Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun naapurilla on hämmästyttävän laaja musiikkimaku.

Vierailija
11.09.2014 |

Ollaan asuttu naapureina kohta viisi vuotta. Naapuri on eläkeläisnainen, jolla on huono kuulo. Kuuntelee musiikkia kovalla ja se kuuluu meille. Ei häiritsevästi, mutta kuitenkin.

Naapuri kuuntelee vanhoja suomalaisia iskelmiä, jazzia, barokkia, saksalaisia kansanlauluja, Britney Spearsia, Apocalypticaa, funkia, Blink182:a, ruotsalaista gospelia..

Edelliset kolme kappaletta: Reijo Taipale - Jos jätät minut, Manhattan Transfer - A Nightingale Sang In Berkeley Square ja The Rumjacks - An Irish Pub Song. Nyt tulee joku Chopinin etydi.

Kappaletiedot saa helposti Shazamista :D

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin soittolistalla tänään Hopeinen Kuu, Jason Derulon Wiggle, Demis Roussoksen Forever and Ever, Club For Fiven Brothers in Arms ja (kiitos Shazamin tunnistuksen), Triakelin Alla Gossar.

Mielenkiintoista taasen.

ap

Vierailija
2/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa miettinyt, mistä nuo kappaleet tulevat. Mikään radio ei soita noin monipuolisesti musiikkia, eikä varmasti miltään kokoelmamixlevyltäkään löydy tällaisia artisteja peräkkäin.

Teorioita, mistä naapuri kuuntele musiikkia? Kappaleet kuitenkin tulevat nopeasti peräjälkeen, kuin radiosta tai levyltä. Välillä kuuluu puhetta kappaleiden välillä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm Jonathan from Spotify.

Vierailija
4/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita juomalasi seinän ja korvan väliin. Ehkä tämä mysteeri selviää.

Vierailija
5/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2014 klo 10:02"]

I'm Jonathan from Spotify.

[/quote]

Siis miksei tämä ole tullut mun mieleen! Tietenkin Spotify.. 

ap

Vierailija
6/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se pyörittää kotoaan jakomielitautisten nettiradiota?

Vierailija
7/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana! Mullakin on laaja musiikkimaku (no ehkä tuon Britneyn Ym. olisin saattanu jättää välistä) ja en voi muutaku diggailla sun naapuria. Saattaa tosin olla niinkin, että ei olla ihan perehdytty siihen soittolistan tekemiseen ja siellä on sitte tyyliin kaikki mummun ja lastenlasten suosikkibiisit sulassa sovussa samassa soittolistassa. Mutta mitäpä sekään haittaa.

Vierailija
8/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spotify tai iTunes tms. ja sekoitus päällä.

Vierailija
9/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin olla tällainen taliaivo :D Olen pitkään ihmetellyt mistä ihmeestä se on saanut kaikki levyt käsiinsä ja ehtii vaihtaa niitä tai mistä ihme nettiradiosta kuuntelee näitä kappaleita, eikä mitkään Spotifyt tullut mieleenikään.

Naapuri on yksin elävä, en tiedä onko koskaan ollut naimisissa, mutta lapsia tai lapsenlapsia en ole koskaan nähnyt kylässä. Ajaa autolla pihaan aina radio ihan täysillä, kuuluu sisälle asti se jumputus.

Joskus mietin sitäkin, että olisi täyskuuro ja tykkää vain siitä musiikin tärinästä ja rytmistä kehossa. Ei ole kuuro, kun olen voinut jutella sille aika normaalilla äänellä.

Tuota Irish Pub Songia naureskelin aika pitkään tänään :)

ap

Vierailija
10/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen monta kertaa miettinyt, mistä nuo kappaleet tulevat. Mikään radio ei soita noin monipuolisesti musiikkia, eikä varmasti miltään kokoelmamixlevyltäkään löydy tällaisia artisteja peräkkäin.

Teorioita, mistä naapuri kuuntele musiikkia? Kappaleet kuitenkin tulevat nopeasti peräjälkeen, kuin radiosta tai levyltä. Välillä kuuluu puhetta kappaleiden välillä. ap"

En tiedä mistä naapurisi kuuntelee, mutta minä ainakin usein kuuntelen tietokoneeseen liitettävästä levyasemasta, johon on vuosien aikana kertynyt tuhansia levyjä. Nappaan vain kokoelmasta eri musiikkia ja voin kuunnella vaikka pari vuorokautta putkeen.

Vierailija
11/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku nettiradio voisi olla myös. Yleensä noi vaan pitäytyy tiukemmin omassa genressään ja genreä voi vaihtaa vaihtamalla saman radion toiselle kanavalle.

Vierailija
12/13 |
11.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hatunnosto sun naapurille. Mua ei häiritsis radiokanava, jossa eri genret vaihtuu noin (ja välillä radio Helsingissä voi vaihtuakin), mutta en itse osais heittää settiä ihan noin laajalla skaalalla. Toisaalta - todennäköisesti naapurilla on spotify ja on tallennellut sinne suosikkeja.

Vierailija
13/13 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta laitampa nyt kuitenkin viestin tännekin. Itse kuuntelen suurimman osan mun kuuntelemastani musiikista Youtubesta. Sieltä voi valita itse mitä musiikkia kuuntelee ja Tube tekee myös valmiitakin listoja sinun kuuntelemastasi musiikista, joita viimeaikoina olet kuunnellut ja niitäkin voi soittaa.

Nyt kuuntelen Rushia ja aikaisemmin tänään olen kuunnellut mm. Miles Davisia, John Coltranea (M Davis ja J Coltrane jazzmuusikoita), Robert Plantin soolotuotantoa, Judas Priestiä. Usein kuuntelen myös esim. Led Zeppeliniä ja nykyään myös Greta van Fleetia. Joskus laitan kreikkalaista musiikkia, Phil Collinsia, Culture clubia, Adam Lambertia, jotain elokuva-tai musikaalimusiikkia, joskus Jope Ruonansuun jonkun huumorikappaleen jne.

Joskus lainaan CD-levyjä kirjastosta ja kuuntelen mun soittimella.

Yritän kuunnella sellaisella volyymilla, että naapuriin kauheasti kuulu, vaikka olisikin päivä. En soita musiikkia koskaan nupit kaakossa ja etenkin illalla, jos kuuntelen silloin jotain soitan aika hiljaisella volyymilla, kuitenkin niin, että kuulen edes jotain, mutta niin ettei naapurit häiriinny.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi