Lohen annoskoko on 90-100 g, riittääkö se sinulle?
Mulle ei mutta yritän tässä juuri syömistottumuksia muuttaa. Mutta 150 g vähintään on mennyt per ateria.
Kommentit (28)
Ei riitä. Syön aina kolme kiloa kerralla.
t. mursu
Itseasiassa riittää vaikken tuota kokoluokitusta edes tiennyt. Ostan yleensä puoli kiloa (asun yksin) ja siitä saan 5 annosta. Syön siis silloin "urakalla" kalaa eli sekä lounaalla salaatin lisukkeena että illalliseksi sitten näin kesällä olen keittänyt uusia perunoita ta höyryttänyt kukkakaalia ja porkkanoita.
Jos tänään olisin kalaa paistanut niin sitä söisin vielä huomisen ja ylihuomisen. Ja tänään tietty jo illalliseksi.
Proteiinia (lihaa, kalaa) pitäisi olla se 150-200g/ateria. Muuten tulee parin tunnin päästä taas nälkä.
Ei riitä. Silloin harvoin kun syön, niin syön niin paljon kuin napa vetää. Isokin filee menee kyllä parissa päivässä.
Riittää minulle, yleensäkin riittää pienet annokset.
Mutta ei tuollainen 100-200 gr riitä miehelle, joka ulkoilee ja urheilee paljon, ja mökillä paiskii metsätöitä ja hakkaa puita sun muuta.
Nälkä jää miehelle ja jopa heikko olo, jos on jotain pelkkää vihersalaattia, pieni pala lohta ja pari kolme pikkuruista varhaisperunaa. Etenkin kun monissa paikoissa ei edes syödä eikä edes saa syödä aterialla leipää ollenkaan.
Ei riitä raakapainossa, silloinhan 800 grammaisessa lohifileessä olisi 8 annosta. Kypsässä lohessa riittää 100 grammaa jo kohtuullisesti, enemmänkin menisi. Tykkäämme savulohesta ja pikkunokareesta saisi vain itkuntuhruiset silmät.
Ei. Ostan yleensä 500g ja siitä riittää kahdelle aikuiselle ja yhdelle 3-vuotiaalle.
Aterialla pitää olla
-protskua: lohi
-hiilaria, esim. Peruna
-hyviä rasvoja: tulee lohesta, öljypohjainen salaatinlastike, siemenet & pähkinät, levite
-kuituja kasviksista ja täysjyvästä: juureksia, salaattia, täysjyväleipää
Riittää hyvin se 90-100 g. Energiaa saa myös rasvasta ja hiilarista.
Riippuu tietysti muun ruoan määrästä. Mutta periaatteessa ei, itse varaan ruokaa tehdessäni vähintään 200 g/hlö. Jos siis kyseessä perusateria tyyliin kala&peruna&kasvikset. Eri juttu, jos vaikka salaatti kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Aterialla pitää olla
-protskua: lohi
-hiilaria, esim. Peruna
-hyviä rasvoja: tulee lohesta, öljypohjainen salaatinlastike, siemenet & pähkinät, levite
-kuituja kasviksista ja täysjyvästä: juureksia, salaattia, täysjyväleipääRiittää hyvin se 90-100 g. Energiaa saa myös rasvasta ja hiilarista.
Miten niin pitää olla?
Työpaikkalounaalla annokset vaikka loheen on määritetty, mutta mikään ei estä ostamasta vaikka kolmea lohenpalaa. Itse ostan yleensä 2 ja perunat, kasvikset ja lisukkeet mukaan.
Missä muka tuo annoskoko on määrätty tai sitä edes noudatetaan? Ravintoloissako?
En kyllä nielemättä usko tuota.
Meillä uppoaa vähintään kilo neljään ihmiseen. Pienempää on turha yrittää. Nautaa riittää 400g neljälle ja siitä jää tähteitäkin.
Toi on ihan normaali lihan/kalan annoskoko esim. lounaspaikoissa. Valmis annospala painaa suunnilleen just tuon verran. Normaalipainoiselle ja terveellisesri syövälle hyvin riittävä.
Suomessa vaan tosi monet syö epäterveellisesti ja lihoaa.
Syön vähintään 300 grammaa kerralla ja 8 isoa perunaa plus salaatti ja noin puoli litraa maitoa ruokajuomaksi.
Montako annosta saan syödä jos syön vain kerran päivässä?
150-200 pitää olla.