Mikä on reaktiosi, jos 34v mies kertoo treffeillä olevansa siivooja?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Eikös siivoojat tienaa jotain alle 2000e bruttona?...Eipä tuollaisen miehen kanssa mitään ihmeitä tehtäisi tai elettäisi
No miksei, ainakin jos itse tienaat enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Eikös siivoojat tienaa jotain alle 2000e bruttona?...Eipä tuollaisen miehen kanssa mitään ihmeitä tehtäisi tai elettäisi
Epäilemättä rahat eivät riittäisi, jos tuollainen kermaporsas hänen elämäänsä tulisi.
Itse olen ammattiopiston käynyt ja kyllä riittäisi jos miehellä olisi jokin ammattitutkinto ja tekisi töitä. Mutta jos ei ole mitään ammattia tuon ikäisenä niin sitten ihmettelisin.
Hyvä että on töitä. Kyllä mua lähtökohtaisesti ihan muut asiat miehessä enemmän kiinnostavat kuin hänen työnsä. En halua olla parisuhteessa miehen työn kanssa, ja toivottavasti ei mieskään.
Kysyisin mitä hän opiskeli pääaineenaan humanistisessa tiedekunnassa.
Tavalliselle duunarille ihan ok, mutta jos on lahjakas uraihminen niin en olettaisikaan että kelpaisi.
Vetäisin treffit läpi, mutta ei olisi mulle sopiva ainakaan pidemmäksi ajaksi. Harmi.
Sivuhuomautuksena Suomessahan on jyrkempi jako miesten ja naisten töihin kuin muissa maissa. Vaatetehtaassa Aasiassa ompelukoneiden ääressä istui enimmäkseen miehiä.
Jos on yhtään fiksu ja pätevä tyyppi niin siivousalalla varmasti etenisi esimiestehtäviin aika nopeasti. Se on iso ongelma tuollaisilla aloilla kun siellä ei ole fiksuja ihmisiä tarpeeksi.
Meinaan vaan, että millä tahansa alalla voi menestyä jos parempi kuin muut. Siivoajana on aika helppo olla törkeen hyvä työssään.
Vierailija kirjoitti:
Siis "mies" siivoaa muiden paskoja? Onko tuollainen edes mies?
Onko sitten seksiä myyvä nainen edes nainen?
Vierailija kirjoitti:
Sivuhuomautuksena Suomessahan on jyrkempi jako miesten ja naisten töihin kuin muissa maissa. Vaatetehtaassa Aasiassa ompelukoneiden ääressä istui enimmäkseen miehiä.
Vaatteiden tekeminen on historiallisesti ollut miesten hommaa. Se on vasta nykyisin kun naiset on vallanneet alan. Wanhan ajan räätälit oli etupäässä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin että onkohan klassinen tapaus, että "suutarin lapsella ei ole kenkiä", eli oma asunto kuin sikolätti koska ei enää vapaa-ajalla jaksa...
Näitä on tosiaan kahta päätyyppiä, neuroottisia hananhinkkaajia kotonaankin tai evvk-sohvalla makaajia. Pölykoirakennelin pitäjiä. Itse kuulun jälkimmäiseen eli en tosiaankaan tuo töitä kotiin. Siivoan joskus ja jouluna, hyvin pärjäilee.
Sitä et pitkä on työmatka. Ahrikasta saakka joutuu käymään.
Arvostan jokaista, joka on töissä. Sossuelättejä en.
SOL Palveluiden toimitusjohtaja Jussi Holopainen on edennyt nykyiseen tehtäväänsä ruohonjuuritasolta. Hän oli työtön ennen kuin aloitti siivoojana. Nyt ministeritason palkka plus bonukset.
Reaktioni on sama kuin minkä tahansa muunkin ammatin kohdalla. Eli neutraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden tekeminen on historiallisesti ollut miesten hommaa. Se on vasta nykyisin kun naiset on vallanneet alan. Wanhan ajan räätälit oli etupäässä miehiä.
Tuommoista ammattiylpeyttä nykyään kaipais. Ihmiset tiesi olevansa taitavia jossakin vaikkeivat palkoillaan rikastuneet. Nyt kaikki marisevat vain rahasta.
Olis ihanaa kokea miltä tuntuu teettää vaikka takki itselleen jonkun tuommoisen räätälin mittailemana. Tuo on sitä alkuperäistä yksilöllisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huippuräätälit ovat edelleen miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuommoista ammattiylpeyttä nykyään kaipais. Ihmiset tiesi olevansa taitavia jossakin vaikkeivat palkoillaan rikastuneet. Nyt kaikki marisevat vain rahasta.
Olis ihanaa kokea miltä tuntuu teettää vaikka takki itselleen jonkun tuommoisen räätälin mittailemana. Tuo on sitä alkuperäistä yksilöllisyyttä.
Onnistuu helposti, jos vain budjetti antaa myöten. Mittatilauspukuja tekeviä räätäleitä on edelleen olemassa.
Hyvä että tekee töitä. Itsekin olin siivoushommissa opiskeluaikoina. Rahasta en välitä kun sitä on, ei miehen tarvi mun puolesta mitään maksaa, jos tässä nyt sitä haetaan.