Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen kanssa yhteen muutto, apua?

Vierailija
14.09.2014 |

Okei, olemme siis muuttamassa yhteen miesystävän kanssa. Olen asunut vanhempieni kanssa tähän asti ja olen nyt 20-vuotias. :)

Vaikuttaako mieheni tulot minun tukiini? Itse olen siis opiskelija. Mitä muuta pitäisi ottaa huomioon? Netistä ei tunnu löytyvän oikein tietoa.

Kiitos jo valmiiksi :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela.fi

Tietysti vaikuttaa sun tukiisi.

Vierailija
2/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:18"]

Kela.fi

Tietysti vaikuttaa sun tukiisi.

[/quote]

Kelan sivuilta koitin tarkistella, mutta en oikein ymmärtänyt kaikkea. Emme ole siis naimisissa ja miehen tulot melko pienet (noin 2000 kuussa). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue uudestaan ne kelan sivut ;)

Olette avopari kun kerran yhteen muutatte ja silloin teillä on yhteistalous ja toiset tulot vaikuttaa toisen tukiin ym. Riippuu tietysti mitä tukia saat...

Vierailija
4/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitossa puolison tulot vaikuttaa tukiisi, eli kannattaa selvittää asia tarkkaan ja keskustella miehesi kanssa onko valmis elättämään myös sinut. Opintotukea varmasti saat, mutta asumistukeen vaikuttaa myös puolisosi tulot, joten voi olla ettette saa sitä. Kannattaa käydä vaikka Kelassa juttelemassa, jos ei sivuilta löydy tarpeeksi tietoa. Monet opiskelijat tekevät osapäiväisesti töitä opintojen ohella. K nnattaa mettiä sitäkin vaihtoehtoa.

Vierailija
5/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut harjoitella yksinasumista. Veikkaan pitkää parisuhdetta (not).

Vierailija
6/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä opintotukee ei vaikuta mitenkää puolison tulot, koska silloin ei ns lasketa yhteystaloudeksi jos toinen on opiskelija. ihan vinkkinä, muuttakaa kämppäkavereiks ni saat täydet tuet jatkossaki jos jäät työttömäks tms

Vierailija
7/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotukeen ja opiskelijan asumislisään ei vaikuta, korkeakouluopiskelijalla ainakaan. Kelan sivuilla on ihan hyvät laskurit, kokeile niitä.

Vierailija
8/8 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:33"]

mun mielestä opintotukee ei vaikuta mitenkää puolison tulot, koska silloin ei ns lasketa yhteystaloudeksi jos toinen on opiskelija. ihan vinkkinä, muuttakaa kämppäkavereiks ni saat täydet tuet jatkossaki jos jäät työttömäks tms

[/quote]

Tämä ei toimi koska kela laskee yhdessä asuvan miehen ja naisen aina avopuolisoiksi, ellei pysty todistamaan toisin. Siihen riittää se, että on sukua tai toinen on naimisissa jonkun muun kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi