Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätin, mutta kaipaan exää, voiko ihminen muuttua?

Vierailija
12.09.2014 |

Erosimme avomiehen kanssa 6 vuoden suhteen jälkeen, joka oli minun pitkään harkittu päätös. Syitä tähän oli miehen laiskuus, ei käynyt töissä, eikä tehnyt kotitöitä. Kännissä hän oli perjantaista sunnuntaihin poikkeuksetta joka viikonloppu ja krapula kesti tiistaihin asti. Näin ollen minulle olisi ollut aikaa keskiviikkona ja torstaina, mutta sen ajan hän käytti mieluummin tietokoneella. Itse tein kahta työtä ja hoidin yksin kotihommat, kun toinen oli aina "niin väsynyt". Laskut jäi mulle, koska rahaa hänellä ei koskaan ollut ja eleli pikavipeillä. Oli meillä hyviäkin hetkiä ja miehessä hyviä puolia, mutta luettelin tässä nimenomaan ne, miksi päädyin eroon. 

Mies on tästä ihan hajalla, erosta on nyt kuukausi. Laittaa paljon viestiä ja haluiaisi nähdä ja viettää aikaa mun kanssa. Sanoo, että ero avasi silmät, eikä tule enää koskaan olemaan sama ihminen. On myös mennyt töihin ja lopettanut jokaviikkoisen juomisen. En vaan tiedä voiko tuohon uskoa, että muutos olisi pysyvä? Skarppaako se nyt vaan ja muuttuu ajan myötä takaisin samanlaiseksi. Päivittäin tulee hetkiä, että kaipaan häntä hirveästi, mutta en halua enää koskaan sellaista elämää kun meillä oli.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuttua, on niitä paljon kun on jossain vaiheessa elämää lopettaneet juopottelut ja velttoilut ja ryhtyneet elämään toimeliaampaa elämää. 

Mutta sitä ei voi koskaan tietää onko muutos pysyvä vai ei. Voi olla, voi olla ettei. Tapahtuuhan niitä paljon joko tilapäisiä tai pysyviä vanhaan palaamisiakin. Tuo työhön meneminen on kyllä hyvä merkki - ku nmiehellä nyt on töitä, ehkä motivoituu sen takia myös pysymään viinasta, ja rahaongelmatkin helpottanevat. 

Kyllä minä uskaltaisin tuollaisen kanssa yrittää vielä uudestaan. Ilman mitään suuria odotuksia, toivoen parasta mutta valmistautuen pahimpaankin.

Vierailija
2/6 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan joku muuttuu ainakin hetkeksi mutta tuskin se "laiska perusluonne" mihinkään häviää.

En näin lyhyen eron ja muutoksen takia kyllä vielä luottaisi pätkääkään vain aika näyttää onko mies tosissaan.

Miehellä on nyt tilaisuus näyttää mihin hänestä on ja "voittaa" sinut takaisin mutta pistä se tekemään todella töitä sen mahdollisen yhteenpaluun eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Annat vaan itselles aikaa miettiä mitä todella haluat. Voihan olla että päädyt ratkaisuun ottaa mies takaisin ja hän voi olla oikeasti muuttunut. Eihän entiseen tarvi palata jos sovitte uudet pelisäännöt ja kerrot mitä et hyväksy

Vierailija
4/6 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi muuttua, mutta ei muutu jos heti tai "heti" menet yhteen kun tuo sanoo muuttuneensa. Lisäksi pysyvä muutos vaatii oikeasti pari vuotta jotta näkee toimiiko se. Suhtaudu exääsi (siis pääsi sisällä) kuin keneen tahansa satunnaiseen vastaantulijaan jonka on voitettava luottamuksesi ennen kuin voit edes harkita yhteen menoa. 

Vierailija
5/6 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se nyt "muuttuu" kun sä et enää elätä sitä. Todella siivoa se itsekäs paska mielestäsi äläkä lankea sen liirumlaarumeihin. Takas kun menet, jätkä heittäytyy taas sohvalle kun siivooja ja laskujen maksaja saapui taloon. (Ulosottomies on näemmä riittävän pelottava tyyppi.) Älä mene enää hyväksikäytettäväksi.

Ajattele hiuksia. Nyt se on värjännyt tukkansa, mutta kyllä se juurikasvu sieltä vielä esiin tulee!

Vierailija
6/6 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo töihin meneminen on kyllä tosi hyvä juttu ja merkki mahdollisesta muuttumisesta. En usko, että hän vain sinun takiasi yhtäkkiä pitkän laiskottelun jälkeen vaivautui töitä hakemaan ja vielä tekemäänkin niitä. Saa kuvan, että asioita on tosiaan mietitty ja matka parempaa ihmistä kohti on päätetty aloittaa.

Kaipaatko exää todella, vai saitko jonkun ns. hoivavietin, kun mies tuskissaan sinua ikävoi ja on päättänyt ryhdistäytyä? Jos kaipaat ja todella haluaisit vielä katsoa, niin tee se. Varovasti, pikku hiljaa. Mielestäni jokainen ansaitsee toisen mahdollisuuden, mutta vain sen toisen, joten molempien tulee olla harkitsevaisia, puhua avoimesti asioista, pelisäännöistä, toiveista jne ja miehen on todella ymmärrettävä, että entinen peli ei vetele ja jos samaan mennään, niin se on siinä sitten.

Toivottavasti onnistuu ja olette joku päivä taas onnellisia yhdessä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi