Tulipunainen läikkäihottuma
kaulan alta vatsalle. Ei kutita. Huomasin peilistä, kun pesin hampaat. Mikä voi aiheuttaa? Olen ollut lievässä kuumeessa, nuhassa ja kurkku kipeänä sunnuntaista lähtien. En ole syönyt aamulla mitään, join kaksi kuppia kahvia. Illalla söin hernekeittoa, leipää ja juustoa. En tietääkseni ole allerginen millekään. En ole syönyt mitään lääkkeitä keskiviikko aamun jälkeen.
Kommentit (28)
Arvauskeskukseen ei tulisi mieleenkään soittaa. Täältäkin saa parempia veikkauksia.
ap
Lisään vielä, että edelleen punottaa. Punotus ei ole niin voimakasta kuin aamulla, mutta sitä on nyt kaulan alta vatsaan ja myös taipeissa.
ap
Enterokokki, eikö sitä saa vedestä tai sairaalasta? En ole ollut uimassa. Suihkussa olen käynyt, tarkistin kunnan vesilaitoksen tiedotteet: ei mitään. Sairaalassa tai terveyskeskuksessa en ole käynyt eli sieltäkään ei ole kontaminaatiomahdollisuutta.
ap
Enterorokko ei näytä tuolta, vaan tekee rakkuloita käsiin, jalkoihin ja suuhun. Siitä vanha nimitys suu- ja sorkkatauti.
Enterorokko, lukivika. En usko, rakkuloita ei ole, suu, kämmenet ja jalkapohjat ovat ok, ei punotustakaan. Vatsaoireita ei ole. Ihon punoitus on epämääräistä läikkää, siinä ei ole mitään muotoa eikä kehiä tai reunuksia. Iho on pinnaltaan sileää, aivan kuin tavallisesti.
ap
Mun kaveri sai samanlaisen reaktion aspiriinista. Ei tiennyt olevansa allerginen, mutta jossain vaiheessahan allergia tulee.