G: harrastusgallup
Etsin ideoita uuteen harrastukseen, joten kiinnostaa mitä kaikkea olette keksineet harrastukseksi. Kiitos etukäteen!
Kommentit (15)
Kalligrafia! Aloitin kurssi nyt syksyllä ja olen ihan liekeissä :-)
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 12:42"]
Mulla se kävi näin, hiipivä neljänkympin kriisi--> triathon. :D
Pyöräilytaustaa oli ja siihen pikkuhiljaa laajensin treeniä uintiin ja juoksuun. Tämän vuoden helmikuussa otin osaa puolivuotiseen tri-kouluun ja aloin treenaamaan säännöllisen ohjelman mukaan. Elokuussa kisasin ekan sprintin ja nyt on sitten palkattuna valmentaja ja ens kesänä tykitetään Joroisten puolimatka.
Ihana ja monipuolinen laji, triathlonistit ovat rentoa ja mukavaa porukkaa. Tutut ja tuntemattomat kannustavat toisiaan. Kisat on kuin festarit konsanaan! ;)
Ainoa miinuspuoli, on tuo taloudellinen panostus. Varusteet ja vermeet maksaa.. :P
[/quote]
3 kysyy, että kuinka paljon pitäisi lajia tuntemattoman laittaa aikaa treenaamiseen nollasta kisakuntoon? Uintitekniikka on hakusessa, en ole juossut vuosiin eikä mulla ole pyörääkään? ;) Kiinnostava laji tuo olisi kyllä, pari tuttua kilpaileekin
[/quote]
Kyllähän se uintitekniikan hiominen ja haltuunottaminen on varmasti monille se pahin. Mutta Suomessa järjestetään paljon myös matalankynnyksen kisoja kuntoilijoille, jossa pärjää tavallisella pyörällä ja uintimatkatkin ovat lyhyitä. Itse aloitin uintiharjoittelun kaupungin järjestämässä uinnin tekniikkakurssilla (aikuisille) ja liittyttyäni pyöräily/triathlon -seuraan, sen puitteissa on ollut ihan vaparitekniikkakursseja. Lisäksi tietysti tuon triathlonkoulun myötä tuli paljon uintiharjoituksia. Nyt treenaan kahdesti viikossa uintia, toinen on 1,5h valmennus ja toinen omatoiminen "uiskentelu". :) Ja kun vedet keväällä lämpenee niin sitten siirrytään avovesiin märkkärin kanssa.
Kyllä sohvaperunastakin triathlonisti leivotaan.. ;) Harjoittelu on tietysti syytä aloittaa rauhallisesti ja kaikkien lajien tekniikkaan perehtyen. Syketasot aluksi ihan pk-tasolla. Lihaskuntoa unohtamatta, erityisesti keskivartalo on tärkeä ja tietysti alaraajojen lihakset. Monet kuntokeskukset ja urh.seurat järjestävät noita triathlonkouluja ja ne on kyllä hyvä tapa aloittaa harrastus. Mitään suurta varustuspanostusta ei ainakaan heti aluksi tarvi. Mutta tämä kyllä vie niin mukanaan ja sitten palaakin rahaa sinisellä liekillä.. :D
Pyöräilytaustaa oli ja siihen pikkuhiljaa laajensin treeniä uintiin ja juoksuun. Tämän vuoden helmikuussa otin osaa puolivuotiseen tri-kouluun ja aloin treenaamaan säännöllisen ohjelman mukaan. Elokuussa kisasin ekan sprintin ja nyt on sitten palkattuna valmentaja ja ens kesänä tykitetään Joroisten puolimatka.
Ihana ja monipuolinen laji, triathlonistit ovat rentoa ja mukavaa porukkaa. Tutut ja tuntemattomat kannustavat toisiaan. Kisat on kuin festarit konsanaan! ;)
Ainoa miinuspuoli, on tuo taloudellinen panostus. Varusteet ja vermeet maksaa.. :P
Sijoittaminen. 6 vuotta olen jo harrastanut ja superkivaa on ollut. Varmaan yksi ainoista harrastuksista, joka ei välttämättä vie rahaa :D
Lavatanssit (ihan lavoilla käyntiä ja treeneissä), avantouinti, hölkkä, kuntosali. Siinäpä ne.
aikuisbaletti. vahvistaa etenkin syviä lihaksia ja parantaa liikkuvuutta. sopii myös vaikka eläkeikääkin lähentelevälle kunhan hyväksyy oman fysiikkansa realiteetit. eikä tarvitse pelätä että tunneilla on vain laihoja ihmisiä tutussa ja sukkahousuissa.
En tiedä, tarkoitettiinko vain urheiluharrastuksia, mutta pianonsoitto! :) Kehittää sorminäppäryyttä. Miinuksena se, että jos kotoa ei pianoa löydy niin saa maksaa aika paljon. Hyvä digitaalipiano, jolla oikeasti pärjää pitkään maksaa kuitenkin noin sen tonnin.
mulla on aikomuksena opetella soittamaan kitaraa, oppia ampumaan ja ratsastamaan. Kunhain saisi aikaiseksi. :D
[quote author="Vierailija" time="14.09.2014 klo 12:42"]
[/quote]
3 kysyy, että kuinka paljon pitäisi lajia tuntemattoman laittaa aikaa treenaamiseen nollasta kisakuntoon? Uintitekniikka on hakusessa, en ole juossut vuosiin eikä mulla ole pyörääkään? ;) Kiinnostava laji tuo olisi kyllä, pari tuttua kilpaileekin
Suunnistus. Valmiita rasteja maastot pullollaan. Metsässä rämpiminen voittaa kuntosalin 6-0.
No minä harrastan larppausta. Joskin on aika epäsäännöllinen harrastus koska larppien suunnittelu yms. vie jonkun verran aikaa ja välillä on vaikea sovittaa porukan aikatauluja yhteen.
Työväenopiston kielikurssit on kivoja. Käyn keskustelutunneilla. Myös kokkauskurssit ovat mieleisiä vuodesta toiseen. Saa uusia ideoita ja vinkkejä.
Lukeminen, teatteri, liikunta.