Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ukko ei suostu lähtemään

Vierailija
14.09.2014 |

Eli mitä tehdään sellaisessa tilanteessa jos selvittämättömien jatkuvien riitojen takia haluan erota ja muuttaa lasten kanssa omaan asuntoon mutta mies ei suostu lähtemään meidän asunnosta (on siis lasten isä) ja kyseessä on kaupungin vuokra-asunto. Tietääkseni poliisiakaan ei voi kutsua heittämään koska ketään ei saa heittää asunnosta ulos. (Itse asissa laki taitaa olla vielä sellainen että vaikka henkilö ei olisi kirjoilla kyseisessä asunnossa hänen heittäminen ei niin vain onnistu jos on kysessä tilanne että henkilöllä on tavaroita asunnossa ja on asunut asunnossa kuitenkin ennen tuota ulosheittohetkeä.)

En varmaan voi tehdä muuta kun lähteä sitten itse lasten kanssa mutta minne ja mistä saan asunnon ja kuinka nopeasti? Voi olla että joku lapsista jää isän kanssa mutta minä kuitenkin tarvitsen ison asunnon ja tuo nykyinen asunto on aivan liian iso yhdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle joten en tiedä saisiko hän edes jäädä sinne ja vuokran maksukin olisi melko mahdotonta hänelle (pienituloinen) joten vaikka tilanne on tämä niin en nyt uskalla edes yrittää häntä kadulle ajaa koska hänelläkään ei ole realistisia mahdollisuuksia saada asunto esim. vapailta markkinoilta. Itsekin olen täysin riippuvainen sossusta ja Kelasta jos lähden koska olen työtön joten en voi vain hankkia vapailta markkinoilta vuokra kämpää eli kaupungin antama asunto on ainoa mahdollisuus. Miten näissä tilanteissa toimitaan?

Tämän takia ajatettelin että ainoa mahdollisuus on varmaan sitten hakea itselle ja lapsille uusi asunto ja hän saa jäädä tuohon entiseen kunnes löytää ehkä tai saa halvemman kaupungilta. Sitäpaitsi ei hän suostu lähtemään vaikka helpointa olisi että hän etsisi oman ja me jäisimme tuohon nykyiseen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain kokemusta vastaavasta erotilanteesta?

Vierailija
2/9 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi pakottaa tuota miestä muuttaaan mihinkään, etkä voi omia tuota asuntoa. Tee selväksi itsellesi kuinka monen lapsen kanssa lähdet ja mitä mieltä mies on lasten jaosta, varaa aika lastenvalvojalle ja tehkää tapaamissopimukset ja sitten lähdet pistämään uutta asunta hakuun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olet, ei oikein muuta vaihtoehtoa ole kuin sinun etsiä uusi asunto, niin tyhmältä kuin se tuntuukin

Vierailija
4/9 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokraat asunnon. Kaupunki ei ole millään lailla velvollinen osoittamaan asuntoa vaikka työtön olisikin.

En vain ymmärrä miksi mies ei lähde, jos iso asunto niin eihän hän saa tukia kuin tietyille neliöille.

Montako lasta teillä on ja paljonko asunnossanne on neliöitä?

Vierailija
5/9 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kaupungilta uutta vuokra-asuntoa ja ilmoita asunnon tarpeen syyksi ero.

Jos vuokrasopimus on teidän molempien nimissä, käy irtisanomassa vuokrasopimus omalta osaltasi. Miehesi tehköön sen sitten, kun on siihen valmis ja etsiköön itselleen asunnon. Ei ole sinun asiasi holhota aikuista ihmistä, joten jätä rauhaan se mies. Hoida vaan omat asiasi. Mies tekee perässä, kunhan on tajunnut, että te olette tosiaankin häipyneet. 

Lasten huollosta ja tapaamista pitää tehdä sopimus. Jos ette pysty siihen keskenänne, sosiaalitoimistossa autetaan. 

Yhteinen omaisuus pitää osittaa. Muistakaa myös velat. Jos teillä on pelkästään irtainta omaisuutta, se varmaan onnistuu ilman pesänjakajaakin, kun jokainen ottaa mukaansa omat henkilökohtaiset tavaransa. 

Vierailija
6/9 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:41"]

Vuokraat asunnon. Kaupunki ei ole millään lailla velvollinen osoittamaan asuntoa vaikka työtön olisikin. En vain ymmärrä miksi mies ei lähde, jos iso asunto niin eihän hän saa tukia kuin tietyille neliöille. Montako lasta teillä on ja paljonko asunnossanne on neliöitä?

