Millaista on asua isossa kerrostalossa (50+ asuntoa)?
Onko se niin että muutama mätä omena pilaa koko jutun ja se todennäköisyys että mätä omena eksyy mukaan on suurempi mitä enemmän asukkaita on?
Kommentit (25)
Ihmisten vuorokausirytmit ovat nykyään hyvin yksilöllisiä, ja jokaisen mielestä se oma on oikea ja muut erikoisia. Toinen naapurini nousi klo 05:00 ja veti heti vessan ja alkoi paukuttaa kaappeja.
Toinen naapurini availee aina verhoja siinä klo 11:00 jälkeen.
Kuuden tunnin ero rytmeissä. Nykyään ei ole enää mitään yhteistä kulttuuria, jokainen elää omien lakiensa mukaan niin kuin tykkää välittämättä paljoa muista. Ilman korvatulppia täällä ei nuku tuntiakaan.
Vessan vetämisestä yöllä lähtee hirveä meteli, siihen herää noin kymmenen ihmistä ympärillä.
Putket huutavat ja ilmanpaineet naukuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein aina jossain on remontti tai muutto kesken. Hälytysmerkkeinä nykyisin on suuri määrä pieniä asuntoja, jotka ovat sijoittajien omistuksessa. Vuokralaiset voivat olla mitä sattuu. Näin meidän isossa taloyhtiössä.
Miten kauas noi remonttiäänet kuuluu? Ei kai jos on kerros välissä?
No todellakin kuuluu jopa useamman rapun ja kerroksen päähän. Asun itse kuudennessa kerroksessa, ja kun naapurirapun alimmassa kerroksessa tehtiin kylppäriremonttia, oli etätöiden tekeminen mahdotonta sieltä kuuluvan metelin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä tuurilla jopa kaupungin vuokratalo voi olla rauhallinen ja kiva asuinpaikka ja oman rapun ihmiset kivoja ja ystävällisiä. Meillä on.
Ja huonolla tuurilla voi 8 perheen rivitaloyhtiössä olla yksi hankala ihminen, joka tekee kaikkien muiden elämästä ja arjesta mahdollisimman hankalaa. Sellaisessakin olen joskus asustellut. Olen asunut suurimman osan aikuisiästäni omistusasunnossa - kahdessa rivitalossa ja kahdessa eri kerrostalo-osakkeessa juurikin tuollaisissa yli 50 asunnon taloissa ja vain yksi sattunut, joissa ongelmia.
Onko mitään punaisia lippuja mistä voi päätellä että tulee ongelmia? Ja miten vaikeata taloyhtiölle on päästä eroon ongelma asukkaista?
Ruskeat asukkaat on erittäin iso punainen lippu.
..