Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eri tilaisuuksista myöhässä olevat ihmiset

Vierailija
14.09.2014 |

Mikä siinä on, että tietyt ihmiset on aina myöhässä? Ja mikä siinä on, että on niin vaikeaa lähteä ajoissa kotoa, että on ajoissa paikalla? Itse olen mieluummin liian ajoissa kun myöhässä, ihan vaan kunnioituksesta muita kohtaan ja siksi, että en halua häiritä alkanutta tilaisuutta tulemalla myöhään.

Jo opiskeluaikana vitutti ihmiset jotka tuli ihan pokalla 5-25 minuuttia myöhässä luennoille (opiskelin tutkintoni ulkomailla jossa ei käytössä mitään akateemista varttia vaan luennot ja muut alkoi tasan sillä kellonlyömällä kun lukujärjestyksessä luki). Etenkin massaluennoilla oli tosi ärsyttävää kun ihmisiä saattoi tulla kymmenenkin kappaletta myöhässä, minuutin parin välein, ja sitten siinä oli kauhea säätäminen, että pääsivät istumaan. (Joko puoli riviä nousi seisomaan, että yksi pääsi istumaan sinne keskelle tai sitten koko rivi aina siirtyi eteenpäin). Ja se takkien kahina ja reppujen kaivaminen... Argh. Kerran yksi napakka proffa sanoi tosi ilkeästi myöhästelijöille ja siihen loppui niiden myöhästely sillä kurssilla. Mutta useimmiten luennoitsijat ei sanoneet mitään ja aina oli samat tyypit myöhässä, joka jeesuksen päivä.

Nykyään vituttaa se kun aloitin yhden lääkäriklinikan ryhmän (mahajuttuja) ja sinnekin tuli nyt ekalla kerralla 3 ihmistä myöhässä, kaikki tietysti eri aikaan. Siinä sitten taas kaivettiin myöhästelijöille tuoleja sun muita ja vetäjä joutui jokaiselle kertomaan lyhyesti, että missä mennään ja mitä asiaa nyt käsitellään. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:34"]

Mikä siinä on, että tietyt ihmiset on aina myöhässä? Ja mikä siinä on, että on niin vaikeaa lähteä ajoissa kotoa, että on ajoissa paikalla? [/quote]

Samaa ihmettelen. Ehkä joku krooninen myöhästelijä haluaa vastata kysymykseen?

Vierailija
2/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa arvioida aikaa yhtään. Tätä voi olla vaikea kuvitella sellaisen, joka sen osaa. Olen opetellut, että varaan tupla-ajan jonkin asian tekemiseen tai siirtymiseen paikasta a paikkaan b. Sillä ole pärjännyt paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut selityksen, että krooninen myöhästelijä alitajuisesti pelkää ettei ketään muuta tulekaan paikalle. Hän pelkää jäävänsä yksin, kenties sillä tavalla nolaten itsensä. Niinpä hän saapuu vasta  sitten, kun muita on jo varmasti paikalla.

Vierailija
4/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kälyni myöhässä aina törkeästi. Oli jopa siskona lapsen ristiäisistä myöhässä. Kummitkin seisoivat jo paikoillaan papin kanssa, kun vielä odotettiin täti myöhäistä. Tavalliselta kyläreissulta on helposti kaksi tuntia myöhässä. Ihan hullua. Saattaa lähteä sovittuna vierailuaikana kotoa ja sitten keksii matkan varrella mennä ostoksille tai poikkeaa jonkun tuttunsa luona tms.

Vierailija
5/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen myöhästelijäryhmä ovat ihmiset jotka haluavat tehdä itsestään ja paikallesaapumisestaan aina numeron. Yleensä se verhotaan johonkin "yllättävä ruuhka" tai "en yhtään osannut aavistaa että matka tänne kestää näin kauan" -selityksiin. On varmasti ihmisiä joille ajan arvioiminen on oikeasti hankalaa, sitä en epäile lainkaan. Itse tunne erään esiintyvän taiteilijan jolla on aina tää "ruuhka", oli sitten ruuhka-aika tai ei ja asia pitää esittää myös aina suurieleisesti. Itsekin myöhästyn toisinaan ja häpeän joka kerta. Nopeasti ja hiljaa vaan paikalleen istumaan, ilman sen kummempia selittelyjä.

Vierailija
6/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät ihmiset, ihmiset joilta puuttuu käytöstavat ja toisten kunnioitus. Halveksin.

Vierailija
7/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:04"]

Kälyni myöhässä aina törkeästi. Oli jopa siskona lapsen ristiäisistä myöhässä. Kummitkin seisoivat jo paikoillaan papin kanssa, kun vielä odotettiin täti myöhäistä. Tavalliselta kyläreissulta on helposti kaksi tuntia myöhässä. Ihan hullua. Saattaa lähteä sovittuna vierailuaikana kotoa ja sitten keksii matkan varrella mennä ostoksille tai poikkeaa jonkun tuttunsa luona tms.

[/quote]Miksi odotitte? Olisitte pitäneet ristiäiset ja sanoneet, että voi voi kun tulee myöhässä. Tehän oikein annatte sille luvan myöhästyä kun seisotte vaan asennossa sitä odottaen.

Vierailija
8/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:01"]Olen kuullut selityksen, että krooninen myöhästelijä alitajuisesti pelkää ettei ketään muuta tulekaan paikalle. Hän pelkää jäävänsä yksin, kenties sillä tavalla nolaten itsensä. Niinpä hän saapuu vasta  sitten, kun muita on jo varmasti paikalla.
[/quote]

Tämä ei voi mitenkään pitää paikkansa. Jos olen menossa vaikka kampaajalle, minulla ei ole mitään syytä epäillä, että hän ei olisi paikalla.

3

Vierailija
9/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten virallisemmissa tilaisuuksissa, mutta setäni perheineen oli kaikista serkkusynttäreistä ja tällaisista myöhässä ainakin puoli tuntia. Lopulta äitini keksi, että jos juhlat alkavat vaikka klo 15, niin setäni perhe kutsutaan paikalle jo 14.30, niin ovat vain pari minuuttia myöhässä kun muut osaavat tulla ajoissa.

Vierailija
10/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tyypit ei kertakaikkiaan osaa opetella omaa ajanhallintaa. Osoittaa tosi huonoa käytöstä ja moukkamaisuutta.

Vierailija
11/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:05"]Toinen myöhästelijäryhmä ovat ihmiset jotka haluavat tehdä itsestään ja paikallesaapumisestaan aina numeron. Yleensä se verhotaan johonkin "yllättävä ruuhka" tai "en yhtään osannut aavistaa että matka tänne kestää näin kauan" -selityksiin. On varmasti ihmisiä joille ajan arvioiminen on oikeasti hankalaa, sitä en epäile lainkaan. Itse tunne erään esiintyvän taiteilijan jolla on aina tää "ruuhka", oli sitten ruuhka-aika tai ei ja asia pitää esittää myös aina suurieleisesti. Itsekin myöhästyn toisinaan ja häpeän joka kerta. Nopeasti ja hiljaa vaan paikalleen istumaan, ilman sen kummempia selittelyjä.
[/quote]

Mulla on ADD ja yksi mun hahmottamisen erikoisuus on se että mulla on eri kello kuin muilla. Ihmiset ympärilläni tietävät jo tämän ja kukaan ei valita ja nalkuta tai edes pyöritä silmiä kun olen myöhässä sen viisiminuuttiseni. Sitten on nämä joille lääkärin todistus maan ei riitä asiaa selvittämään. Onneksi heidän elämäänsä ei tarvin kuulua.

Vierailija
12/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:10"]En tiedä miten virallisemmissa tilaisuuksissa, mutta setäni perheineen oli kaikista serkkusynttäreistä ja tällaisista myöhässä ainakin puoli tuntia. Lopulta äitini keksi, että jos juhlat alkavat vaikka klo 15, niin setäni perhe kutsutaan paikalle jo 14.30, niin ovat vain pari minuuttia myöhässä kun muut osaavat tulla ajoissa.
[/quote]

Toi on muuten hyvä mutta toimi muhun vain kerran.

Vierailija
13/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myöhästelin ennen, koska pelkäsin sosiaalisia tilanteita, ja vitkuttelin viime minuutteihin asti. Sitten se stressi siitä myhästymisestä auttoi selättämään sen ahdistuksen ja jännityksen jota tunsin siitä että piti mennä tapaamaan ihmisiä. Tämä oli siis ihan kotoa opittu, tiedostamaton malli.

Kun ymmärsin miksi myöhästelen, lopetin sen ja etsin muita keinoja käsitellä tilanteita. En ole yli kymmeneen vuoteen ollut myöhässä mistään. Mut siis, tämäkin voi olla yksi syy.

Vierailija
14/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myöhästelen luennoilta jatkuvasti :D

Normaalisti olen sen 5-45 minuuttia myöhässä. Aika harvoin saavun paikalle ajoissa. Syy tähän on se, että en vaan osaa ajoittaa toimiani oikein. Jos huomaan, että mulla on vielä paljon aikaa, niin lopetan kiirehtimisen ja sitten huomaankin olevani myöhässä.

Vierailija
15/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:00"]

Normaalisti olen sen 5-45 minuuttia myöhässä. [/quote]

Eikö sua yhtään hävetä? Tai mietitytä, että mitä muut ajattelee susta (etenkin ne opettajat) kun olet aina myöhässä? Onko kiva tulla tunnettuna sinä tyyppinä joka on aina myöhässä?

Vierailija
16/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:10"]En tiedä miten virallisemmissa tilaisuuksissa, mutta setäni perheineen oli kaikista serkkusynttäreistä ja tällaisista myöhässä ainakin puoli tuntia. Lopulta äitini keksi, että jos juhlat alkavat vaikka klo 15, niin setäni perhe kutsutaan paikalle jo 14.30, niin ovat vain pari minuuttia myöhässä kun muut osaavat tulla ajoissa. [/quote] Toi on muuten hyvä mutta toimi muhun vain kerran.

[/quote]Varmaan, jos ne tyhmät kertovat, että tämä alkoikin vasta 15.

Vierailija
17/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:02"]

Eikö sua yhtään hävetä? Tai mietitytä, että mitä muut ajattelee susta (etenkin ne opettajat) kun olet aina myöhässä? Onko kiva tulla tunnettuna sinä tyyppinä joka on aina myöhässä?

[/quote]

Ehkä joskus. En jaksa stressata tollasesta :D En mä sitä niiden kiusaksi tee.

Vierailija
18/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 19:10"]En tiedä miten virallisemmissa tilaisuuksissa, mutta setäni perheineen oli kaikista serkkusynttäreistä ja tällaisista myöhässä ainakin puoli tuntia. Lopulta äitini keksi, että jos juhlat alkavat vaikka klo 15, niin setäni perhe kutsutaan paikalle jo 14.30, niin ovat vain pari minuuttia myöhässä kun muut osaavat tulla ajoissa. [/quote] Toi on muuten hyvä mutta toimi muhun vain kerran.

[/quote]No mikä tepsii?

Vierailija
19/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:05"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:02"]

[/quote]

[/quote]Vaan miksi?

Vierailija
20/25 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 20:05"]

[/quote]Vaan miksi?

[/quote]

Huonotapaisuuttaan, itsekkyyttään ja laiskuuttaan. Kyllä jokainen aikuinen, normaalijärkinen ihminen ilman diagnooseja, kykenee oleman paikalla ajoissa jos vain haluaa. Ihan oppimiskysymys. Mutta kun ei kiinnosta muut paskan vertaa ja luullaan, että koko maailma pyörii oman itsen ympärillä, niin sitten ollaan aina myöhässä ja kuvitellaan, että se on ok kaikille muille. Ja sitten kehitellään tollasia typeriä tekosyitä, että "en mä sitä niiden kiusaksi tee".

Hohhoijaa.