Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiluku täynnä, ikää 25v

Vierailija
12.09.2014 |

Onko muita, joilla lapsiluku on ollut täynnä jo aikoja ennenkuin on saavuttanut suomalaisen ensisynnyttäjän keski-iän? Minkälaista on ollut kun kaveripiiri on alkanut tekemään siinä vaiheessa ensimmäisiä lapsia kun omat lapset ovat jo vähän isompia? Meillä on nyt toinen ja viimeinen lapsi tulossa. Mitä ajatuksia herättää jos jollain on jo perhe kasassa näin nuorena?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei 2 lasta oo ton ikäiselle nyt niin ihmeellistä. 4 olis jo eri asia...

Vierailija
2/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin, nyt sillä oletuksella, että saamme tämän lapsen syliimme saakka :) Tulevastahan ei tiedä. Ainakin useampi bloggaaja on joilla on jo useampi lapsi alle 25 vuotiaana. Onko yleistymässä? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu, kukin tekee lapset itselleen sopivana aikana. Mulle se ikä oli vasta kun työt on hyvällä mallilla. Jollekulle ensin lapset ja sitten koulutus+töihin. Samanlainen työurakin voi olla kummallakin.

Vierailija
4/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni koulutus on jo kasassa, joten työelämään orientoituminen tässä seuraavaksi edessä kunhan toinenkin on tarhaikäinen. Muutamia kuukausia ehdin valmistumisen jälkeen työelämässä olla valmistumisen jälkeen ennen toisen syntymää... Se ehkä vähän kauhistuttaa. Tosin onneksi on mies joka aikoo pitää myös osansa vanhempain- ja hoitovapaasta. ap

Vierailija
5/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täytän ensiviikolla 25 ja meidän lapsiluku on täynnä, kolme poikaa:) tyttöä toivoin tästä kolmosesta, mutta Luoja antoi pojan niin olemme sitä mieltä että tälläkin oli tarkoitus.

Vierailija
6/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiluku tuli täyteen kun 20-vuotiaana synnytin esikoiseni. Yksi riittää.

Vierailija
7/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihan tavallinen ikä olla kahden lapsen äiti. Mulla oli tuossa vaiheessa opinnot valmiit ja vuosi työelämää takana. Kolmannen lapsen sain 30-vuotisena. Se 30v oli mulla yläraja saada lapsia. Kolme upeaa poikaa sain.

Vierailija
8/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 08:13"]

Tuohan on ihan tavallinen ikä olla kahden lapsen äiti. Mulla oli tuossa vaiheessa opinnot valmiit ja vuosi työelämää takana. Kolmannen lapsen sain 30-vuotisena. Se 30v oli mulla yläraja saada lapsia. Kolme upeaa poikaa sain.

[/quote]

Omassa tuttavapiirissäni ei ole normaali ikä. Olen ainoa äiti, tuntemissamme perheissä molemmat vanhemmat ovat yli 30v eikä lapsiluku täynnä. Opiskelukavereillani ei ole vielä lapsia ainakaan :) ap

Vierailija
9/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. Jatkaa: minullakin ammattikoulu 3vuotta takana ja töissäkin kerennyt olemaan yhteensä 2 vuotta ennen tämän kolmosen syntymää :)

Vierailija
10/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 40-vuotiaana sanoisin, että elämä voi vielä sinutkin yllättää :) Monta kertaa.

Vierailija
11/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 08:22"]

Näin 40-vuotiaana sanoisin, että elämä voi vielä sinutkin yllättää :) Monta kertaa.

[/quote]

Meillä mies haluaa vasektomian, eli yllättää toki jos puoliso vaihtuu. Se ei ehkä ole se tarkoitus kuitenkaan ;) ap

Vierailija
12/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin vielä pari vuotta sitten, että lapsiluku on täynnä kahden lapsen jälkeen. Nyt olen yllättäen alkanutkin haaveilemaan kolmannesta, ehkä neljännestäkin. N28

Vierailija
13/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 23v kun lapsiluku tuli täyteen :) poika ja tyttö löytyy siis perheestä 1v 10kk ikäerolla. Olin aina haaveillut nuorena perheen perustamisesta, mutta en uskonut, että oikeasti löytäisin sen oikean jonka kanssa perheen perustaisin...

Outoa kyllä oli kun ei kenelläkään oikein läheisellä ystävällä ollut lapsia kun omat oli pieniä.

Vierailija
14/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tulee lapsille ikäeroa "ihan kunnolla" vähän päälle 4.5v. Ollaan oltu ihan tyytyväisiä yksilapsisinakin (mies olisi ehkä voinut siihen jäädäkin), joten en osaa ajatella että me sitten vielä kolmaskin haluttaisiin kun toinenkaan ei ollut mikään selvä tapaus (toisin kuin eka). ap

Vierailija
15/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli lapsiluku täynnä 22 vuotiaana.

Vierailija
16/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 ja lapsiluku täynnä. Halusin aina saada lapset nuorena ja kun opiskelut alkaa olla siinä vaiheessa että valmistun pian, en enää kerkeäisikään miellyttävällä ikäerolla saada lapsia. En halua olla työssäkäyvä vauvan äiti, se kuulostaakin niin stressaavalta ylipitkine hoitopäivineen ja taloudellisine vaikeuksineen kun kht ei riitä lainanmaksuun.

Vierailija
17/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapsiluku täynnä. Neljä löytyy ja minulla ikää 26 ja miehellä 28 :)

Vierailija
18/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli lapsiluku täynnä 25 vuotiaana. Nyt 38 v. eikä ole tullut neljättä lasta ja tuskin tulee.

Vierailija
19/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep olin 25 kun neljäs ja viimeinen lapsi syntyi. Nyt 27 ja itselle tehty sterilisaatio enkä ole katunut ja tuskin tulen katumaankaa. Kyllä sen vaan jotenki tiesi neljännen jälkeen että tää on nyt tässä :)

Vierailija
20/27 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuossa kyllä mitään ihmeellistä ole. Oikeasti alkoi vähän hymyilyttää että pitäisikö tämän nyt olla jotenkin ajatuksia herättävää :D Muutama vuosi sinne tai tänne on ihan yhdentekevää, ei mun mielestä todellakaan voi sanoi että _nuorena_ perhe kasassa jos yli parikymppinen! Keskimääräistä nuorempana, mutta todella yleistä se on silti. Jos tienaan bruttona 2000e, se on vähän keskimääräistä vähemmän mutta silti hyvin yleistä.

Itse olin 23-vuotias kun sain kolmannen ja neljännen lapsemme (kaksoset). En mä siitä mitään syvällistä oikein onnistu löytämään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi