Työvoimatoimiston virkailija sanoi mulle, että hän seuraa mun elämää. Miten siihen pitäisi suhtautua?
Kommentit (38)
Somen kautta pystyy nykyään kyyläämään aika hyvin. Sitten tarvittaessa muuta tarkkailua ja tiedonhankintaa. Metodit salaisia.
Vierailija kirjoitti:
Somen kautta pystyy nykyään kyyläämään aika hyvin. Sitten tarvittaessa muuta tarkkailua ja tiedonhankintaa. Metodit salaisia.
Miten siellä voi seurata jos ei ole missään somessa?
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti, en oo facessa ym. Mistä ne muka seuraa mua?
Hymyile sille nätisti ja nyökyttele kevyesti. Sillä on 5 minuutin kuluttua edessään uusi ihmiskohtalo, jolle se luettelee nuo samat liirumlaarumit.
Itse asiassa aloituksessa on totuuden siemen. Aikoinaan te-toimistossa virkailija oli kaivanut tapaamisella lehtileikkeitä kansiostaan joita oli löytänyt kaveristani joka oli tuolloin paljon esillä lehdissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeesti noin tyhmä? Tarkoittaa että työkkärin työntekijä soittelee ja kyselee, että mitäs sulle kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeesti noin tyhmä? Tarkoittaa että työkkärin työntekijä soittelee ja kyselee, että mitäs sulle kuuluu.
Entäs jos työkkärin täti lähettää mulle jonkun työnantajan pyynnöstä puhelinnumeron, jonka työnantaja on antanut heille, että saisivat mahdollisia työnhakijoita ottamaan yhteyttä? Paikkaan otetaan kouluttamattomiakin, eli paskaduuni kyseessä
Ei se sanonut seuraavansa sun elämää vaan sun tilannetta. Että täytät työmarkkinatuen saamiseen tarvittavat edellytykset. Haet töitä tai koulutusta yms. Joten puhutaanpa asioista niiden oikeilla nimillä. Vaikuttaa siltä että haluat syyllistää jostain syystä virkailijaa, yleensä sellaiset eivät ole kiinnostuneita töistä vaan pelkästään tuen saamisesta tekemättä sen eteen mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei se sanonut seuraavansa sun elämää vaan sun tilannetta. Että täytät työmarkkinatuen saamiseen tarvittavat edellytykset. Haet töitä tai koulutusta yms. Joten puhutaanpa asioista niiden oikeilla nimillä. Vaikuttaa siltä että haluat syyllistää jostain syystä virkailijaa, yleensä sellaiset eivät ole kiinnostuneita töistä vaan pelkästään tuen saamisesta tekemättä sen eteen mitään.
En syyllistä virkailijaa, hänhän tekee vaan työtään kai.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mullekin yks soitteli et mä sanon sulle tässä nyt ihan ystävällisesti et mene töihin. Hieman oudolta sanavalinnat kuulosti.
Ystävän neuvo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mullekin yks soitteli et mä sanon sulle tässä nyt ihan ystävällisesti et mene töihin. Hieman oudolta sanavalinnat kuulosti.
Haistatitko paskan ja sanoit mee ite?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siellä voi seurata jos ei ole missään somessa?
Niin, tosiaan, jos henkilö ei ole somessa, niin sitten ne muut tiedonhankinnat. Ai mitä muka, jotain agentti juttuja tyyliin kuuntelulaitteet kotiin ja tiivis seuraaminen kun ovesta ulos astuu. Anna mun nauraa. Sit viel selitellään, et kaikki tieto on supi supi saatu joltain läheisiltä. Ai niin kännyköiden ja läppäreiden hakkerointi unohtui. Siinäpä jo karttuu ihan mukavasti tietoa työllisyyteen ja muuhunkin liittyen. Ne mitä ei kerry, keksitään.
Vierailija kirjoitti:
Ystävän neuvo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haistatitko paskan ja sanoit mee ite?!
No en. Mä olen viranomaisille aina asiallinen ja ystävällinen. Tuo oikeasti kuulosti vähän sellaselle mafia leffan lauseelle: I tell you as a friendly advice....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos työkkärin täti lähettää mulle jonkun työnantajan pyynnöstä puhelinnumeron, jonka työnantaja on antanut heille, että saisivat mahdollisia työnhakijoita ottamaan yhteyttä? Paikkaan otetaan kouluttamattomiakin, eli paskaduuni kyseessä
Siinä vaiheessa menet haastatteluun innoissasi kuin Trainspottingin Spud. Problem solved!
Hankala sanoa, työvoimatoimistot lakkautettiin muistaakseni vuonna 2009 ja niistä tuli työ- ja elinkeinotoimistoja. Joku pitkittäisseuranta?