Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Viranomaiset luottaneet ihmisten ”omaan sanaan” – seuraus: Matkustajia päässyt Suomeen ilman rokotetodistuksia

Vierailija
19.08.2021 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/48810ee7-c116-4b45-9dc1-74fdf4a85a7a

Kaikilta Suomeen tulleilta ei ole tarkistettu rokotustodistuksia, vaan viranomaiselle on riittänyt ihmisen oma ilmoitus siitä, että hänellä on täysi rokotesuoja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että pitää voida luottaa ihmiseen kun se sanoo että sillä on se todistus?

Oon pyrkinyt elämään niin että minimoin tartuntariskin itselleni ja muille ympärilläni, mutta nyt alkaa kieltämättä jo väsyttää. Miksi helvetissä mun pitäisi miettiä yhtään mitään muuta kuin omaa napaa, kun kerta toisensa jälkeen törmätään siihen että viranomaisiin ja hallintoon ei voi luottaa näissä asioissa?

Vierailija
2/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaksetaan valtiolle ja näin sen virkamiehille veroja heidän palveluistaan, ilmeisesti palvelu on aika paskaa ja veroja vaan halutaan korottaa. Olisiko aika tutkiskella valtion tarkoitusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me vaksetaan valtiolle ja näin sen virkamiehille veroja heidän palveluistaan, ilmeisesti palvelu on aika paskaa ja veroja vaan halutaan korottaa. Olisiko aika tutkiskella valtion tarkoitusta?

Kaikki lähtee huipulta. Sääli vaan että tällä hetkellä huipulla on lauma etuoikeutettuja broilereita jotka ei vastuuta ota mistään eikä edes tietäsi mistää aloittaa jos hommat pitäisi tehdä oikeasti hyvin.

Tää suomen nykyhallitus on vähän kuin trumpin kausi amerikassa viimeksi eli porukka lähinnä odotteli että se loppuu ja joku pätevä tulee tilalle (toivottavasti) tekemään ne tarpeelliset hommat jota huipulla pönöttävä ei saa tehtyä. Jotenkin tällainen kausi kertoo äänestäjille ettei demokratia sittenkään toimi, varsinkaan tällainen edustuksellinen jos riittävä määrä edustajista on häikäilemättömiä ku..päi..

Vierailija
4/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ei MINULTA saa vaatia mitään todistuksia. Pitää riittää, kun MINÄ sanon..

Vierailija
5/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Only in Finland!

Vierailija
6/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jossain Ausseissa on menty yli mutta tämä on samaa tuttua settiä meiltä. Havaittu on.

Vierailija
7/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinpä. Ihmisiin ei voi luottaa. Ei poliitikkoihin, ei kansaan. Pitäisi varmaan ottaa joku tiukempi malli käyttöön tälle kansalle.

Vierailija
8/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en yllättynyt.

Toisaalta viikko sitten Tallinnassa käydessä sinne mennessä tarkastettiin vain pistokokein (siis Tallinnan päässä), mutta Suomen päässä katsottiin kyllä todistukset. 🤷‍♀️

Mutta "pitää luottaa ihmisten sanaan".. Hahaaa.. Joopa joo. Sehän toimii.

Vierailija
9/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, missä on rajaa ollut ylittämässä.

Tuohan on tapahtunut Vantaan lentokentällä.

Meille tuli kesällä vieraita Etelä-Ruotsista, heinäkuussa.

Tulivat omalla autolla.

Kyllä tutkittiin kaikki paperit tosi tarkkaan.  Heillä kummallakin oli jo kaksi rokotetta ja rokotetodistuksetkin niistä.

Samoin toisella vielä todistus sairatetusta koronasta.

Ei ollut rajalla mikään huoleton ja pikainen tarkastus.  Tarkka seula oli.

Vierailija
10/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että pitää voida luottaa ihmiseen kun se sanoo että sillä on se todistus?

Oon pyrkinyt elämään niin että minimoin tartuntariskin itselleni ja muille ympärilläni, mutta nyt alkaa kieltämättä jo väsyttää. Miksi helvetissä mun pitäisi miettiä yhtään mitään muuta kuin omaa napaa, kun kerta toisensa jälkeen törmätään siihen että viranomaisiin ja hallintoon ei voi luottaa näissä asioissa?

Joo, lähden heti useammalle matkalle kun olen saanut toisen piikin. Jos sen HUS:in diagnostiikka pomon mielestä käyntinsä Pietarissa oli ihan ok tämän perusteella niin on sitten minullekin. Vaikka minun käsittääkseni rokote ei estä minua levittämästä virusta.

Vierailija
11/11 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin heinäkuussa Tallinnan risteilyllä ja takas tullessa vain huudettiin että pelkällä risteilyllä olleet tohon jonoon ja maissa käyneet tuohon. Oli ihan omantunnon kysymys menetkö siihen maissakäyneitten jonoon, sama oli Ruotsin risteilyn jälkeen kun Turusta käytiin. Passi tarkistettiin risteilyllä olleilta. Kaveri kävi maissa ja missään kohtaa Viron puolella ei oltu kyselty edes sitä maihinnousukorttia. Että varmasti on väkeä tullut koko kesän rajojen yli ees taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi