soseista..
poikamme on nyt 4 kuukautta ja aloitettiin 3 kuukauden maissa maistelemaan soseita.. nyt ollaan perunaa, porkkanaa, maissia sekä kukkakaalia maisteltu hyvällä menestyksellä.. no mutta nyt alkoi ihmetyttämään kun kävimme neuvolassa tänään ja oli se lääkäriaika että onko kenellekkään muulle neuvolalääkäri sanonut että nämä maut sitten riittävätkin kun on kyseessä tämän ikäinen lapsi??? olin ajatellut pikkuhiljaa maistatella hedelmiä ja marjoja ja ruveta antamaan vihannessoseita yhtenä ruoka-annoksena.. poikamme on ihan normaalikäyrää kulkeva iloinen poika ja ei todellakaan ole ollut mitään ongelmia soseitten kanssa, suu aukeaa ammosen auki kun lusikka näkyy jo, joten jätänkö tämän lääkärin sanomiset omaan arvoonsa ja alamme maistelemaan muita makuja vai pitäisikö meidän syödä näitä 4:ää makua vielä hetken?? kokemuksia kenelläkään!!!
muutenkin oli ihan ihmeellinen koko lääkäri..
Kommentit (2)
mutta terkkari näytti punaista valoa...olen kaikilla muilla lapsillani aloittanut soseet n 3 kk:n ikäisenä pikkuhiljaa, mutta aika nopeasti ovat vauvani tykästyneet uusiin makuihin ja ruvenneet " kunnolla" syömään kiinteitä, itsekkin on saanut hieman tällöin levähtää jatkuvan imetyksen jälkeen ja huomannut etttä sose todella pitää vauvan tyytyväisempänä..
Terkkari puhui vaan 1/2 vuoden täysimetyksestä ja ei ole kiire soseita aloittaa. No eilen vähän maisteltiin banaania sitten salaa ja kylläpä vauvelin suu alkoi napsaamaan..eli aloitan tässä piakkoin soseet ja vellit ja jatkan tisuttelua sitten välipaloina ja öisin...
heips! meillä myös 4kk ikäinen tyttö. olemme nyt kohta kuukauden päivät harjoiteltu soseiden syöntiä ja viimenen viikko vasta " säännöllisesti" . meille ei lääkäri sanonut mitään sellaista ettei useaa lajia saa antaa. itse annan vauvallemme pottua, porkkanaa, maissia, päärynää, mustikkaa, hedelmäsosetta ja kokoajan opettelemme uusia makuja. annan soseita 2 kertaa päivässä, aamupäivällä hedelmää tai marjaa ja iltapäivällä pottua.
minun mielestä voit huoletta alkaa antaan muitakin makuja! :)