Minkälaisena äitinä luulet lapsesi aikuisena sinut muistavan?
Musta lapsi varmaankin sanoo, että "Äiti oli hauska, kun hänen kanssaan sai viljellä pieruhuumoria ja naureskella hassuille jutuille. Äiti otti aina syliin, mutta välillä ei olisi jaksanut kuunnella, mitä asiaa mulla oli. Se oli tylsää, kun äidin piti mennä joka ilta töihin".
Kommentit (27)
No ainakaan ette ole vaatimattomuudella pilattu!!!
[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 23:20"]
No ainakaan ette ole vaatimattomuudella pilattu!!!
[/quote]
Eikä pidäkään olla!
Se että saa annettua lapselle juuret ja siivet, kasvatettua heistä yhteiskuntakelpoisia ihmisiä on helkkarinmoinen saavutus! Mun elämäni CV:ssä ihan ykkösjuttu!! En tietenkään ole tehnyt sitä yksin ja lapsetkin on tainneet olla helpommasta päästä mutta kai mulla on pieni osuus tässä ollut.
En ole helppo enkä aina ihana ihminen, huusin joskus pää punaisena omaa riittämättömyyttäni ja väsymystäni mutta ainakin olen tehnyt parhaani.
5
Varmaan ihan pas....a. en leiki, teen kokoajan kotitöitä tai olen netissä kun lepään. En jaksa lohduttaa kun itkevät kokoajan jostain älyttömästä ja ole korviani myötä täynnä kitinää joka on jatkuvaa. Leivon joskus yhdessä ja kerron joka ilta kuinka tärkeitä lapset ovat ja että rakastan. Toivottavasti aika kultaa muistot ja lapset muistavat minusta jotain hyvääkin :_(
Äitinä, jolla joskus väsytti. Mutta otti silti aina syliin, tykkäsi jutella ja kuunnella. Silitti ja halasi paljon, vaikka toisinaan kyllä hermostui jos oltiin sotkettu ja jätetty jäljet siivoamatta. Äidin kanssa pääsi shoppailemaan ja pienille reissuille.
Jos jotain olen halunnut katkaista sukuni äitiysperinteessä, niin sen että en säästele kehuja enkä rakkaudenosoituksia. Voisin pitää lapsia sylissäni tuntikausia ja vain katsoa heitä. Se toinen puoli sitten... olen toisinaan väsynyt stressaavan elämäntilanteen vuoksi ja se purkautuu arkisissa asioissa. Kadun syvästi aina kun menetän hermoni enkä jaksa olla läsnä lapsilleni.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2014 klo 09:32"]
Paskana äitinä.
[/quote]
Samoin. Varmasti muistaa, että äiti oli usein tosi paskapää. Mutta uskoisin, että muistaa myös sen kuinka paljon äiti rakasti ja kuinka oli aina hänen puolellaan. Luulen, myös, että muistaa kuinka höpö ja hassu äiti myös olen.
Rakastavana, lämpimänä ja kannustavana ihmisenä, joka kamppaili masennuksen ja alkoholismin kanssa.