Oletko saanut lääkäriltä kaikki verikokeet, mitä olet halunnut?
Vai onko kieltäyytynyt määräämästä verikokeita? Mitä sait? Mistä kieltäytyi, miksi? Oliko kunnallisella?
Kommentit (33)
ei ole otettu
eikä ole otettu röntgeneitä sun muitakaan aina.
Pääasia, että rahaa säästyy
Omassa perheessä miehen äidin syövän dg viivästyi
Ei välitetä
Vierailija kirjoitti:
Rahalla saa. Ei tarvita edes lääkäriä siihen välikädeksi. Ihan voi netistä tilata ne tutkimukset, mitkä haluaa. Esim. Puhti tarjoaa tällaista palvelua.
Ei saa niiltä läheskään kaikkia verikokeita.
Kyllä. Kerran vuoteen lääkäri MÄÄRÄÄ verikokeisiin. Muutoin ei uusi lääkereseptejäni.
Kävin yksityisessä labrassa. Lääkärin vastaanotolle menin labratulokset mukanani. Lähete sairaalaan lähti sitten samantien.
Työterveydenhoitajalta saan pyytämällä lähetteen haluamiini verikokeisiin. Käytän etua säästeliäästi, tällä vuosituhannella olen käynyt kolmasti ja viimeistä edellisellä kerralla pyysin kolesterolin ym. lisäksi myös PSA-kokeen ja se otettiin myös seuraavalla kerralla. Hieman siitä tosin ensin nikoteltiin koska se ei kuulemma kerro mitään ja tulokset voi vain lääkäri tulkita, mutta otettiin kuitenkin enkä käynyt lääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Työterveyslääkäri ei antanut veriryhmäverikoetta. En kuulemma tee sillä tiedolla mitään.
Sama juttu. Olisin halunnut veriryhmäni SOS-rannekkeeseen, kun lähdin ensimmäiselle interraililleni, mutta sitä ei suostuttu ottamaan silloin eikä myöhemminkään. Kerran sitten jouduin sairaalaan, jossa verta otettiin oikein urakalla, ja juttelin asiasta hoitajan kanssa. Muutama päivä myöhemmin hän antoi minulle paperilapun, jossa luki "AB+", ja näytti eleellä, että siitä ei sitten puhuta. :)
En saa luovuttaa verta, joten se vaihtoehto ei ollut mahdollinen-
Vierailija kirjoitti:
Työterveydenhoitajalta saan pyytämällä lähetteen haluamiini verikokeisiin. Käytän etua säästeliäästi, tällä vuosituhannella olen käynyt kolmasti ja viimeistä edellisellä kerralla pyysin kolesterolin ym. lisäksi myös PSA-kokeen ja se otettiin myös seuraavalla kerralla. Hieman siitä tosin ensin nikoteltiin koska se ei kuulemma kerro mitään ja tulokset voi vain lääkäri tulkita, mutta otettiin kuitenkin enkä käynyt lääkärillä.
Miten tulkitset PSA arvojasi mitä ne sinulle kertovat.
Up