Kuvottaa kuinka paljon säästöjä olen joutunut käyttämään...
... miehen pihiyden takia oltuani lapseni kanssa kotona "lakisääteisen" kolme vuotta.
Mies on tehnyt jatkuvasti pitkää päivää ja parhaimmillaan nettopalkka pari tonnia. Tosin huonoina kausina täysi nolla. Itse olen saanut lapsilisää, kotihoidontukea ja asumistukea ja miehen törkeän pienet kuukausialmut (400-500 e), maksanut tililtäni kaikki laskut, omat henk.koht. kulut, lapsen vaatehankinnat yms. Mies ostanut ruoat ja taloustarvikkeet. Hyvällätahdollakin arvioin, että mies on käyttänyt perheeseemme max 800 e/kk ja loput rahat säästänyt omiin projekteihinsa ja muutamaan elätettävään lapseensa toisaalla.
Joka kuukausi olen ollut monta sataa miinuksella ja vetänyt säästöjäni. Kolmessa vuodessa arviolta ainakin 6000 euroa. Muutama vaivainen tonni jäljellä, mutta tätä menoa nekään ei riitä loputtomiin.
Viimeisen parin kuukauden aikana mies ei ole käyttänyt perheeseemme kuin noin 800 e. Loput tuhlannut reissaamiseen. Ymmärrän reissaamisen syyn ja välttämättömyyden, mutta se että mies "pakottaa" omien tarpeidensa takia minut vetämään omia säästöjäni parissa kuukaudessa 1500-2000 euroa alkaa pikkuhiljaa vituttaa. Tuo pari tonnia tulee siitä, että moneen kuukauteen mies ei kustanna yhtään ruokakuluista eikä edes laskuista kuin murto-osan...
Ja yritti vielä pummata tänään 50 euroa, koska on aivan persaukinen tällä hetkellä. Minä, työtön vaimo ja äiti kustannan kaiken paskan. Turha odottaa, että kompensoisi edes osamaksulla takaisin noita monen kuukausen säästömenetyksiä, jos muutenkin antaa kuukausittain vain sen 450-500 + ruoat tähän huusholliin.
Vituttaa jo etukäteen mennä itse töihin, jos joudun maksamaan päiväkotimaksutkin omasta pussista. Työttömänäkin saisin enemmän ansiosidonnaista päivärahaa kuin mitä töissäkäynnistä jää käteen. Ja minun pitäisi säästää vuositasolla useita tonneja rahaa niitä hetkiä varten, jos mies jättää oman onneni nojaan ja tulee takaisin persaukisena.
Maksaisi edes osan "luonnossa", mutta jos pyydän selkähierontaa, niin mies käskee etsiä jonkun muun tai mennä maksulliselle. Minä kun ilmeisesti uin rahoissa! Ei tajua, että olen itsekin ollut ihan persaukinen perustyötön ja on vain helvetin hyvä tuuri, että sain yhdessä vaiheessa hankittua yli kymppitonnin säästöt. Siitä on nyt yli puolet kulutettu - kolmessa vuodessa. Kiitos miehelle.
Sairasta, että omat tuloni ovat olleet 800 e luokkaa + 400-500 mieheltä laskuihin (enempää se ei anna, vaikka tulisi ylimääräisiä laskuja)... ja todellisuudessa tarvitsisin vähintään 1500-1600 e/kk maksaakseni laskut ja omat ja lapsen kulut, lääkärilaskut, lääkkeet... Pelkät laskut ovat noin 1200 e/kk!!! Laskut saan maksettua, mutta kaikki muu menee säästöistä. Kuvottaa ajatus siitä, että olen vielä täysin persaukinen itsekin enkä saa mitään edes sossusta, koska miehen pitäisi elättää, mutta tekee sen niin pienessä määrin kuin kehtaa.