Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiluku täynnä, ikää 25v

Vierailija
12.09.2014 |

Onko muita, joilla lapsiluku on ollut täynnä jo aikoja ennenkuin on saavuttanut suomalaisen ensisynnyttäjän keski-iän? Minkälaista on ollut kun kaveripiiri on alkanut tekemään siinä vaiheessa ensimmäisiä lapsia kun omat lapset ovat jo vähän isompia? Meillä on nyt toinen ja viimeinen lapsi tulossa. Mitä ajatuksia herättää jos jollain on jo perhe kasassa näin nuorena?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 08:22"]

Näin 40-vuotiaana sanoisin, että elämä voi vielä sinutkin yllättää :) Monta kertaa.

[/quote]

Mitä sinä nyt tuollaisia horiset, ainahan elämä menee täydellisten ihmisten täysellisien suunnitelmien mukaan ;)

Vierailija
22/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin luulin lapsilukumme olevan täynnä 26-vuotiaana kolmen lapsen äitinä. Nyt tässä silti odotellaan 38-vuotiaana neljättä ja erittäin toivottua iltatähteä (saman miehen kanssa). :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä tunnen itseni tosi oudoksi, kun miehen puolelta tuttavapiiri koostuu +30v korkeasti koulutetuista vauvojen äideistä ja omalta puolelta niistä 25v vastavalmistuneista, jotka suunnittelevat lähinnä ulkomaanmatkailua. Hyvin perinteiset tilanteet siis pk-seudulla. Tässä sitten kuitenkin on jollain tavalla aina ihan eri elämäntilanteessa kuin muut, eikä sellaista vertaistukea ole oikeastaan koskaan löytynyt. Me ollaan se iso ikäerokin haluttu, että sellainen elämisen vapaus ja helppous on säilynyt useamman vuoden ajan :) ap

Vierailija
24/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku tuli 25v iässä täyteen :) Neljäs syntyi silloin.

Vierailija
25/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain viimeisen lapseni 25 vuotiaana ja jo silloin olin melkein ainoa äiti kaveripiirissäni. Esikoista odottaessani äitiysvalmennuksessa kaikki olivat mua paljon vanhempia, monet 15-20 vuotta vanhempia. Toisaalta nyt 38 vuotiaana on aivan käsittämättömän ihanaa viettää aikaa lasten kanssa ja katsella kun samanikäiset kaverit hoitavat vielä pieniä vauvoja, ovat väsyneitä, elävät ruuhkavuosia ja miettiä kuinka mukavaa on, kun saa nukkua yöunensa hyvin. Enkä tarkoita tällä sitä, että säälin tai halveksin vanhempia äitejä, en todellakaan, mulle vain tämä tapa oli täysin oikea. Monet kavereistani ovat tavanneet vasta myöhemmällä iällä ne oikeat miehet, joten sen takia lasten saanti on jäänyt myöhemmäksi.

Tavallaan olen taas yksin tässä tilanteessa, mutta se ei haittaa mua ollenkaan.

Vierailija
26/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 v ja sain toisen lapseni hiukan ennen kuin täytin 26. Lapsiluku oli sitten täynnä.

Vierailija
27/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkossivu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi