Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan kahvipöydässä "kehuskelua"

Vierailija
11.09.2014 |

Mä olen ilmeisestikin joutunut itseäni "parempaan" seuraan kun tänäänkin työpaikan kahvipöydässä puhuttiin taloistamme. 

n 25-v: ostettiin miehen vanhemmilta talo, sanottiin niille että ostetaan se jos laitatte siihen ekaks maalämmön. Sit ne laittoi ja nyt on ihanaa kun on maalämpö ja on lattialämmitys ja ihanaa ja lämmintä. 

n 32-v on vaihtamassa asuntoa, isänsä osti vanhan asunnon häneltä, eli ei tarvinnut nähdä myymisen vaivaa. Isä järkkäsi myös pankkiasiat ja marginaalit kuntoon (vaikutusvaltainen henkilö)

m 32-v ostanut sukutilan ja kertoi miten isänsä halusi ostaa kaikkia parannuksia taloon (keskuspölynimuria ja ilppiä yms ) kun poika sitä remppasi. 

Mä osallistuin keskusteluun ja sanoin downshiftaavani ja vetäväni villasukat syksyllä jalkaan vetoisessa vanhassa talossani. 

Kieltämättä olen kateellinen kun mulla ei ole semmoisia vanhempia, jotka olis koskaan mua auttaneet. Mutta tiedänpähän että kaikki mitä olen saavuttanut on mun IHAN ITSE saavuttamia. 

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä rakastaa kilpalaulantaa ja koettaa laittaa paremmaksi kuin muilla. Muiden huomioiminen keskusteluissa on monelle vaikeaa ja vaatisi melkoista sosiaalista osaamista, että ohjaisi keskustelun muille raiteille kuin mitä teidän tilanteessa kisattiin vanhempien lahjoituksista. KAnnattaa kuitenkin muistaa, että kehuskelu on suhteellista. 

N25 tuskin tajuaa talotekniikasta yhtään mitään. Hän kertoo vain sen, mitä itse ymmärtää ja vaikuttaa siis  tosi tyhmältä. Pelkkä maalämpö ei takaa talon kunnosta yhtään mitään. Ilmeisesti ollut öljy-.tai sähkölämmitteinen ja kenties asutte seudulla, jossa talo ei menisi muuten kaupaksi. VAnhemmille parempi, jos sen ottaa oma poika. Tee kysymys, että miten talon eristys noin muuten toimii? Onko ikkunat vaihdettu? Vetääkö lattiat yms?

N32 ei  tarvitse lainan ottamiseen "vaikutusvaltaista" apua. Pankit tyrkyttävät niitä, joten jos faijalla on ollut mahdollisuus taata laina ja N32 ei itse osaa hoitaa pankkiasioita kertoo hänkin ihailua äänessään isästään.  Ei muuta. Tuo jo nauratti minua.Kysy, miksi ei itse hoida pankkiasioitaan.

M32 säästää isälleen ison rahan remppaamalla itse. Eivät ne tarvikkeet niin kalliita ole, vaan tehty työ. Voisit kehaista häntä reippaaksi pojaksi ja sympata, että pysyy ranka kunnossa rehkiessään.

JOten mieti, että sinulle tuo kaikki mistä he kehuvat on itsestään selvää. Sinä osaat tehdä sen kaiken ja ymmärrät, miten vastaat talostasi. JOskus on hankala asettua sellaisten asemaan,joille se kaikki on ihan uutta ja opettelua.  Kohtele työkavereitasi kuin vekkuleita koiranpentuja, jotka temmeltävät ja samalla oppivat elämään omaa elämäänsä, Jos oppivat, Ihan kaikki eivät siihen koskaan pysty,

Kateellinen et ole, Kuka tahansa täysjärkinen ja kokenut vaivaantuisi, miten mamma ja pappa hoitavat kaiken. Se on tottakai herttaista, mutta joskus se on myös sitomista itseensä. Ei anneta lasten yrittää yhtään itse.

Vierailija
42/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän ap on samassa työpaikassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo työporukka. Meillä ei keskustella koskaan siitä, miten kukakin on asuntonsa rahoittanut. Tai asuuko vuokralla vai omistusasunnossa.

Kuulostaa oudolle, että aikuiset ihmiset kertovat miten heidän vanhempansa rahoittaa heidän kulutuksensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi