Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun lapsen kaverilla on aina ”jotain muuta”

Vierailija
19.08.2021 |

Tytölläni on hyvä kaveri, jossain vaiheessa alakoulussa olivat hyvät ystävätkin. Kutosella ihan hyvät kaverit. Nyt kesällä ennen yläkoulun alkua tapasivat muutaman kerran, meni hyvin. Seiskalla ovat samalla luokalla, mutta kaveri ei oikein innostu mistään. Tyttöni on ehdottanut tapaamista, mutta kaverilla on aina ”muita suunnitelmia” tai on väsynyt eikä jaksa tms. Nyt tyttäreni sanoi ettei enää viitsi kysellä, kun ikinä ei käy. Ja jos kaverilla oikeesti olisi muuta, niin ok, mutta äitinsä mukaan roikkuu netissä ja sohvalla. Koulussa ovat ihan hyvissä väleissä.

Olen yrittänyt sanoa tytölleni, että kysele vaan ehkä kaveri aktivoituu. Mutta nyt alan tuntea, että anna olla vaan. Jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta, olkoon sit yksin. Ei oo kiva, kun tyttäreni jatkuvasti joutuu pettymään kaveriinsa. Parempi varmaan olla kysymättä ja etsiä uusia kavereita.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yksi ja sama paras ystävä luokilla 0 - 6. Kutos ja seiska luokan välisenä kesänä tapahtui jotain. Kaverini alkoi pyöriä sellaisessa porukassa, mitä itse karsastin. Polttivat ja joivat. Ei oltu missään tekemisissä koko yläasteen aikana, vaan sain kaksi uutta ystävää. Joskus päälle 20-vuotiaina tutustuttiin uudelleen, ja ollaan nyt 30-vuotiaina hyviä ystäviä.

Vierailija
2/7 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, mitä sitten.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, mitä sitten.....

Niin että mitä mieltä Olette? Onko parempi jatkuvasti pettyä vai jättää kaveri omiin oloihinsa, unohtaa hänet ja yrittää etsiä uusia kavereita?

Ap

Vierailija
4/7 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on introvertti, eikä jaksa nähdä paljon muita koulun jälkeen kun uusi kouluympäristö vie voimat?

Aloituksesta päätellen hän ei siis näe muitakaan kavereita eli hän ei kohtele tytärtäsi eri tavalla kuin muita.

Vierailija
5/7 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis, mitä sitten.....

Niin että mitä mieltä Olette? Onko parempi jatkuvasti pettyä vai jättää kaveri omiin oloihinsa, unohtaa hänet ja yrittää etsiä uusia kavereita?

Ap

Kysytkö ihan tosissasi? Miksi roikkua kaverissa joka ei halua olla tekemisissä?

Vierailija
6/7 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en yläasteella enkä lukiossa jaksanut vapaa-ajalla nähdä yhtään ketään. Sain tarpeekseni ihmisistä koulussa. Minulla oli koulussa useita hyviä kavereita, että kyse ei ollut kaverittomuudesta.

Vierailija
7/7 |
20.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vapaalle löytyy muita kavereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme