Rv6+6 ja veristä vuotoa
Aamulla oli vain vähän väriä vuodossa, nyt tuli jo pieni verinen hyytymäkin selvästi verisen vuodon mukana. Mitään kipuja ei ole.
Meneekö tämä nyt kesken?
Kommentit (27)
Edelliselle vastaajalle: vaikka oletkin monessa asiassa oikeassa, niin valitettavasti monesti vain kehotetaan seuraamaan tilannetta kotona, jos epäilee keskenmenoa ja yrittää päästä hoitoon.
Ap: Mä suosittelisin soittamaan äitiyspoliklinikalle. Voit päästä sinne päivystysluontoisesti tarkastukseen. Kerro, että olet matkalle lähdössä, niin saatat päästä helpommin. En itse lähtisi pitkälle matkalle käymättä tarkistuksessa ensin, juuri esim. tulehdusriskin takia. Tulehdukset voivat hankaloittaa uuden raskauden yritystä.
Missä päin asut? Halvimmat yksityiset ultrat maksavat vain n. 70 e. Tsemppiä!
Täällä takana kokemus, jossa veristä vuotoa tuli viikolal 9:n, ja tuosta huolimatta meillä on tyttö 7v. Toivotaan, että on ns. väärä hälytys. Itselläni keskenmenot olleet kivuliaita.
Minulla tuli 5+5 n. puoli desiä kirkasta ja välillä melkein mustaakin verta sekä yksi isohko hyytymä, mutta täällä vaan edelleen mennään viikolla 15. ja sikiö voi hyvin. Kohdunsuu tai emättimen limakalvot siellä vaan minulla ilmeisesti vuoteli, ja se on ihan normaalia alkuraskaudessa ja raskausaikana yleensäkin. Älä siis vielä hetiä kirvestä kaivoon!
Minulta tuli ryöpsähtämäl verta kaksi kertaa, sii ihan niin, että valui jalkoja pitkin oletetulla viikolla 7+. Lääkäri ultras, epäili raskautta nuoremmaksi, ja antoi uuden ajan 2 viikon päähän. Ltuossa se lapsi istuu vieressä. Tsemppiä.
Mulla tuli myös alussa vähän joskus pyyhkiessä verta paperiin, ja vähän pidemmälläkin. Syntyi kuitenkin ihan terve vauva.
Kiitos taas kun kerroitte kokemuksianne! Meillä eka raskaus ja erityisesti miehelle hirmuisen tärkeä asia; on haaveillut lapsesta jo vuosien ajan ja raskaaksi tulon yrittämisessäkin kului kolme vuotta. Miehen mielipaha tässä huolettaa siis vielä enemmän kuin omani. Hänestä tulisi takuulla unelmaisä ja todella ansaitsisi saada lapsen. Itsekin olisin mielissäni perheenlisäyksestä. :)
Juuri nyt ei vuoda mitään, toivottavasti selvisimme säikähdyksellä.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.09.2014 klo 10:11"]Mistä lähtien keskenmeno on ollut tällainen vitsi, että kaikki vaan istuvat kotona kipuineen ja tutkivat raskausmateriaaleja? :O Jos kohtu ei lähdekään tyhjenemään, seurauksena on kohtutulehdus ja mahdollisesti muita komplikaatioita, jotka jatkossa vaikeuttavat raskautumista. Joskus kohdun tyhjentäminen raskausmateriaalista vaatii lääkkeet, joskus kaavinnan. Kivut ja verenvuoto eivät ole missään vaiheessa raskautta normaaleja oireita, vaan niiden aiheuttaja pitää tutkia. Verenvuotokin voi aiheutua monesta syystä.
Soittaisin heti neuvolaan tai lähtisin päivystykseen, keskenmenoa ei voi estää, mutta ohjeistus on hakeutua silti aina hoitoon jos edes epäilee sitä. Juurikin siksi kun ei varmaksi voi tietää onko se keskenmeno vai jotain muuta mikä aiheuttaa verenvuotoa.
Aloittajalla on rankka paikka, mutta kuten todettu, tiedätte ainakin että raskaus on kohdallanne mahdollinen. Toivotaan silti parasta, ettei nyt kyseessä olisi keskenmeno.
[/quote]
Varmaan siitä lähtien kun kunnalliset ei ota hoitoon vaan käskevät seuraamaan tilannetta kotona. Ja pakko kyllä sanoa että mieluummin itkin ja vuosin kotona pöntöllä ja suihkussa kun sairaalassa.