Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kurkku kipeä ja oksennan taas, just sairastin streptokokki G:n

Vierailija
18.08.2021 |

Eli, just n. 5 päivää sitten loppui kefexin-antibiootit streptokokki G:n aiheuttamaan nielutulehdukseen. Nyt on taas kurkku todella kipeä ja oksennan.

Kuitenkin eilen sain koronaan 2. tehosterokotteen. Mutta miten se aiheuttais vain kurkkukivun, kuumeen ja oksentelun.

Huomenna lääkäriin, ja voin kuvitella, että koska menen tällä kertaa terv.keskukseen (ei ole taas varaa maksaa 100e yksityisestä) he sanoo joojoo se on koronapiikistä, seuraile ja tule uudestaan. Ja sit tulee viikonloppu. Ärsyttää niin paljon. Ja koska olen määräaikaisella sopimuksella, mun sairaslomapäivät on palkattomia.

Mulla on koulu ja iltatyöt vanhustenhoitajana.
Voinko huomenna vaatia siellä taas nieluviljelyn ja antibiootit ja määrääkö ne niitä? Pääsenköhän edes lääkärille? Jos ei tee terveyskeskuksessa mitään, sanoo joo syö buranaa ja tule uudestaan ja en pääse edes lääkärille, meen yksityiselle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa, miten käyttäydyn ja mitä sanon huomenna että a)pääsen sairaanhoitajan ohi lääkärille asti b)lääkäri määrää nieluviljelyn tai antibiootit :D ?!

Vierailija
2/7 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska must tää on taas toi streptokokki, ihan samat oireet ja sama olo kun oli just ennen antibioottia. Nielu vielä toistaseks on vain punainen ja ei oo peitteitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa sairasta ja epätoivosta, niin tiedän, että joko maksan taas sen 100e yksityislääkäristä tai ne sanoo terv.keskus joo seuraa ja syö buranaa. Ja jään jälkeen koulusta ja en saa palkkaa joltain viikolta töistä eli jään 650e miinukselle. Ap

Vierailija
4/7 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

:(

Vierailija
5/7 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ymmärtääkseni koronarokotteesta ei tule kurkkukipua? Tai ei ole ainakaan yleinen oire, kuten väsyneisyys ja nuha.. Pitäydyt vaan siinä, että kurkkukipu ja samat nielutulehduksen oireet jatkuu. Itse en edes mainitsisi rokotetta ellei siitä kysyttäisiin. Voihan se olla ettei antibiootti toiminut tai kuuri oli liian lyhyt. Saitko penisilliiniä vai muun tyyppistä antibioottia? Penisilliini toimii parhaiten streptokokkeihin.

Vierailija
6/7 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ymmärtääkseni koronarokotteesta ei tule kurkkukipua? Tai ei ole ainakaan yleinen oire, kuten väsyneisyys ja nuha.. Pitäydyt vaan siinä, että kurkkukipu ja samat nielutulehduksen oireet jatkuu. Itse en edes mainitsisi rokotetta ellei siitä kysyttäisiin. Voihan se olla ettei antibiootti toiminut tai kuuri oli liian lyhyt. Saitko penisilliiniä vai muun tyyppistä antibioottia? Penisilliini toimii parhaiten streptokokkeihin.

Joo ajattelin kanssa etten edes mainitse mitään tosta koronapiikistä. Jos ne sanoo siitä jotain sanon et juu kurkkukipu oli jo sitä ennen ja nyt vaan pahenee. Kuuri oli kefexin ja 10 päivää, mut nieluviljelyssä streptokokki G oli +++ ja oireet oli tosi pahat. Kuume oli 38,4c, oksensin ja nielu ihan täynnä peitteitä oli. Uskon et uusinut vaikka vaihdoin hammasharjankin. Tai sit ei lähtenyt kokonaan pois. Ap

Vierailija
7/7 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iho-oireinen allergia penisilliinille, saan urtikariaa, siksi kefexin. Ap