Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mulla muistiongelmia?

Vierailija
11.09.2014 |

Olen alkanut jo vähän hämmästymään erinäisistä asioista. Kummastuttaa, kun en aina muista onko jokin asia tapahtunut oikeasti vai kuvittelenko vain tai olenko nähnyt unta. En siis puhu lapsuusmuistoista vaan ihan tuoreista asioista, en esimerkiksi muista sanoinko erään asian eräälle ihmiselle viikko sitten vai olenko vain kuvitellut sanovani. Jokin hämärä, utuinen muistikuva on mutten tiedä onko se todenperäinen. Tätä tapahtuu siis melko useinkin. Todella häiritsevää. Onko mulla muistiongelmia vai mikä vaivaa? Normaalisti muistini on terävä ja hyväkin, muistan helposti pieniäkin yksityiskohtia. Olen 24-vuotias.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin sattuu tuollaista silloin tällöin. Omalla kohdallani olen ajatellut johtuvan siitä, että mulla on vilkas pään sisäinen elämä. Mielikuvitus laukkaa ja joskus käyn jopa keskustelua jonkun ystävän kanssa omassa päässäni. Silloin helposti sekaantuu todellisuus ja fantasia. Asiat, joita sekoitan, ovat aina ihan vähäpätöisiä.  Kummallista, mutta olen tottunut.

Vierailija
2/5 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua mullekin.Toisaalta aina silloin nukun huonosti ja kärsin stressistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus tai stressi.

Vierailija
4/5 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kieltämättä elämä on tietyllä tavalla hektistä kun on alle puolivuotias vauva, kärsin kai sen takia aiempaa huonommasta päästä sitten :D väsynyt en kuitenkaan ole, kakkosen "vilkas päänsisäinen elämä" kuulostaa kyllä hyvin tutulta. Ja nuo keskustelut pään sisällä myös! Siitä siis voisikin johtua... ap

Vierailija
5/5 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 20:13"]

No kieltämättä elämä on tietyllä tavalla hektistä kun on alle puolivuotias vauva, kärsin kai sen takia aiempaa huonommasta päästä sitten :D väsynyt en kuitenkaan ole, kakkosen "vilkas päänsisäinen elämä" kuulostaa kyllä hyvin tutulta. Ja nuo keskustelut pään sisällä myös! Siitä siis voisikin johtua... ap

[/quote]

Kyllä toi pieni vauva selittää asian. Kyse on hormoneista. Luonto suuntaa koko tarmosi nyt ihmilapsen kasvattamiseen ja mahdollisesti imettämiseen, eikä aivotoiminnalla ole nyt niin väliä. Huolehdi yöunista ja ulkoilusta ja säännöllisestä ruokailusta, niin se varmaan auttaa. Samoin kuin aika.