Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset listaavat 9 suosittua lomakohdetta, joihin ei tarvitse toiste mennä - egyptistä ei saanut viiniä :((

Vierailija
19.08.2021 |

Voi kyynel, eka matkustetaan toisen kulttuurin maahan ja sitten pöyristytään, kun siellä ei saakaan ryypätä, eiku siis viinitellä.

Lähde: https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008198984.html

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni on sellainen kokemus Egyptistä all inclusive-hotellista, että kun yhtenä iltana hain tiskiltä illalliselle viinilasilliset itselleni ja miehelleni, uusi miestarjoilija (oltiin oltu jo useampi päivä, niin henkilökunta oli tuttua) ei suostunut antamaan minulle viiniä. Se siis todellakin kuului illallisen yhteyteen, sen kuin hakee tiskiltä lisää. Ilmeisesti hän oli sitä mieltä, ettei naisille voi tarjoilla viiniä, ja kun kokenut miestarjoilija vierestä kuuli väittelymme, puuttui hän tilanteeseen, pahoitteli minulle tapahtunutta ja antoi minulle kaksi lasia viiniä. Ja jäi puhuttelemaan tuota uutta tarjoilijaa. 

Kaikkeen sitä voi törmätä lomallaan. Toki on eri asia, jos on jo etukäteen tiedossa, ettei jossain maassa saa alkoholia ollenkaan, naisten pitää pukeutua tietyllä lailla jne. Mutta meidän kohdalla tästä ei ollut kyse, vaan uuden työntekijän tietämättömyydestä. 

Vierailija
2/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiteytettynä: "Mentiin turistirysiin mutta ne eivät olleetkaan autenttisia vaan rahanhimossa tehtyjä :("

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä pienet murheet, jos loma menee pilalle viinin takia. Muuttaako se viinilasi todella kaiken? Eikö ruoka voi olla ihan hyvää ilman sitäkin.

Vierailija
4/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos menen kalliiseen 4-5 tähden  hotelliin niin oletan että siellä tarjoillaan turisteille ruuan kanssa viiniä. Toki en ole menossa mihinkään Afganistaniin tai Iraniin lomailemaan. Ainut maa missä olen lomaillut jossa on muslimeja on Turkki. Ja siellä kyllä sai juoda mitä ikinä halusi.

Vierailija
5/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Egyptiläiset on Egyptin suurin miinus, en mene uudestaan.

Vierailija
6/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka mistäkin tykkää. Saa lomallakin syödä ruokansa ym vichyn tai cokiksen kanssa jos niin haluaa. Minä haluan lomalla viiniä ja kuoharia. Joten valitsen lomapaikkani niin ettei turhia rajoituksia ole.

Vierailija
7/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos menen kalliiseen 4-5 tähden  hotelliin niin oletan että siellä tarjoillaan turisteille ruuan kanssa viiniä. Toki en ole menossa mihinkään Afganistaniin tai Iraniin lomailemaan. Ainut maa missä olen lomaillut jossa on muslimeja on Turkki. Ja siellä kyllä sai juoda mitä ikinä halusi.

Esim. Malediiveilla paikallissaarilla ei ole/tarjoilla ollenkaan alkoholia. Ei edes turisteille. Oli aika kiusallista katsoa vierestä, kun joku nosti hirveän äläkän tarjoilijalle kun ei saanut illallisella viiniä. Minkäs se tarjoilija sille voi, vaikka olikin 4 tähden hotelli. Paikallinen kulttuuri on paikallinen kulttuuri, ja jos joku taantuu viinilasin puuttumisesta taaperon tasolle, niin minusta saa pysyä kotona.

Vierailija
8/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ikävä kyllä lomailu on hyvin alkoholihuuruista.

Ruuan kanssa viiniä, iltaisin terassille, paikallisten erikoisuuksien maistelua.

Itse en noita tee ja siksi en enää lähdekään millään tuttavaporukalla reissuun.

Vierailija
9/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia: Sieltä sai kyllä viiniä, mutta sitä ei tarjoiltu ellei miespuolinen henkilö mukana, eli kiva oli aina pyytää miespuoleista kolleegaa noutamaan minun tilaamani viini. Tosin laskukin siitä minun viinistäni tuli hänelle.

Vierailija
10/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tusinaturistit pettyivät tusinapaikkoihin.

Vierailija
11/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan kanssa viiniä, iltaisin terassille, paikallisten erikoisuuksien maistelua.

Joka usein on sitä turistiruokaa, ei oikeaa mitä paikalliset syö. Esim. käytetty miedompia mausteita.

Vierailija
12/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen myös erehtynyt menemään parin kaverin kanssa reissuun, joille viini maistuu.

Seuraava päivä menikin hukkaan kun nukuttiin puoleen päivään ja lojuttiin hotellilla väsyneenä, kun edellisenä iltana piti kiskoa viiniä.

Itse heräsin mieluummin aikaisemmin ja menin ulos kiertelemään, sitä varten sinne oli tultukin. Kännit nyt voi vetää kotisohvallakin. 

Vierailija
13/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka usein on sitä turistiruokaa, ei oikeaa mitä paikalliset syö. Esim. käytetty miedompia mausteita.

Alkoholista kyse. Eli ouzot ja muut maalaisviinat.

Vierailija
14/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneppä paikallisten alueille kokeilemaan ja vaatetuksena voisi olla bikinit.

Vierailija
15/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä pienet murheet, jos loma menee pilalle viinin takia. Muuttaako se viinilasi todella kaiken? Eikö ruoka voi olla ihan hyvää ilman sitäkin.

Päihderiippuvuus. Alkoholi tuhoaa AINA aivosoluja.

Vierailija
16/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Egyptiläiset on Egyptin suurin miinus, en mene uudestaan.

Tämä. Ei mitään asiaa koko maahan, joku viini on ihan sivuseikka.

Vierailija
17/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuka ei tiedä lähtiessä ettei Dubaissa saa alkoholia?? Sama tyyppi ei varmaan tiennyt ettei naiset julkisesti saa kulkea narutopissa ja sortseissa. Venakot kyllä tekee niin mutta saavat kyllä huomautuksia. Uima-altaalla hotellilla saa olla pikkuvaatteissa, niiden ravintoloissa ei

Tosin alkoholia saa kyllä muistaakseni lauantaisin expattien klubilta, kalleimmista hotelleista ja lentokentältäkin ennen maahantuloa. Jos se nyt on elämän tärkein asia. 

Vierailija
18/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka menisit minkä tähtiluokituksen hotelliin, mutta maassa, joissa alkoholin tarjoilu on säänneltyä, et sitä alkoholia saa. Jokaisesta tällaisesta maasta löytyy ”kuivia ja kosteita” hotelleja ja ravintoloita, oma moka, jos et ole ottanut selvää etukäteen.

Vierailija
19/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä minä olen Egyptissä viiniä saanut. Ehkä kannattaa valita vähän tasokkaampi hotsku. Olen saanut alkoholia myös Dubaissa ja Tunisiassakin :D

Vierailija
20/56 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kuka ei tiedä lähtiessä ettei Dubaissa saa alkoholia?? Sama tyyppi ei varmaan tiennyt ettei naiset julkisesti saa kulkea narutopissa ja sortseissa. Venakot kyllä tekee niin mutta saavat kyllä huomautuksia. Uima-altaalla hotellilla saa olla pikkuvaatteissa, niiden ravintoloissa ei

Tosin alkoholia saa kyllä muistaakseni lauantaisin expattien klubilta, kalleimmista hotelleista ja lentokentältäkin ennen maahantuloa. Jos se nyt on elämän tärkein asia. 

😅 Sä et selvästi ole koskaan käynyt Dubaissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme