainoastaan noin tehnyt, vaan se koko siivousporukka. Sillä oli kokenut siivoja aina parina ja niiltä otti oppinsa. Minä nyt luulen että sinä olet tässä se joka yrittää saada kuulostamaan siltä kuin teillä olisi ammattiylpeys, vaikka oikeasti on vaiettu salaisuus että te siivoatte vähän miten sattuu. Mä oon ihan eri alalla, ja kaverikin nykyään, joten mun ei tarvi puolustella ketään.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:38"]
Niin ja laseista vielä, kyllä kerätään kaikki likaiset pois. Ihan legendaa tuo että rätillä pyyhittäisiin. Siivouskärryn päällä on kaksi muovitelinettä, toinen täynnä puhtaita ja toinen tyhjä likaisia varten. Likaiset laitetaan tyhjään pohja alaspäin, etteivät mene sekaisin ja iltavuorolainen vie kaikista kerroksista likaiset keittiölle, pesee ja tuo aamuvuorolaisille valmiiksi puhtaita
[/quote]
Ei vaan tapahdu joka hotellissa noin....
[/quote]nopeampaa se on viedä likaiset pois ja tuoda puhtaat tilalle samalla kun vie likaiset lakanat ja pyyhkeet pois ja tuo puhtaat. Turhaa aikaa menisi jollain rätillä nyhrätessä, plus että kenen moraali kestää noin tehdä!
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:54"]Minäkin pyyhin käsidesillä hotellissa vähän vaikka mitä. Kaveri oli joskus hotellisiivoojana, ja sen jälkeen kun kuulin siltä miten niitä huoneita siivotaan, niin aloin itse ottaa käsidesin mukaan. Ette oikeasti tiedä miten kiirellä ne huoneet käydään läpi ja mitä siinä ehtii vain tehdä. Se siivoaminen on oikeasti tosi epähygieenistä, siihen käytetään asiakkaiden käyttämiä likaisia pyyhkeitä yms. ja vaan muutama juttu pyyhitään. Eli vähän vaan yritetään saada näyttämään päällisin puolin siistiltä. Jos joku ottais näytteen niiltä pinnoilta, niin ne ois ihan törkeän epähygieeniset. [/quote] vaikka kaverisi olisi noin tehnyt, se ei tarkoita että kaikki tekevät. Mitä itse olen työkavereita seurannut niin ihan oikeaoppisesti tekevät. Suurimmalla osalla on ammattiylpeys
[/quote]
Ei se kaveri ainoastaan noin tehnyt, vaan se koko siivousporukka. Sillä oli kokenut siivoja aina parina ja niiltä otti oppinsa. Minä nyt luulen että sinä olet tässä se joka yrittää saada kuulostamaan siltä kuin teillä olisi ammattiylpeys, vaikka oikeasti on vaiettu salaisuus että te siivoatte vähän miten sattuu. Mä oon ihan eri alalla, ja kaverikin nykyään, joten mun ei tarvi puolustella ketään.
[/quote]kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa, että meillä siivotaan kunnolla. Mäkin teen tätä vain opiskelujen ajan, ja mulla on jo ammatti joka on jotain ihan muuta kuin siivousta. Mua vain vituttaa kun oletetaan että kaikki tekee paskasti, vaikka suurin osa hoitaa työnsä hyvin
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:00"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:54"]Minäkin pyyhin käsidesillä hotellissa vähän vaikka mitä. Kaveri oli joskus hotellisiivoojana, ja sen jälkeen kun kuulin siltä miten niitä huoneita siivotaan, niin aloin itse ottaa käsidesin mukaan. Ette oikeasti tiedä miten kiirellä ne huoneet käydään läpi ja mitä siinä ehtii vain tehdä. Se siivoaminen on oikeasti tosi epähygieenistä, siihen käytetään asiakkaiden käyttämiä likaisia pyyhkeitä yms. ja vaan muutama juttu pyyhitään. Eli vähän vaan yritetään saada näyttämään päällisin puolin siistiltä. Jos joku ottais näytteen niiltä pinnoilta, niin ne ois ihan törkeän epähygieeniset. [/quote] vaikka kaverisi olisi noin tehnyt, se ei tarkoita että kaikki tekevät. Mitä itse olen työkavereita seurannut niin ihan oikeaoppisesti tekevät. Suurimmalla osalla on ammattiylpeys [/quote] Ei se kaveri ainoastaan noin tehnyt, vaan se koko siivousporukka. Sillä oli kokenut siivoja aina parina ja niiltä otti oppinsa. Minä nyt luulen että sinä olet tässä se joka yrittää saada kuulostamaan siltä kuin teillä olisi ammattiylpeys, vaikka oikeasti on vaiettu salaisuus että te siivoatte vähän miten sattuu. Mä oon ihan eri alalla, ja kaverikin nykyään, joten mun ei tarvi puolustella ketään. [/quote]kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa, että meillä siivotaan kunnolla. Mäkin teen tätä vain opiskelujen ajan, ja mulla on jo ammatti joka on jotain ihan muuta kuin siivousta. Mua vain vituttaa kun oletetaan että kaikki tekee paskasti, vaikka suurin osa hoitaa työnsä hyvin
[/quote]
Ota iisisiti, me vaan ihan itse ollaan nähty kuinka siistijät siistii, ihan sama missä ne sen työn tekee. Ei niillä ole aikaa tehdä sitä kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:42"]Kerran kun mun mies oli yötä hotellissa ja oli menossa nukkumaan, aukas pedin, lakanassa oli IISO läntti verta, juurikin siinä kohdalla jossa oli varmaan ollu edellisenä yönä nainen nukkumassa, pikkasen menkkaveri valunut... Että sellanen siivous. [/quote] no huh, tuosta pitää kyllä jo vaatia selvittämään kuka sitä kerrosta on siivonnut ja potkut tuollaiselle. Ne on kyllä ylhäällä kuka on missäkin siivonnut minäkin päivänä. Tuollainen siivooja tekee kyllä varmasti kaiken juosten kusten, ei tuota voi olla huomaamatta. T. Se siivooja
[/quote]
Mieheni toki meni pyytämään puhtaat lakanat, tiedä sitten mitä kulisseissa tapahtui. Oli siinä pikkasen respan niska punoittanut, kun menivät yhdessä mieheni kanssa ihmettelemään verta.
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:00"] [quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 18:54"]Minäkin pyyhin käsidesillä hotellissa vähän vaikka mitä. Kaveri oli joskus hotellisiivoojana, ja sen jälkeen kun kuulin siltä miten niitä huoneita siivotaan, niin aloin itse ottaa käsidesin mukaan. Ette oikeasti tiedä miten kiirellä ne huoneet käydään läpi ja mitä siinä ehtii vain tehdä. Se siivoaminen on oikeasti tosi epähygieenistä, siihen käytetään asiakkaiden käyttämiä likaisia pyyhkeitä yms. ja vaan muutama juttu pyyhitään. Eli vähän vaan yritetään saada näyttämään päällisin puolin siistiltä. Jos joku ottais näytteen niiltä pinnoilta, niin ne ois ihan törkeän epähygieeniset. [/quote] vaikka kaverisi olisi noin tehnyt, se ei tarkoita että kaikki tekevät. Mitä itse olen työkavereita seurannut niin ihan oikeaoppisesti tekevät. Suurimmalla osalla on ammattiylpeys [/quote] Ei se kaveri ainoastaan noin tehnyt, vaan se koko siivousporukka. Sillä oli kokenut siivoja aina parina ja niiltä otti oppinsa. Minä nyt luulen että sinä olet tässä se joka yrittää saada kuulostamaan siltä kuin teillä olisi ammattiylpeys, vaikka oikeasti on vaiettu salaisuus että te siivoatte vähän miten sattuu. Mä oon ihan eri alalla, ja kaverikin nykyään, joten mun ei tarvi puolustella ketään. [/quote]kyllä mä voin ihan rehellisesti sanoa, että meillä siivotaan kunnolla. Mäkin teen tätä vain opiskelujen ajan, ja mulla on jo ammatti joka on jotain ihan muuta kuin siivousta. Mua vain vituttaa kun oletetaan että kaikki tekee paskasti, vaikka suurin osa hoitaa työnsä hyvin
[/quote]
Ota iisisiti, me vaan ihan itse ollaan nähty kuinka siistijät siistii, ihan sama missä ne sen työn tekee. Ei niillä ole aikaa tehdä sitä kunnolla.
[/quote]niin tämä on juuri sitä kun siivoojia ei arvosteta. Kyllä suurin osa tekee työnsä kunnolla vaikka aikaa onkin vähän. Itse olen tehnyt monenlaista siivoustyötä enkä itse ole noihin hitaaseen tekijöihin vielä törmännyt, en toki kiistä että niitäkin voi löytyä. Niitä nyt löytyy joka alalta.
Mähän sain siivoojana puhdasta aikaseks,kun oiko vähän polkuja. Esimiehillekkin valitin kun ei kerkee. Heidän suustaan:puhtaan näköistä pönttöä ei siivota. Näin ainakin toimistopuolella...ja kokeneena tiedän miten laivan hytitkin siivotaan,kun oli sängyn alla vanhaa karkkiakin. Suihkut jos näyttää siisteitä,ne huuhdellaan ja kerätään mahdolliset karvat ritilästä. Lasitkin katsotaan onko käytetyn näköiset jne. 13 vuoden jälkeen lopetin siivoushommat ja en ole ollut näin onnellinen uudesta toisen alan työpaikasta ikinä. Arvostusta riittää tekijöille,muttei isoille pomoille.
Minulla on sellainen käsitys, että käsidesi ei sovi kuin käsille, eli ei toimi kovilla pinnoilla. Koville pinnoille on omat aineet.
jos joku hygieniahoitaja olisi paikalla ja kertoisi miten on?