Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saada 9kk vauva juomaan korviketta?

Vierailija
11.09.2014 |

Olen yrittänyt tarjota korvikemaitoa n. 7kk iästä lähtien satunnaisesti. Imetän enää aamuin illoin, koska rintamaitoni on alkanut vähentyä. Korvikemaito ei näytä kelpaavaan lämpöisenä, huoneenlämpöisenä eikä kylmänäkään. Velliäkin olen kokeillut antaa, mutta reaktio on aina sama. Irvistys, puklu ja raivarit, työntää pulloa poispäin itsestään.

Olen huolissani riittävästä maidonsaannista ja siksi kysyn. Neuvolassa käsketään vain sinnikkäästi tarjoamaan pulloa, mutta kärsivällisyys alkaa olla aika koetuksella kun mikään ei tunnu kelpaavan. Ainoa tapa, jolla saan lisämaitoa annettua, on keittää puuro maitojauheeseen. Se on ainoa, mitä poika suostuu syömään. Olen koettanut lisätä ruokaan tai välipaloihin maitoa sekaan, mutta heti lakkaa maistumasta ja koko ruokailu joudutaan aloittamaan alusta.

Nyt hyviä vinkkejä kehiin, kiitos! :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi vielä niin voitte siirtyä tavalliseen maitoon. Tarjoa rahkaa, maustamatonta jogurttia ja raejuustoa maidon korvikkeena nyt ensi alkuun. 

Vierailija
2/6 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin samalla kannalla kuin edellinen että aloittele jo hapanmaitotuotteita ja kohta piimää jne.
Mikset voisi imettää vaikka 4 kertaa päivässä niin lapsen maidonsaanti varmistuisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa mukista, nokkamukista, pillillä.. jos se onkin se pullo mikä sitä inhottaa... 

Vierailija
4/6 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:41"]

Olisin samalla kannalla kuin edellinen että aloittele jo hapanmaitotuotteita ja kohta piimää jne. Mikset voisi imettää vaikka 4 kertaa päivässä niin lapsen maidonsaanti varmistuisi?

[/quote]

Taloudellisen tilanteemme äkillinen muutos vaatii sen,  että jatkan työpaikallani, ja poika on hoidossa. Siksi en pysty imettämään. Olen tietysti kotipäivinä antanut rintaakin, jos sieltä jotain tulee. Ovat vain ihan tyhjät.

Vierailija
5/6 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:42"]

Tarjoa mukista, nokkamukista, pillillä.. jos se onkin se pullo mikä sitä inhottaa... 

[/quote]

Ollaan kokeiltu tavallista mukia, lääkemittamukia, lääkeruiskua, teelusikkaa, nokkamukia ja tuttipulloa.

Vierailija
6/6 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 14:42"]

[/quote]

Pilliä ei tosin olla kokeiltu. Mutta vaikuttaisi kyllä siltä, että maku on hänen mielestään vastenmielinen. Kaipa yritän sitten antaa noita muita maitotuotteita, ennenkuin siirrymme tavallisen maidon maisteluun

Ollaan kokeiltu tavallista mukia, lääkemittamukia, lääkeruiskua, teelusikkaa, nokkamukia ja tuttipulloa.

[/quote]