[/quote]

No kyllä tiedän jo että tukea ei tippuisi hänelle tähän asuntoon varmaan mitään koska on liian paljon neliöitä yhdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle. Niin, ei varmaan suostu lähtemään koska ensinnäkin tietää että ei pystyisi tässä asumaan enää ja joutuisi hakemaan jostain uuden kämpän ja toiseksi ei tajua että olen todella finaalissa näiden riitojen takia. Luulee kai pitäisi vain minunkin kestää riitoja koska luulee olevansa tietenkin oikeassa tai luulee että muuttamalla minua ja omia mielipiteitäni voimme vielä jatkaa tms. Tosi asia on että minä en hyväksy hänen näkökantojaan monissa asioissa ja hän ei ole valmis antamaan periksi omistaan. Ei varmaan ole tajunnut että oikeasti olen valmis lähtemään. Luulee olevansa jotenkin korvaamaton. Ei ole tajunnut että olen todellakin aivan valmis olemaan ilman häntä koska niin olen paljon onnellisempi lasten kanssa ja oikeasti kärsin todella paljon tästä nykyisestä tilanteesta.

Vierailija
7/9 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:41"]

Vuokraat asunnon. Kaupunki ei ole millään lailla velvollinen osoittamaan asuntoa vaikka työtön olisikin. En vain ymmärrä miksi mies ei lähde, jos iso asunto niin eihän hän saa tukia kuin tietyille neliöille. Montako lasta teillä on ja paljonko asunnossanne on neliöitä?

[/quote]

No kyllä tiedän jo että tukea ei tippuisi hänelle tähän asuntoon varmaan mitään koska on liian paljon neliöitä yhdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle. Niin, ei varmaan suostu lähtemään koska ensinnäkin tietää että ei pystyisi tässä asumaan enää ja joutuisi hakemaan jostain uuden kämpän ja toiseksi ei tajua että olen todella finaalissa näiden riitojen takia. Luulee kai pitäisi vain minunkin kestää riitoja koska luulee olevansa tietenkin oikeassa tai luulee että muuttamalla minua ja omia mielipiteitäni voimme vielä jatkaa tms. Tosi asia on että minä en hyväksy hänen näkökantojaan monissa asioissa ja hän ei ole valmis antamaan periksi omistaan. Ei varmaan ole tajunnut että oikeasti olen valmis lähtemään. Luulee olevansa jotenkin korvaamaton. Ei ole tajunnut että olen todellakin aivan valmis olemaan ilman häntä koska niin olen paljon onnellisempi lasten kanssa ja oikeasti kärsin todella paljon tästä nykyisestä tilanteesta.

[/quote]

Ai niin sen voin vielä sanoa että kun olen sanonut hänelle että parempi olisi että lähdet niin sitten tulee sellaista että "en mä lähde mihinkään, sä lähdet" ja sitten selittää että ei voi voi lähteä koska haluaa elää lasten kanssa mikä on tosi paskapuhetta siinä mielessä että lastenhoidonkin olen aina hoitanut ihan 90% ja varsinkaan nuorimmaisten kanssa ei pärjäisi ollenkaan, ihan oikeasti koska ei ole ikinä hoitanut lapsia muuta kun ehkä korkeintaan vienyt ulos joskus joten ei pärjäisi edes yhtä vuorokautta ja hän kyllä tietää sen itsekin. Ainoastaan vanhimman lapsen uskaltaisin jättää hänelle ja lähinnä sen takia että hänelle itselleen ei ole hyvä muuttaa pois tutusta ympäristöstä eikä haluaisikaan vaikka onkin tavallaan minun puolellani näissä riidoissa eli lapsetkin tietävät ja ovat sitä mieltä että isä on tässä itse se ongelma.  Lapsilla ei sinänsä ole riitoja isän kanssa eikä minulle ole muuten vastaan sitä että olisivat isän kanssa vaikka kuinka usein.

Vierailija
8/9 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähe sitten yksin

Vierailija
9/9 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 21:17"]

Lähe sitten yksin

[/quote]

Etkö sitten lukenut että hän ei todellakaan voisi hoitaa paria nuorimmaista, ei siis ole ikinä hoitanut eikä pystyisi. Olisi todella vastuutonta jättää lapset hänelle ja jos huoltajuudesta pitää kiistellä niin satavarmasti se tulee minulle. Ilman että haluan mustamaalata niin hänellä on ominaisuuksia mitkä eivät oikein ole ainakaan etu jos lapsen huoltajuudesta puhutaan, mm. päihdeongelma ja jopa taipuvaisuus aggressiivisuuteen eikä lapset edes haluaisi jäädä hänen kanssaa. Myös tuo vanhin joka jäisi sanoi että haluaisi asua mielummin minun kanssa mutta ei haluasii muuttaa. Sen takia todennäköisesti ensin jää tähän ja sitten saa itse päätää myöhemmin kenen luona haluaa asua pysyvästi. On yli 12 eli saa jo itse päättää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä