Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vauvan voi opettaa tuttipullolle?

Vierailija
11.09.2014 |

Olen yrittänyt antaa täysimetetylle vauvalle korviketta tuttipullosta, jotta pääsisimme miheni kanssa käymään muutaman tunnin illalla ulkona. En onnistu myöskään saamaan pumppaamalla yhtään maitoa, olen yrittänyt vauvan syödessä ja sen jälkeen. Pienempänä hän joi korviketta tuttipullosta, mutta enään ei huoli ollenkaan. Mikä avuksi, vinkkejä? (Olen antanut n. 4 kertaa aikaisemmin, kun on ollut pienempi vauva, edellisestä aikaa reilu kuukausi.)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile aina silloin tällöin, joku kerta saattaa maistua! :D

Vierailija
2/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, en keksinyt. Koitin jokaista maailmasta löytyvää tuttipullonpäämallia ja olisin syöttänyt pumpattua rintamaitoa tuttipullosta.

Ei kelvannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsipumput ovat surkeita, mutta kunnon sähköpumput hyviä. En ole vielä kuullut naisesta, joka ei onnistu pumppaamaan sähköpumpulla. 

Totuttelu pulloon vaatii systemaattista yritystä ja tuloksia voi odottaa viikossa tai kahdessa. Eli joka päivä tarjoat pulloa useita kertoja päivässä. Nälkäisenä, kylläisenä ja muuten vaan. Käytä tuttiosana sellaista nopean virtauksen korkkia, niin vauvan ei tarvitse tehdä niin paljoa työtä imeäkseen.

Vierailija
4/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tarjoa pulloa, vaan anna miehesi tarjota. Jos tarkoituksesi on jatkaa imetystä, älä noudata kolmosen neuvoja.

Vierailija
5/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:09"]

Älä tarjoa pulloa, vaan anna miehesi tarjota. Jos tarkoituksesi on jatkaa imetystä, älä noudata kolmosen neuvoja.

[/quote] Miksi? Minulla onnistui imetys ongelmitta.

-3

Vierailija
6/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Miksi miehen pitää tarjota? Tarkoitatko, että ei ota sitä juuri minulta äidiltä, mutta joltain toiselta huolii? En kehtais pyytää häntä heräämään yöllä, koska lähtee aamuvarhain töihin..

Onko kenelläkään kokemuksia huoliiko pullon helpommin yöllä kuin päivällä? Itse olen ajatellut, että yöllä huolisi helpommin, ja silloin olenkin yrittänyt antaa (ei huolinut päivälläkään).

Vierailija
7/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:18"]

-3

[/quote]

Joo, mutta ap:lla ei välttämättä onnistu.

Vierailija
8/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Miksi miehen pitää tarjota? Tarkoitatko, että ei ota sitä juuri minulta äidiltä, mutta joltain toiselta huolii? En kehtais pyytää häntä heräämään yöllä, koska lähtee aamuvarhain töihin..

Onko kenelläkään kokemuksia huoliiko pullon helpommin yöllä kuin päivällä? Itse olen ajatellut, että yöllä huolisi helpommin, ja silloin olenkin yrittänyt antaa (ei huolinut päivälläkään).

[/quote]

Juuri se on tässä takana. Mä käsitin, että tarkoitus oli saada vauva syömään pulloa silloin, kun käytte jossain, mutta jos kyse on yösyötöistä, niin sitten kai ei?

Mulla molemmat vauvat ovat syöneet hyvin pullosta, jos en ole paikalla, mutta jo samassa huoneessa oleskelu on haitannut.

Vierailija
9/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä voi hyvinkin huolia helpommin, kannattaa kokeilla useitakin kertoja eri öinä, vaikkei heti tarttuisikaan. 

Tuosta hyvin virtaavasta tuttiosasta sanoisin vielä, että voit vaihtaa sen takaisin vähemmän virtaavaan kun vauvasi on taas tottunut pulloon. Näin vauva ei laiskistu tissillä. Muutenkin pulloilua kannattaa tehdä harvemmin, jotta imetys ei häiriinny, mutta kuitenkin sen verran usein, ettei taito unohdu. Me annoimme yösyötöt pullosta. Päivällä rinnasta.

-3

Vierailija
10/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka imetät lapsesi ja laitat nukkumaan, olis teillä noin 3 tuntia aikaa olla ulkona?

Vierailija
11/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:19"]

-3

[/quote]

[/quote] Taitolaji. Kun tietää mitä tekee, ei vahingossa sössi imetystä, mutta ei toisaalta tarvitse olla pulassa kun vauva ei osaa syödä pullosta.

-3

Vierailija
12/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Meilläkin vauva söi lypsettyä maitoa parin kuukauden ikään asti, sen jälkeen ei enää kelvannut yrityksistä huolimatta. Olisi vaatinut liikaa työtä joka päivä sitkeästi yrittää pullosta niin en viitsinyt sitten ryhtyä siihen. Odotin kunnes lapsi oli reilu 6kk ja söi jo soseita ja puuroa eli maito ei ollut enää ainoa ravinto. Silloin pääsin ulos useammaksi tunniksi illallakin. Mummi antoi iltapuuron ja tarjosi maitoa pullosta. Maito ei kelvannut mutta lapsen ei kuitenkaan tarvinnut nähdä nälkää ja nukkui tyytyväisenä kun tulin kotiin.

Vierailija
13/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:19"]

-3

[/quote]

[/quote] Taitolaji. Kun tietää mitä tekee, ei vahingossa sössi imetystä, mutta ei toisaalta tarvitse olla pulassa kun vauva ei osaa syödä pullosta. -3 [/quote]

Ei kyse ole taitolajista, vaan vauvat ja äidit ovat yksilöllisiä. Mun vauvat ovat syöneet hyvin pullosta, mutta itse en ole siitä syöttänyt.

Vierailija
14/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eikös se taitoa tarvitse. (:

Vierailija
15/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:23"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:19"]

-3

[/quote]

[/quote] Taitolaji. Kun tietää mitä tekee, ei vahingossa sössi imetystä, mutta ei toisaalta tarvitse olla pulassa kun vauva ei osaa syödä pullosta. -3 [/quote]

Ei kyse ole taitolajista, vaan vauvat ja äidit ovat yksilöllisiä. Mun vauvat ovat syöneet hyvin pullosta, mutta itse en ole siitä syöttänyt.

[/quote] Sanoin, että on taitolaji olla sössimättä imetystä, vaikka välillä antaakin maitoa pullosta.

-3

Vierailija
16/16 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:36"] [quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 21:25"]

-3

[/quote]

[/quote] Sanoin, että on taitolaji olla sössimättä imetystä, vaikka välillä antaakin maitoa pullosta. -3 [/quote]

Ja minä olin eri mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme