Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jotenkin väärin sanoa etteivät kotityöt ole raskaita eikä varsinkaan vaikeita

Vierailija
19.08.2021 |

?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se on valehtelua. Uuvahdan viidessä minuutissa, jos pitää imuroida. Tai pitäisi imuroida. Yleensä se tyssää hikoiluun, tuskastumiseen ja raivareihin.

Suosittelen lämpimästi robotti-imuria

Meillä se vain menee nurkkaan junnaamaan. Ei kovin hyödyllinen vekotin. 

Vierailija
22/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harva kai niitä vaikeina pitääkään ellei asu vielä äidin helmoissa. 

En oikein tiedä, miksi kenellekään tulee tarve sanoa, että kotityöt eivät ole raskaita tai vaikeita, ellei sillä ole tarkoitus mitätöidä toisen kokemus niiden raskaudesta. Kaikki tietävät, mitä ovat kotityöt ja ymmärtävät, että koteja ja perheitä on erilaisia, joten aika harvaa oikeasti kiinnostaa, mitä mieltä sinä olet omista kotitöistäsi. Siinä mielessä sen sanominen on vähän tyhmää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletitte että ap on parisuhteessa?

Minä ikisinkkumiehenä en pidä kotiöitä vaikeina tai raskaina, siivoan,kokkaan,pyykkään ja nikkaroin ihan ite aina!

M30

Vierailija
24/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ne tylsiä mutta en mäkään niitä raskaina ja vaikeina pidä. Ei kahden ei kovin siisteyssuuntauneen aikuisen taloudessa nyt niin paljon tarvi tehdä, teen siis kaikki.

Sun puolisolle kotityöt ovat silti ylitsepääsemättömän raskaita, onko jotenkin sairaalloinen?

Se tekee kaikki ällöt ja raskaat hommat halonhakkuusta huussin tyhjentämiseen. Mä en nyt ajatellut niitä kotitöinä mutta jos laskee viikate- ja moottorisahahommelit niin varmaan menee aika tasoihin paljonko kukakin tekee. Jos ollaan lähdössä johonkin niin hoidetaan ensin siivoushommat yhdessä.

Vierailija
25/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole, jos teet kaikki kotityöt yksin ja kotisi/kotinne on siisti.

Vierailija
26/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletitte että ap on parisuhteessa?

Minä ikisinkkumiehenä en pidä kotiöitä vaikeina tai raskaina, siivoan,kokkaan,pyykkään ja nikkaroin ihan ite aina!

M30

Siitä, että hänellä on tarve sanoa ääneen, ettei kotityöt ole raskaita. Sinkkuna tuskin syntyy tuollaista tarvetta, kun ei tarvitse väheksyä puolison kokemusta. 

Vierailija
27/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se on valehtelua. Uuvahdan viidessä minuutissa, jos pitää imuroida. Tai pitäisi imuroida. Yleensä se tyssää hikoiluun, tuskastumiseen ja raivareihin.

Omituista. Minkä merkkinen? Jos olisi joku vika. Meillä on kolmas robotti-imuri menossa ja on aivan painonsa arvoinen kullassa. Meillä toki ei ole esim hapsullisia mattoja ja huonekaluissa on huomioitu maavara sen mukaan että imuri pääsee alle. Kerran päivässä tyhjennän ja laitan sen pörräämään kun lähden itse esim kauppaan tai kävelylle. Sen saisi toki ohjelmoituakin johonkin tiettyyn kellonaikaan.

Vierailija
28/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin sanoa. Kotitöiden vähättelyä. Esim. ruoanlaitto vaatii taitoa. Kyllä siivoamisessakin tarvitaan taitoa ja tietoa miten mikäkin pinta puhdistetaan. Moni pesee lattiansa pilalle. Kyllä kotityöt on raskaampia kuin suurin osa toimistotöistä.

Vierailija
29/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole ainakaan vaikeita. Raskaus riippuu työnjaosta ja siitä, minkä ikäisiä asujia taloudessa on. Pikkulapsiperheessä sotkua tulee paljon enemmän kuin kahden aikuisen taloudessa.

Vierailija
30/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahaksi on päässyt, jos robotti-imurikin kieltäytyy imuroimisesta. 

Vierailija
31/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole ainakaan vaikeita. Raskaus riippuu työnjaosta ja siitä, minkä ikäisiä asujia taloudessa on. Pikkulapsiperheessä sotkua tulee paljon enemmän kuin kahden aikuisen taloudessa.

Tämä. Siistin kodin ylläpito on ihan eri helppoa verrattuna siihen kuinka lapsiperhetaloudessa sotkeentuu.

Vierailija
32/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos itse ajattelisi noin. Huomenna pitäisi pestä kylpyhuoneen seinät. Väsyttää jo ajatus. 

Vierailija
33/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu taloudesta ja sen asukkaista.

Nyt asun yksin, joten teen kotityöt lähinnä silloin, kun huvittaa ja jaksaa. Aikoinaan omistin kolme kissaa, ja hyvä ihme sitä imuroinnin määrää! Kaikki piti hinkata monta kertaa viikossa, matot ja sohvat ja kaikki missä kissat viihtyivät. Kissanhiekkaakin levisi joka paikkaan. Mutta ei sitä silloin osannut oikein ajatella, että joudunpa tässä nyt taas siivoamaan. Kissat olivat kuitenkin rakkaita perheen jäseniä minulle, enkä viihdy sotkun keskellä.

Voin kuvitella, että lapsiperheessä hommaa kyllä riittää. Toki isommat lapset voivat myös auttaa pitämään paikkoja puhtaina. Samoin maatilalla on vähän enemmänkin niitä hommia.

Vierailija
34/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ihanaa, jos itse ajattelisi noin. Huomenna pitäisi pestä kylpyhuoneen seinät. Väsyttää jo ajatus. 

Yleensä se ajatus väsyttää enemmän kuin itse tekeminen.

t. laiskuri

Vierailija
35/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa tapauksessa ongelma ei ole vekottimessa, vaan käyttäjissä!

Vierailija
36/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi vähän avata sanomisiaan. Tekeekö hän itse kotitöitä, vai vain odottaa puolisonsa palvelevan häntä. Kotityöt pitää siis ehdottomasti jakaa perheessä. Pikkulasten hoito yhdistettynä kaikkiin kotitöihin on liian raskas taakka yhdelle, ja varsinkin jos perheessä on useampi lapsi.

Vierailija
37/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuuttimies siellä taas.

Ei kai kukaan niitä raskaina tai vaikeina tms pidä, mutta kyllä ne todellakin välillä puuduttaa ja tympii!

Vierailija
38/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se ajatus väsyttää enemmän kuin itse tekeminen.

t. laiskuri

Ikävä kyllä ei enää tässä iässä. Nyt on jo katto korkealla ja lattia matalalla, kun kurottautua pitäisi. 

Vierailija
39/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hento varreltani ja esimerkiksi imurointi on minulle aika raskasta hommaa. Ei se vaikeaa ole, tietenkään, mutta raskasta. Onneksi mieheni imuroi mielellään.

Vierailija
40/44 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista. Minkä merkkinen? Jos olisi joku vika. Meillä on kolmas robotti-imuri menossa ja on aivan painonsa arvoinen kullassa. Meillä toki ei ole esim hapsullisia mattoja ja huonekaluissa on huomioitu maavara sen mukaan että imuri pääsee alle. Kerran päivässä tyhjennän ja laitan sen pörräämään kun lähden itse esim kauppaan tai kävelylle. Sen saisi toki ohjelmoituakin johonkin tiettyyn kellonaikaan.

Kolmas? Kuinka nopeasti teillä noi hajoaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän