Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hius-expertit! Onko tämä sävy lämmin vai viileä?

Vierailija
13.09.2014 |

http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/environment/2014/3LV_0099_003R.jpg]&set=key[rotate],value[-1.5]&set=key[width],value[1862]&set=key[height],value[2177]&set=key[x],value[1923]&set=key[y],value[743]&set=key[type],value[FASHION_FRONT]&hmver=0&call=url[file:/product/large]

Toivottavasti linkki onnistuu. Haluaisin siis kuvassa olevan väriset hiukset. Osaako kukaan sanoa, mikä tummuusaste on kyseessä ja onko väri mielestäsi lämmin vai viileä? Löytyykö vastaavaa väriä kotivärjäysvaihtoehdoista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiletä, lämmintä, hunajaa js beigee. Yhdestä purkista et tollasta saa. Kampaajalle mars!

Vierailija
2/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla kyllä hyvä kampaaja, jos tuon aikoo saada aikaiseksi, suomessa tuollaisen värjäyksen osaavia on varmaan alle kymmenen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 17:56"]

Saa olla kyllä hyvä kampaaja, jos tuon aikoo saada aikaiseksi, suomessa tuollaisen värjäyksen osaavia on varmaan alle kymmenen.

[/quote]

Ai? Mikä tästä väristä tekee niin vaikean?

Kyseleepi täysin hiusasioissa ummikko ap, joka on valmis myös kampaajalle menemään mallikuvan kanssa

Vierailija
5/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 17:57"]

Kyseleepi täysin hiusasioissa ummikko ap, joka on valmis myös kampaajalle menemään mallikuvan kanssa

[/quote]

Tuollaiseen raidoitukseen tarvitaan taitoa, ymmärrät, jos katselet suomalaisten naisten hiuksia.

Mutta siis löydät hyvän kampaajan, jos näet mieleisesi värjäyksen jollakin ja kysyt missä se käy, jos menet ihan random suomalaiselle kampaajalle tuon mallikuvan kanssa niin 90% varmuudella voin kertoa, että lopputulos on jotain hieman "jännittävämpää".

Vierailija
6/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 18:00"]

[/quote]

Tuollaiseen raidoitukseen tarvitaan taitoa, ymmärrät, jos katselet suomalaisten naisten hiuksia.

Mutta siis löydät hyvän kampaajan, jos näet mieleisesi värjäyksen jollakin ja kysyt missä se käy, jos menet ihan random suomalaiselle kampaajalle tuon mallikuvan kanssa niin 90% varmuudella voin kertoa, että lopputulos on jotain hieman "jännittävämpää".

[/quote]

Komppi tälle - mä olen metsästänyt kuvan kaltaista väriä ehkä n. 6 vuotta eri kampaajilta ja olen saanut päähäni ihan kaikkea käsittämätöntä, mutta en kertaakaan tuota mitä olisin halunnut. En näin maallikkona ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa, kasvatin jossain vaiheessa jopa oma värin esille, koska mielestäni se olisi ollut hyvä pohja tuollaiselle mutta niin kampaajakin vain senkin pilasi ja teki hämäriä platinablondiraitoja niin että hiukset näyttivät ponnarilla ollessaan sellaisilta ysäripalkkiraidoituksen uhreilta. Seuraava jatkoi kusenkeltaisilla raidoilla kun sanoin selitin tätä edellisen kanssa ilmennyttä ongelmaa. Sitten maksan itseni vielä tästä ilosta kipeäksi kun ovat olleet yleensä niitä hieman kalliimpia kampaamoja, joissa olen käynyt nätin värin toivossa! No, jatkanpa taas värjäämättömyyttä kun oma tukka näyttää kesän jälkeen hieman tuolta ilman värejä.

