Suomalaista kasariheviä! En muistanutkaan miten kova ZERO NINE oli, kuuntelin pitkästä aikaa. Muistan nähneeni bändin ainakin Giants of Rockissa.
Täysin kansainvälisen tasoista meininkiä ollut, mutta Suomesta ei tuolloin kyllä maailmalle osattu ponnistaa.
Täytyypä kuunnella koko tuotanto läpi ja fiilistellä kasarimuistoja ja festarisekoiluja :D
Kommentit (40)
Olivat tänä kesänä keikalla Oulussa, en kyllä ollut katsomassa.
NEVER STOP RUNNING! NEVER STOP RUUUUUN-IIIIIING!!!
Mun kännibiisi mihin aina jumiudun on Banging on drums. Huikee.
Taisi olla sama festari, jolla olivat mukana myös Helloween ja Dio. Olin paikalla, ja minuun teki suuren vaikutuksen Gringos Locos. Aivan mahtavat rumpusaundit ja muutenkin kohtuullisen hyvää musiikkia. Muutenkin mukana oli kotimaisen rockin kärkeä, sillä Catwalk oli noihin aikoihin toiminnassa, kuten myös Loud Crowd. Zero Ninessä minua harmitti virvelin saundi. Se oli nimittäin aivan järkyttävä, kun ajatellaan, että kyseessä oli ulkoilmakeikka. Muilta osin Zero Nine oli tuohon aikaan ihan hyvässä vedossa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin parina vuonna Giants of Rockissa, mutta en muista oliko Zero Nine kumpanakaan kertana. Kerran kuitenkin näin niiden keikan Tampereella, lämppärinä Honey B & T-bones.
*check*
Zero Nine oli GoR:ssa 1987. muita bändejä silloin mm. Dio, Helloween, Kirka(lla silloin hevikausi), Catwalk. Olin paikalla.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla sama festari, jolla olivat mukana myös Helloween ja Dio. Olin paikalla, ja minuun teki suuren vaikutuksen Gringos Locos. Aivan mahtavat rumpusaundit ja muutenkin kohtuullisen hyvää musiikkia. Muutenkin mukana oli kotimaisen rockin kärkeä, sillä Catwalk oli noihin aikoihin toiminnassa, kuten myös Loud Crowd. Zero Ninessä minua harmitti virvelin saundi. Se oli nimittäin aivan järkyttävä, kun ajatellaan, että kyseessä oli ulkoilmakeikka. Muilta osin Zero Nine oli tuohon aikaan ihan hyvässä vedossa.
Gringos Locos ei ainakaan wikipedian mukaan ollut tuona vuonna vaan joko 1992 tai -94. Sekoitatkohan Havana Blackiin, joka oli siellä silloin 1987?
Vierailija kirjoitti:
Olivat tänä kesänä keikalla Oulussa, en kyllä ollut katsomassa.
Zero Nine oli myös Joensuun Rock in the Cityssä just pari viikkoa sitten.
Sama koskee Tarotia. Taitoja ulkomaille olisi ollut mutta ei markkinointia. Kunnolla mainetta tuli vasta Markon mentyä Nightwishiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun kännibiisi mihin aina jumiudun on Banging on drums. Huikee.
Kiitos! En edes muistanut tätä biisiä ja oli pakko käydä heti Youtubesta kuuntelemassa. Mun lemppari nuorena :)
Vierailija kirjoitti:
Sama koskee Tarotia. Taitoja ulkomaille olisi ollut mutta ei markkinointia. Kunnolla mainetta tuli vasta Markon mentyä Nightwishiin.
Muistan että Tarotille olisi kasarilla vähän naureskeltu? Niin kuin kaikille muillekin suomihevibändeille Stonea lukuun ottamatta.
Toi Banging on Drums on just sellainen maailmanluokan rock-anthem.
Oliko Stone jo enempi trash-metallia vai muistanko väärin?
Zero Nine oli ainakin sellaista puhdasta kasariheviä. Ehkä jopa enemmän rokkia kuin heviä.
Zero Ninen Intrigue on myös ihan järjettömän upee biisi.
Miten sydäntäraastavaa laulua, ai että ♥
Hyvä Blind Channelin jätkät! ♥ Ihania ootte.
Nuoriso osaa nää markkinointihommat nykyään!
Zero Nine oli maailmanluokan bändi, mutta kun ei ollut Hesasta ja kuulunut mihinkään verkostoihin niin ei koskaan saanut ansaitsemaansa julkisuutta. Musiikissa ei tarvi olla hyvä jos haluaa menestystä, levy-yhtiöt pystyy sen menestyksen tekemään huonollekin artistille, kuten Suomessakin on satoja kertoja nähty.
Zero Ninen maailmanvalloitus jäi tekemättä kun laulaja Kepa oli joku 160-senttinen. Rocktähden pitää olla näyttävä ja korskea, ainakin heavymuusikon. Ja myöhemmin vielä kaljuutui, mikä on tukkahevifaneille kauhistus.
Apua, muistan Giants of rockin ja kuinka se katsomo oli rinteessä. Tai oli siellä montussa lavan edessä mosh-pit, mutta oli ihan hirveen vaikee pysyä kännissä pystyssä siellä rinteillä pullo kädessä.
Kävin parina vuonna Giants of Rockissa, mutta en muista oliko Zero Nine kumpanakaan kertana. Kerran kuitenkin näin niiden keikan Tampereella, lämppärinä Honey B & T-bones.