Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nelipäiväinen työviikko 9 h työajalla?

Vierailija
12.08.2025 |

Olisitko valmis tekemään teollisuudessa nelipäiväistä työviikkoa niin, että päivittäinen työaika on 9 h kahdella työaikaan sisältyvällä 15 min kahvitauolla ja 30 min työaikaan sisältymättömällä ruokatauolla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 4 päivää 6 tunnin työajalla niin voisin harkita.

Vierailija
2/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt tuollaista viikkoa, mutta en varmaan pidemmän päälle jaksaisi. Ne neljä päivää menivät ihan pilalle vapaa-ajan kannalta ja se vapaa perjantai nukkuessa.

Vierailija
4/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä teki tuollaista aikoinaan. Sillä oli puolen tunnin ruokis, joten päivä ei ollut paljoakaan pidempi kuin minulla raksalla tunnin ruokatunnilla. Sitten sillä oli perjantait vapaata ja kyllä olin kateellinen.

Vierailija
5/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun pystyn 7 h päiviä tekemään.

Vierailija
6/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en olisi valmis työskentelemään teollisuudessa yhtään minkäänlaisella työajalla. 

Vierailija
7/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä en? 

Vierailija
8/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuo pitäisi toteuttaa nimenomaan teollisuudessa? Itse teen it-alalla vastaavaa päivää ihan sujuvasti. 

Vierailija
9/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, voisihan sitä harkita jos olisi mahdollisuus myös pääsääntöiseen etätyöhön, mutta ennemmin 4 päivää ja 6-8h. Toisaalta työnantajahan ei tuosta ap:n ehdotuksesta hyötyisi, koska työntekijä väsyy ja tietotyöntekijänkin aivot väsyy. Viimeisimpien tutkimusten mukaan n.90min työskentely ja sen jälkeen noin 10 minuutin palauttavat tauot ovat parempi. Muutenkin aktiivista ja keskittymistä vaativaa ja aidosti tuottavaa aivotyötä jaksaa tehdä vain noin 4h päivässä, oli työaika mitä vaan.

Vierailija
10/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän tunteja. Minä teen 4 päivän viikolla 45h/ viikko.

Vierailija
11/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, voisihan sitä harkita jos olisi mahdollisuus myös pääsääntöiseen etätyöhön, mutta ennemmin 4 päivää ja 6-8h. Toisaalta työnantajahan ei tuosta ap:n ehdotuksesta hyötyisi, koska työntekijä väsyy ja tietotyöntekijänkin aivot väsyy. Viimeisimpien tutkimusten mukaan n.90min työskentely ja sen jälkeen noin 10 minuutin palauttavat tauot ovat parempi. Muutenkin aktiivista ja keskittymistä vaativaa ja aidosti tuottavaa aivotyötä jaksaa tehdä vain noin 4h päivässä, oli työaika mitä vaan.

Aa, teollisuus määritelmä jäi huomaamatta. Ei ole minun alaani joten tuskin.

Vierailija
12/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan haluan ajoissa kotiin töistä. 

Vierailija
13/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti työstä. Tuo työaika kuulostaa ihan kivalta.

Tunnit jäävät vähäisrmmiksi kuin 8 tai 7,5h x 5  työviikossa ja palkka myös.

Vierailija
14/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi mitään työtä yli 1h/kk, koska kaikkien töiden päällimmäinen tarkoitus on tuhota työntekijä niin perinpohjaisesti kuin mahdollista johtajien sadistiseksi iloksi. 

Vierailija
15/15 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tekisi mitään työtä yli 1h/kk, koska kaikkien töiden päällimmäinen tarkoitus on tuhota työntekijä niin perinpohjaisesti kuin mahdollista johtajien sadistiseksi iloksi. 

Teet tai muuten laitetaan tuet poikki. Tv. Orppo