Vierailija
7/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 18:00"]

[/quote]

[/quote]

Komppi tälle - mä olen metsästänyt kuvan kaltaista väriä ehkä n. 6 vuotta eri kampaajilta ja olen saanut päähäni ihan kaikkea käsittämätöntä, mutta en kertaakaan tuota mitä olisin halunnut. En näin maallikkona ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa, kasvatin jossain vaiheessa jopa oma värin esille, koska mielestäni se olisi ollut hyvä pohja tuollaiselle mutta niin kampaajakin vain senkin pilasi ja teki hämäriä platinablondiraitoja niin että hiukset näyttivät ponnarilla ollessaan sellaisilta ysäripalkkiraidoituksen uhreilta. Seuraava jatkoi kusenkeltaisilla raidoilla kun sanoin selitin tätä edellisen kanssa ilmennyttä ongelmaa. Sitten maksan itseni vielä tästä ilosta kipeäksi kun ovat olleet yleensä niitä hieman kalliimpia kampaamoja, joissa olen käynyt nätin värin toivossa! No, jatkanpa taas värjäämättömyyttä kun oma tukka näyttää kesän jälkeen hieman tuolta ilman värejä.

[/quote]

O-ou, kuulostaa toivottomalta :( Mä oon ollut vuosikausia erään kaverini armoilla näissä väriasioissa, koska hänellä oli kampaamo. Koskaan en saanut sellaista väriä päähäni, jota toivoin. Ajattelin että kyseessä on vain tämän yhden kampaajan taitamattomuus. Nyt olen vihdoin päässyt "ikeestä", koska kaveri lopetti kampaamonsa ja iloitsin, että vihdoin saan sellaisen värin kuin toivon. Voio harmi, jos tosiaan tilanne on tuo, että kukaan kampaaja tässä maassa ei osaa toivettano toteuttaa! ap

Vierailija
8/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kampaaja, mutta lähtisin tuota lookia tekemään ensin kylmään taittavalla vaaleanruskealla tuon pohjan ja sitten raidoittaisin kahteen kertaan raidoituskammalla kahdella eri vaalealla, tuhkanvaaleilla toinen hieman tummempi, toinen vaaleampi. Tummemmalla vaalealla aloittaisin ja hieman paksumpaa raitaa ja sitten myöhemmin vaaleammalla ohuempia. Toki tuon voisi järkätä muokkaamalla vaikutusaikoja yhdelläkin vaalealla.

Mutta vastaus kysymykseesi, mielestäni kylmään taittavia värejä käytetty.

Vierailija
9/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuo vaaleimmat kohdat ovat lämpimiä. Minulla on luonnostaan tuon värisiä suortuvia ja kampaaja viimeksi laittoi muutaman lisää jollakin hapetteella. Tuollaisen värin saisi varmasti kikkailemalla, mutta kampaajat ovat niin kaavoihin kangistuneita, että tekevät niillä tietynlaisilla samoilla tavoilla.

Vierailija
10/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vaalea raita tuommoiseen tavalliseen tummanvaaleaan pohjaväriin, joka 80%:lta suomalaisia löytyy aivan luonnostaan. Sitten vain hetkeksi ulkoilemaan ja tukka on valmis.

Jos värjätä halutaan niin neutraalia noin 7 tummuista, hieman beigeen taittavaa sävyä pohjalle, ehkä astetta-puoltatoista tummempi tyvelle. Sitten etuosaan ja latvaan ihan muutamat balayage-nimisellä tekniikalla tehdyt raidat ja that's it, ei kauhean vaikeaa. Toki asia on eri jos pohjalla on täydellinen blondaus, monta vuotta tummaksi värjätty tai punasävyinen hius.

Vierailija
11/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmään noi näyttää kyllä lämpimälle :) -kampaaja

Vierailija
12/12 |
13.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että tuossa on aika lailla mallin omaa väriä vastaava, lämminpohjainen seiska-asteen väri juuressa (olen näkevinäni noin parin sentin juurikasvun), ysiasteen astetta vaaleampi vaalennus latvassa, ja sitten siihen vielä päälle tehty ns. balayage-raitoja vielä kymppiasteisella "sampanjablondilla" värillä, jotka maalataan strategisiin kohtiin esim. kasvoja kehystämään. Käsittääkseni suomalaiset kampaajat käyttävät aika vähän tuota balayage-tekniikkaa, joka on todella suosittu Hollywoodissa, ja se, ettei meillä saa koskaan mallikuvan näköisiä hiuksia johtuu osin tuosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä