Mistä löytäisi kivoja suomessa tehtyjä vaatteita?
Jos olis vielä pellavaa, niin parempi. Tiedän että ne maksaa, ei väliä, voisi ostaa jotain ajatonta. Tuntuu että Suomessa tehdään vain XL-koon tunikoita ja outoja isokuosisia mekkoja. En pidä kuviollisista kuoseista enkä tunikoista. Haluaisin yksinkertaista ja hyvin leikattua, istuvaa. Tekisin itse jos osaisin, mutta kun en osaa.
Kommentit (8)
Kaipaisin myös vinkkejä laadukkaista ja yhdisteltävistä kotimaisista vaatteista, jotka on tehty jostain käyttöä ja pesua kestävästä luonnonmateriaalista. Ei siis one-size-trikootunikoita.
Tuntuu, että designissä pitää olla aina joku ”juttu”, ja nykypäivänä se on yleensä että kangasta puuttuu jostain kohdasta niin että selkä/vatsa/olkapäät on paljaana. Kiva juttu, mutta tekee vaatteesta käyttökelvottoman missä vaan niistä tilaisuuksista missä parempia vaatteita käytän.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin myös vinkkejä laadukkaista ja yhdisteltävistä kotimaisista vaatteista, jotka on tehty jostain käyttöä ja pesua kestävästä luonnonmateriaalista. Ei siis one-size-trikootunikoita.
Tuntuu, että designissä pitää olla aina joku ”juttu”, ja nykypäivänä se on yleensä että kangasta puuttuu jostain kohdasta niin että selkä/vatsa/olkapäät on paljaana. Kiva juttu, mutta tekee vaatteesta käyttökelvottoman missä vaan niistä tilaisuuksista missä parempia vaatteita käytän.
No tuossa ekassa viestissä on muutama vinkki.
Weecosissa on sitten muitakin kuin kotimaisia vaatteita, mutta siellä saa kyllä muistaakseni suodattaa tuotteita kotimaisuuden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ostanut esim. With Love Sanna Hopiavuorin, Tauko Designin, R-Collectionin ja North Outdoorin vaatteita. Onko sulle tuttu nettikauppa Weecos?
Piti oikein kurkata noi merkit, ja olen kyllä sitä mieltä, etteivät noi nyt järin istuvia vaatteita ole. Suuri osa kaikista ’one size’, sitten on kietaisumekkoa ja muuta. Ymmärrän, että jokainen ommel maksaa, mutta onhan noista vielä aika tavalla matkaa vaatekaapin perusvaatteiksi.
Miehille on sitten tarjolla t-paitoja ja huonosti istuvia kauluspaitoja. On tosi vaikea tukea suomalaisia vaatemerkkejä kun tarjonta on mitä on. Itse voin mainiosti maksaa vaatteesta paljonkin jos se on mielestäni tyylikäs ja kestävästi tuotettu, mutta yksikään merkki ei edes yritä tavoitella minua asiakkaakseen. Estetiikka on yksipuolista, tylsää ja vähän vanhaa. Niinpä kannan roponi ulkomaille.
M40
Jos haluat pellavaa, on istuvuus vähän ongelmallinen käsite. Pellava ei jousta yhtään ja liestyy helposti, joten kovin istuva pellavavaate on epämukava ja lyhytikäinen.
Kotiompelijana on tullut tuotakin yritettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon ostanut esim. With Love Sanna Hopiavuorin, Tauko Designin, R-Collectionin ja North Outdoorin vaatteita. Onko sulle tuttu nettikauppa Weecos?
Piti oikein kurkata noi merkit, ja olen kyllä sitä mieltä, etteivät noi nyt järin istuvia vaatteita ole. Suuri osa kaikista ’one size’, sitten on kietaisumekkoa ja muuta. Ymmärrän, että jokainen ommel maksaa, mutta onhan noista vielä aika tavalla matkaa vaatekaapin perusvaatteiksi.
Miehille on sitten tarjolla t-paitoja ja huonosti istuvia kauluspaitoja. On tosi vaikea tukea suomalaisia vaatemerkkejä kun tarjonta on mitä on. Itse voin mainiosti maksaa vaatteesta paljonkin jos se on mielestäni tyylikäs ja kestävästi tuotettu, mutta yksikään merkki ei edes yritä tavoitella minua asiakkaakseen. Estetiikka on yksipuolista, tylsää ja vähän vanhaa. Niinpä kannan roponi ulkomaille.
M40
Mä en itse tykkää useimmista vaatteista. Kun menen kauppaan, en yleensä löydä sieltä yhtään vaatetta, josta tykkäisin ja jollaisen haluaisin itselleni. Ihan tavallinen kuvio. Mulle on siis ihan normaalia, että ostan yhden vaatteen sieltä ja toisen täältä. Siksi mä en ajattele, että kun vinkkaan jonkun merkin (vaikkapa jonkun noista, joka on nähtävillä yllä), jokaisen niistä jokainen vaate sopisi aloittajalle (tai jollekulle muulle ketjua lukevalle), vaan että yhdeltä merkiltä löytyisi joku kiva vaate ja toiselta merkiltä toinen.
"Istuva" ei muuten mielestäni tarkoita tyköistuvaa, vaan sitä, että vaate istuu hyvin päällä, mm. siksi, että sen laskeutumista on mietitty.
Mä oon todella monta kertaa availlut näitä ketjuja ja vinkkaillut ihmisille niitä merkkejä, joilta olen itse löytänyt vaatteita. Nyt en aio enää osallistua näihin ketjuihin. Sinä katselit kaikki nuo vaatteet läpi 20 minuutissa, koko Weecosin valikoimankin ilmeisesti, ja sanoit, että ei oikein löydy mitään, vaikka et ole edes kohdeyleisöä. Musta tuntuu, että ihmiset osallistuu näihin ketjuihin valittaakseen, eivät aidosti löytääkseen vaatteita. Voi tietty olla, että kun mun itseni on niin vaikea löytää mitään vaatteita, joista pitäisin, mulle on ihan normaalia se, että vaivaa joutuu näkemään.
Ap tässä, kiitos ykköselle, nuo oli itselleni ihan uusia paikkoja. Sanna Hopeavuorella oli kivoja malleja, mutta vähän liian mustaa makuuni. Maamme-kaupasta olen jo aiemmin löytänyt malleiltaan pari kivaa, mutta kuosit on liian isokuvioisia minulle. Tutkin noita ykkösen antamia myyjiä vähän tarkemmin, ehkä jotain löytää. Kiva mekko töihin olisi hakusessa.