Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vauvasta vaariin" on tarkoittavinaan kaikkia. Eihän se tarkoita.

Vierailija
19.08.2021 |

Ulkopuolelle jäävät ainakin vauvavaiheen ohittaneet naispuoliset sekä miehet, joilla ei ole lapsenlapsia.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa sillä tarkoitetaan kaiken ikäisiä.

Eli kaikkia. Kaikkia, jotka ovat vauvaikäisiä, vaari-ikäisiä tai mitä tahansa siltä väliltä. 

Vierailija
22/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites sitten se sanonta "Joka toiselle kuoppa kaivaa, joka toiselle ei"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä lapsettomana sinkkunaisena tuohon väliin saan itseni mahtumaan. Olen nuorempi kuin vaarini ja vanhempi kuin siskoni vauva. Kas näin pääsin minäkin mukaan :)

Olet siis etenemässä vauvasta vaariksi?

Lapsettomasta vaari? Äly hoi älä jätä!

Tuo "Kyllä minä lapsettomana sinkkunaisena" väitti osuvansa linjalle vauvasta vaariin.

Vierailija
24/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikkia. Kaikkia, jotka ovat vauvaikäisiä, vaari-ikäisiä tai mitä tahansa siltä väliltä. 

"Vaari" tarkoittaa isoisää, ei sinällään viittaa ikään. Nainen ei voi olla vaari. Eikä sanonnassa puhuta vauvaikäisistä eikä vaari-ikäisistä. Vaari ei tarkoita samaa kuin vaari-ikäinen. Ja alle kolmikymppinenkin voi olla vaari, joten voi olla myös vaari-ikäinen.

Vierailija
25/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autistille tarvis luetella kaikki mahdolliset näköjään

Mieluummin sitten vaikka autisti kuin audisti.

Vierailija
26/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä lapsettomana sinkkunaisena tuohon väliin saan itseni mahtumaan. Olen nuorempi kuin vaarini ja vanhempi kuin siskoni vauva. Kas näin pääsin minäkin mukaan :)

Tuo "Kyllä minä lapsettomana sinkkunaisena" väitti osuvansa linjalle vauvasta vaariin.

Niin väitin. Naisesta voi tulla mies, mutta lapsettomasta ei vaaria. Sitä yritin sinulle kertoa :)

t. lainaamasi, joka kirjoitti myös sen lapseton sinkkunainen kommentin 

Vierailija
27/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vaari" tarkoittaa isoisää, ei sinällään viittaa ikään. Nainen ei voi olla vaari. Eikä sanonnassa puhuta vauvaikäisistä eikä vaari-ikäisistä. Vaari ei tarkoita samaa kuin vaari-ikäinen. Ja alle kolmikymppinenkin voi olla vaari, joten voi olla myös vaari-ikäinen.

Jokainen normaaliälyinen ymmärtää, mitä tarkoitetaan vaari-iällä tässä yhteydessä. Alle 30v ei voi olla vaari. Ei ainakaan sivistysmaissa. 

Vierailija
28/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vo että taas, ilmankos selkeät asiat sekoavat.

Vierailija
29/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Googleta kuvainnollinen ilmaisu ja lopeta tuo lässytys. 

Vierailija
30/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tarkoittaa ikäväliä, eli kyllä naissukupuolikin on mukana, riippumatta siitä onko lapsia vai ei. Mutta, ap on oikeassa siinä että vaareja pidempi-ikäiset muorit jäävät tämän ryhmän ulkopuolelle.

Vierailija
31/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä pedofiili-suvusta sinä oikein olet? 

Vierailija
32/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tarkoittaa ikäväliä, eli kyllä naissukupuolikin on mukana, riippumatta siitä onko lapsia vai ei. Mutta, ap on oikeassa siinä että vaareja pidempi-ikäiset muorit jäävät tämän ryhmän ulkopuolelle.

Eipä tuossa ole määritelty vaarin ikää. Vaari voi olla vaikka 119-vuotias. Sitä vanhempaa naista ei ole. 

Vierailija
33/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen sanonnan ole välttämättä tarkoitus tarkoittaa kaikkia, vaan ehkä juuri niitä vauvasta vaariin olevia henkilöitä. Muutenhan sitä voi sanoa kaikki tai jotain muuta.

Vierailija
34/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin koska hän on mitä ilmeisemmin se lapsi.

Vierailija
35/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee liian pitkä sanonta jos kaikki luettelee.

Jos sanoo "kaikki"? Ei ole pitkä.

Toki, mutta silloin se ei ole sanonta.

"Synnäriltä saattohoitoon"?

Tuolla syrjitään kotona syntyneitä. 

Kelpaako "kohdusta kuoppaan"? Vai loukkaako se niitä, jotka on tuhkattu / tullaan tuhkaamaan?

Vierailija
36/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaari voi tarkoittaa myös huomioon ottamista/varteen ottamista ("ottaa neuvosta vaari), hyväksikäyttöä ("ottaa tilaisuudesta vaari") tai huomiotta jättämistä ("ei ottanut varoituksesta vaaria")

https://www.suomisanakirja.fi/vaari

Vierailija
37/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osuuhan hän. Vaari siittää lapset, jonka muori synnyttää. Tuosta lapsesta kasvaa aikuinen mies tai nainen, joka aikanaan siittää tai synnyttää tuon sinkkunaisen. Siinä on hyvinkin suora linja vauvasta vaariin. Jopa geneettisessä mielessä. 

Vierailija
38/38 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tollo.

Ei noi tarkota saman perheen jäseniä, vaan ihmisiä ylipäätä. Ja vaari tarkoittaa tässä tapauksessa vanhaa, ei kenenkään pappaa, varsinkaan ton vauvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi