Miten usein vaihdatte rintsikat?
Minun ainakin on oikeasti hankala löytää hyviä liivejä, joten käytössä minulla on vain ihan muutamat. En vaihda rintaliivejä todellakaan joka päivä. Vaihdan ne yleensä noin kerran viikossa tai sitten, kun ne alkaa haista jostain kohtaa pahalta.
Kommentit (38)
En käytä kotosalla (enkä varsinkaan nukkuessa) liivejä, ellei meillä ole vieraita, joten en vaihda joka päivä. Saatan käyttää yksiä liivejä pari työpäivää ja taas seuravalla viikolla peri päivää ja sitten vasta pesen. Alushousut vaihdan joka päivä ja usein paidankin laitan päivän käytön jälkeen pesuun, mutta rintaliivit eivät tunnu samalla lailla likastuvan, eivät haise, eikä tule tahroja.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 18:26"]
2-4 päivää.
[/quote]
Sama
Kotiliivit? Mitä teille tapahtuu, jos ette käytä rintaliivejä kotona? Itse käytän liivejä vain muiden ihmisten takia, eli ettei nännit näkyisi. Kotona on ihana päästä liiveistä eroon. Varmaan johtuu sitten pienistä rinnoistani (70D)?
Mulla on usein käytössä n. koossa 70G-H vain 4 paria arkiliivejä, sitten on muutama pari "kotiliivejä" ja sporttiliivejä sekä 1-2 "paremmat" liivit. Eli samoin kuin vastaaja 20, mulla on työliivit, sitten vaihdan kotiin tullessa tai kun menen lenkille kotiliivit, ja viikonloppuna tai juhlissa yms. pidän sitten näteimpiä liivejäni.
Yöllä ja joskus kotonakin olen ilman liivejä tietysti.
Arkiliivejä vaihtelen niin että pidän max. 2 päivää peräkkäin samoja liivejä, sitten annan niiden levätä. Pesen tarvitaessa. Liivini ovat kalliista merkeistä, joten pesen ne hellästi käsin. Kestävät siten paremmin.
En hikoile paljon, enkä omista sitä geeniä, joka aiheuttaa edes hienhajua, joten en ole koskaan havainnut että liivit rupeaisi haisemaan. Harrastan myös vesilajeja, joten käyn useamman kerran viikossa hallilla uimassa ja saunassa, kotona ottamieni suihkujen lisäksi, joten eivät liivit edes likaannu mun iholla kun olen puhdas pulmunen aina. Ei tartte siis välttämättä pestä liivejä jokaisen 1-2 päivän käytön jälkeen.
Hiki kuitenkin kuluttaa liivin joustavuutta, joten jos poikkeuksellisesti hikoilen, sitten kyllä pesaisen liivit heti kotiin tullessa. Alushousujakaan en pese kuin muutaman käyttökerran jälkeen; käytän aina pikkuhousunsuojaa, joten housut ovat aina puhtaat.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:11"]
Pesettekö liivit koneessa vai käsin? Jos koneessa, niin muun pyykin seassa vai jollain erikoisohjelmalla? Olen kuvitellut, että liivit pitää aina pestä käsin, joten olen ollut todella laiska pesemään niitä.
[/quote]
Olen pessyt liivini käsin, koska ne maksoi niin paljon (siis tällaisen pihin ihmisen näkövinkkelistä). Se ei ole erityisen suuri vaiva, koska vaihdan liivit kerran viikossa, jos ne eivät haise.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:54"]
Kotiliivit? Mitä teille tapahtuu, jos ette käytä rintaliivejä kotona? Itse käytän liivejä vain muiden ihmisten takia, eli ettei nännit näkyisi. Kotona on ihana päästä liiveistä eroon. Varmaan johtuu sitten pienistä rinnoistani (70D)?
[/quote]
Ennen lastensaantia, kun tissini olivat kivikovat, olin ilman rintsikoita kotona aina, ja monesti julkisellakin paikalla. Nykyään rintani ovat pehmeämmät ja liikkuvat aivan eri tavalla kävellessä, ja se tuntuu musta inhalta. Lisäksi nännit ovat niin herkät, että liike tuntuu jo senkin takia pahalta. Nykyään olen ilman rintsikoita vain hetken illalla suihkun jälkeen, mutta jos pitää rampata vaikka ylä- ja alakerran väliä, niin yäk.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:54"]
[/quote]
No ei mitään tapahdu, on vaan mukavampi olla liivit päällä kun on niihin tottunu. Tissini ovat pienet mutta kyllä ne irrallaan ollessa jotenkin läpsöttävät, mikä ei tunnu mukavalta.
Ihmeellistä. Miten te ette hikoile päivän aikana liivejä likaisiksi? Ajatteko töihin autolla ja onko työnne istumatyötä? Itselläni on joka päivä sen verran fyysistä aktiviteettia jo ennen liikuntojakin että kyllä liivit likaantuu, esim. pyöräilyä, siivousta, soutamista jne.
Minullakin on eri liivejä eri tarkoituksiin, neljät kotiin sopivasti tukevat, ei puristavat(kaarituettomat normaaliin liikuntaan tarvittavat) eli nämä päällä voin vaikka imuroida tai siivota. En voisi olla kotona ilman liivejä, se tuntuu kipeälle ja ikävälle kun tissit heiluu ja esim. alaspäin kumartuessa roikkuisivat. Olen tarkka että en roikottele tissejä ja minulla on aika pystyt rinnat iästäni huolimatta. Kovaan liikuntaan on omat liivit 3 kpl(liian vähän, harrastan melkein joka päivä hikiliikuntaa joissa hypitään ja mennään ylösalaisin). Töissä pidän keskivahvan tuen antavia urheiluliivejä. Näitä on muutamat myös. Töissä tulee hiki myös.
Eli tissit hikoaa. Liivejä on tällä hetkellä liian vähän, pesen ne muun pyykin joukossa 2 kertaa viikossa, ja silti aina pitää säätää että löytyisi puhtaat liivit. Kalliita urheiluliivejä käytän, n.60 euroa Shock Absorber, suosittelen, koko 70D, nyt lihoamisen jälkeen 75F. Parit seksikkään juhlaliivit on, mutta ne on kaarituelliset eli hiertävät joten niitä en pidä ellei ole tosi hyvä syy(mies) eli en koskaan :(
Minulla kuluu myös parit alushousut ja sukat päivässä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 19:21"]Tämä on kyllä aika hurjaa enkä ole koskaan tunnustanut tätä kenellekään. Saatan pitää samoja rintsikoita vaikka 3 viikkoa putkeen. Mulla on kauniita alusvaatteita ja sikakalliita rintsikoita, ja pidän niitä yölläkin. Vaihdan paitoja usein, mutta rintsikat pysyy kauan samana. Itsekin välillä ihmettelen tätä, mutta en jaksa pestä niitä niin usein, koska pesussa menevät muodottomiksi nopeasti ja käsin en vaan jaksa pestä. Syynä siis laiskuus ja se, että en itse haista että haisisivat pahalle. Jos ovat selvästi likaiset, niin vaihdan. Onko muita yhtä kummallisia?
[/quote]
Täällä toinen!! Sanotaan vaikka näin, että minulle tuo 3 viikkoa olisi jo erinomainen suoritus.. Täytyy myöntää, että tämä on ensimmäinen kerta, kun tajusin, että rintsikoita pitäisi pestä useammin. Nehän ovat alusvaatteita! Puolustuksekseni täytyy sanoa, että en hikoile liiemmin. Urheillessa toki käytän urheilurintsikoita, jotka pistän heti pesuun. Minua on myös peloteltu sillä, että kaarituet rikkovat pyykinpesukoneen. Kun tarkemmin mietin asiaa, ostin itse ensimmäiset rintsikkani ihan yksin, enkä ikinä saanut minkäänlaista "opastusta" niiden käytöstä perheeni naisilta. Mutta nyt vannon, että ostan lisää pesupusseja ja aion pistää kaikki liivit usein pesuun. :) Kiitos tästä ketjusta, nämä ovat tällaisia asioita, joiden pitäisi olla itsestäänselviä, ja siksi niistä ei puhuta. Sitten tällaiset minunlaiset, vajavaisilla elämäntaidoilla varustetut tytöt eivät ehkä ikinä opi kaikkea, mitä äidin olisi pitänyt opettaa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 18:22"]
No se vähän riippuu. Kyllä mä varmaan joka toinen päivä vaihdan, joka päivä, jos hikoan enemmän.
[/quote]
Sama. Joskus vaihdan päivittäin, jos olen hikoillut paljon, kuten kesällä.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 21:18"]
Ihmeellistä. Miten te ette hikoile päivän aikana liivejä likaisiksi? Ajatteko töihin autolla ja onko työnne istumatyötä? Itselläni on joka päivä sen verran fyysistä aktiviteettia jo ennen liikuntojakin että kyllä liivit likaantuu, esim. pyöräilyä, siivousta, soutamista jne.
[/quote]
No olen vastaaja 26/31, ihmiset ovat erilaisia, minä en siis hikoile lähes koskaan niin että iholla olisi hikeä. Tämä on geneettistä. Olen aina ollut tälläinen. En ole koskaan käyttänyt deodoranttiakaan, koska en sitä tarvitse. (Helteella sitten kiehun sisältäpäin ja saan lämpöhalvauksen helposti, mutta se on toinen tarina hehee).
Mun vaatteissa ei ole koskaan hikijälkiä eikä hienhajua. Onneksi niin, koska kokoni takia menee tuhdisti fyrkkaa alusvaatteisiin.
Toisaalta teen istumatyötä ja urheiluharrastuksistakin kaksi on vesilajeja, joten niissä ei tartte hikoilla.
Mutta sun ongelmaan, USA:ssa on ihan sellaisia tuotteita kuten rintaliiveihin laitettavat kangaspalat hikoilua estämään ja on myös sellainen pikkuhousunsuojan kaltainen tuote liiveihin (bra liner). En tiedä voisitko kokeilla jotain puuvillapintaista pikkuhousunsuojaa, leikata sen kahtia, laittaa liimapinnan liivin kuppia vasten ja pehmeän puolen iholle päin? Ne voisi sitten poistaa kun on hikoillut päivän aikana ja vaihtaa uusiin tai ainakin liivit olisivat vähän raikkaammat.
Peruskikka on myös vauvatalkin käyttäminen (siis hajusteeton vauvoje talkki), mutta saattaa pilata liivit.
Kerran viikossa vaihdan. En koskaan oikeastaan hikoile rintsikoiden alueelta tai jos hikoilenkin, hiki ei haise miltään. Minulla vain kainaloista ja jaloista tuleva hiki haisee (ilman deodoranttia). En kyllä niin kauheasti hikoilekaan kun on istumatyö enkä harrasta mitään liikuntaa.
Vaihdan joka toinen päivä. Tai sitten kun ne alkaa haista. :')
Miten rintsikat alkaa haista?
Tämä on tosi noloa, mutta en ole tajunnut että niitä kuuluisi pestä :( mulla on aina yhdet sooivat enkö uskalla ottaa riskiä niiden pesemisen kanssa. Mulla on oudon malliset tissit ja tosi raskasta löytää liivejä. Joten käytän ne loppuun pesemättä... ei ne kyllä millekään haise. Urheiluliivit on erikseen ja niitä käytän kävelyä raskaammassa toiminnassa.
Voi että mua nolottaa...
Joku kyseli kotiliivien merkityksestä. Ennen en käyttänyt kotiliivejä, kun asuttiin kerrostalossa. Nyt omakotitalossa tulee liikuttua enemmän pihalla ja ovikellokin soi tiheämmin, olisi noloa mennä avaamaan nöpöttävissä nänneissä. Eli muiden ihmisten vuoksi pidän ja sen vuoksi, että kehtaan mennä ovesta ulos. Mieluiten olisin ilman. Kokoni on 75DD.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 22:00"]
Miten rintsikat alkaa haista?
Tämä on tosi noloa, mutta en ole tajunnut että niitä kuuluisi pestä :( mulla on aina yhdet sooivat enkö uskalla ottaa riskiä niiden pesemisen kanssa. Mulla on oudon malliset tissit ja tosi raskasta löytää liivejä. Joten käytän ne loppuun pesemättä... ei ne kyllä millekään haise. Urheiluliivit on erikseen ja niitä käytän kävelyä raskaammassa toiminnassa.
Voi että mua nolottaa...
[/quote]
eli olet käyttänyt samoja liivejä pesemättä vuosikausia? hyi saatana!! kohta niistä alkaa kasvaa jotain matoja!
10 vuoden välein.