Asentohuimaus
Aamulla kun hearasin pyorrytti kun kaannyin ja nousin. Silmat vaan sahas edestakasin. Attoi kun menin sellalleni makaamaan. Nyt jo ok. Mut mita tolle voi tehda? Nyt naytti menevan ohi. Onko muita, jolla asentohuimausta ja mika auttaa?
Kommentit (7)
Jos pystyt, niin toista 3-5 kertaa se liike jok aaiheuttaa huimausta. Se auttaa oikeasti, mutta varsinkin alkuun sen tekeminen on todella vaikeaa. Mutta kokeile. Minulla meni ohitsenäillä ohjeilla mutta siihen meni n kolme viikkoa, kunnes oli kokonaan ohi.
Kiitos vinkista! Mulle tuli myos tosta huiputuksesta huono olo.. Oli jotain ihan kamalaa. Kannattaako mun koittaa tota menetelmaa vaikka nyt olo parempi jo? Voiko menna ns.itsestaan ohi?
ap
[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 13:51"]
Kiitos vinkista! Mulle tuli myos tosta huiputuksesta huono olo.. Oli jotain ihan kamalaa. Kannattaako mun koittaa tota menetelmaa vaikka nyt olo parempi jo? Voiko menna ns.itsestaan ohi?
ap
[/quote]
Kyllä tuota menetelmää voi käyttää vaikka olo on ohi jo, sen tarkoitus on saada sisäkorvasta pois sakkaa joka aiheuttaa niitä asentohuimauskohtauksia. Ja jos tosiaan on kohtauksesi ollut korvaperäistä niin se sakka todennäköisesti siellä vieläkin on, ja voi aiheuttaa taas asennonmuutosten yhteydessä uusia huimauksia jos sitä ei saada pois.
On hirveää, viime vuonna tähän aikaan oli asentohuimaus kohtaus, joka siis lievempänä kesti kuukauden. Eli youtubesta menin katsomaan englanninkielistä videota, jossa näytetään miten siitä pääsee eroon tietyn liikesarjan avulla. Oli vastenmielistä tehdä se, koska liike aiheutti ellottavan olon, mutta oireet helpotti heti liikesarjan jälkeen. Tein sarjan pariin eri otteeseen vielä jälkeenpäinkin. Nyt ollut poissa siis jo yli vuoden.
Saattoi olla pelkästään verenpaineen alhaisuudesta johtuvaakin tuo, eikä korvaperäistä asentohuimausta välttämättä.
Mutta asentohuimauskeen on helppo kotikonsti, ns. Epleyn menetelmä: http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/dlk/dlk00224.pdf