Oliko ennen naisilla hiukset yleensä kiinni?
Yleensä letillä tai nutturalla, harvoin näkee vanhoissa valokuvissa, että hiukset olisivat olleet auki? Miksi näin?
Kommentit (5)
Auki olevat pitkät hiukset ovat tiellä maatalon töissä ja keittiössä.
Minä tiedän, miksi opettajilla oli ennen aina tukka nutturulla. Selvisi minulla ensimmäistä opettajan sijaisuutta tehdessäni. Luokassa oli TÄITÄ. Sen jälkeen laitoin itsekin usein hiukset kiinni.
Tee jotain fyysistä työtä pitkät hiukset auki. Sellaista työtä, missä kumartelet ja liikut paljon reippaasti. Olisiko auki olevat hiukset turvallisuusriski ja epähygieeniset?
Omalla tyttärelläni olen huomannut, että jos on todella pitkät hiukset (peppuun asti ylettyvät), niin ne on lapsella todella vaikea pitää puhtaina ja suorana. Ja puhun nyt siis tosi pitkistä hiuksista. Olkapäiden alle ylettyvät pysyvät nättinä muutenkin, mutta tosi pitkät on pakko letittää. Muuten niitä takkuja joutuu selvittämään koko ajan.
Muistelen, että omilla mummoillani hiukset olivat nuorena melko lyhyet. Taisi olla silloin muotiakin, mutta myös kätevää raskaita ja likaisia töitä tehdessä.
Veikkaan että se oli "siveämpää". Tukka otettiin kait auki vain seksissä (miehen kiihottamiseksi/mieliksi?)