Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työvoimatoimiston virkailija sanoi mulle, että hän seuraa mun elämää. Miten siihen pitäisi suhtautua?

Vierailija
18.08.2021 |

Millä tavalla työkkärissä seurataan mun elämää?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraa miten työllistyminen edistyy.

Ei hän sinun yksityisyytäsi seuraa vaan nimen omaan miten työlistyminen edistyy.Toki jos sinulle annetaan kurssi paikka ja itse keskeytät sen aihetomasti.Saa tiedot sieltä kurssi paikasta,kuin työlisyys työ jos kesketät.Siitä tulee sinulle seuramuksia.Jos selität olit sairaan luona ulkomailla,kun et ilmoitautunut hänelle kutsusta tavata.Tai oppilaitois,harjotely työstä ilmoitavat,olet lomalla.Katkee kaikki etudet mitä olet saannut työtömänä.Ihan rauhassa voit elää elämäsi ja etsiä työtä kukaan sinun arkeasi ei seuraa.

Vierailija
22/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa aloituksessa on totuuden siemen. Aikoinaan te-toimistossa virkailija oli kaivanut tapaamisella lehtileikkeitä kansiostaan joita oli löytänyt kaveristani joka oli tuolloin paljon esillä lehdissä. 

Ai vähän niinku todisteena, et töitä ei ole tosissaan etsitty, vaan paistateltu julkkiksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä juhlaa vain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa aloituksessa on totuuden siemen. Aikoinaan te-toimistossa virkailija oli kaivanut tapaamisella lehtileikkeitä kansiostaan joita oli löytänyt kaveristani joka oli tuolloin paljon esillä lehdissä. 

Ai vähän niinku todisteena, et töitä ei ole tosissaan etsitty, vaan paistateltu julkkiksena.

Miten ne kaverista tehdyt lehti jutut liittyivät ko. henkilöön?

Vierailija
24/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi suhtautua vakavasti siihen väitteeseen. Ja tutkia asiaa joskus. Että myykö joku firma /firmat ihmisten tietoja, onko se some, entä tietotekniset laitteet tai sovellukset /luvat, fyysisesti, jokin tietojen keräys, mitä sillä tarkoitetaan. 

Vierailija
25/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllisyys agentti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somen kautta pystyy nykyään kyyläämään aika hyvin. Sitten tarvittaessa muuta tarkkailua ja tiedonhankintaa. Metodit salaisia.

Miten siellä voi seurata jos ei ole missään somessa?

Niin, tosiaan, jos henkilö ei ole somessa, niin sitten ne muut tiedonhankinnat. Ai mitä muka, jotain agentti juttuja tyyliin kuuntelulaitteet kotiin ja tiivis seuraaminen kun ovesta ulos astuu. Anna mun nauraa. Sit viel selitellään, et kaikki tieto on supi supi saatu joltain läheisiltä. Ai niin kännyköiden ja läppäreiden hakkerointi unohtui. Siinäpä jo karttuu ihan mukavasti tietoa työllisyyteen ja muuhunkin liittyen. Ne mitä ei kerry, keksitään.

Ja kaikki tuo lasten parhaaksi vain, jos kohteella on lapsia.

Vierailija
26/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somen kautta pystyy nykyään kyyläämään aika hyvin. Sitten tarvittaessa muuta tarkkailua ja tiedonhankintaa. Metodit salaisia.

Siis oikeesti, en oo facessa ym. Mistä ne muka seuraa mua?

Oletko oikeesti noin tyhmä? Tarkoittaa että työkkärin työntekijä soittelee ja kyselee, että mitäs sulle kuuluu.

Voi kun soitteliski ja tarjoaisi jotain sopivaa kivaa työpaikkaa. Ei ne kuulumisien kyselyt hirveästi auta. Eiköhän se ole selvää, että töitä ei ole vielä löytynyt, jos listoilla ollaan.

Vierailija
27/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä FB ja Instagram, mutta eipä noista löydy kenellekään mitään hyödyllistä tietoa, ainakaan tämän hetkisestä tilanteestani.

FB on ns. suljettu, eli vain hyväksytyt kaverit näkevät päivitykseni = kerran vuodessa Hyvää joulua- toivotuksen. FB:n henkilökohtaiset tiedot näen vain minä, eivät edes kaverit, eikä todellakaan ulkopuoliset ihmiset. Profiilissa ei lue mitään tietoa suhdestatuksesta, työpaikasta/työttömyydestä, koulutuksista, ja sen sellaisista.

Instassa (julkinen) taas on vain maisemakuvia, niitäkin noin kymmenkunta. Kummassakaan ei ole profiilikuvassa omaa kasvokuvaa, vaan muunlainen kuva, eli työkkärin henkilö ei voi tietää olenko oikea stalkattava. 

Se on harmi, jos ei älyä pitää sometilejänsä yksityisinä tai edes puoliyksityisinä, vaan levittää kaikki asiansa maailmalle - jopa hyvin hyvin henkilökohtaiset (sossu/kela-asiat, nakuilukuvat, huostaanotot, pimeät työkeikat, ymv..). Ei ihmekään, jos voi joutua ongelmiin esim. työkkärin kanssa, kun vapaaehtoisesti antaa itsestään julki kaiken tiedon. 

Vierailija
28/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraaminen tarkoittaa sitä, että hän kyttää karenssin mentävää aukkoa ja iskee, ei hän sinusta muuten ole mitenkään kiinnostunut, saatko töitä vaiko et!

Vierailija
29/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso ikkunasta. Kadunkulmassa on mies jolla on hattu ja kaulukset pystyssä, ja se puhuu välillä radiopuhelimeen.

Vierailija
30/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kyllä FB ja Instagram, mutta eipä noista löydy kenellekään mitään hyödyllistä tietoa, ainakaan tämän hetkisestä tilanteestani.

FB on ns. suljettu, eli vain hyväksytyt kaverit näkevät päivitykseni = kerran vuodessa Hyvää joulua- toivotuksen. FB:n henkilökohtaiset tiedot näen vain minä, eivät edes kaverit, eikä todellakaan ulkopuoliset ihmiset. Profiilissa ei lue mitään tietoa suhdestatuksesta, työpaikasta/työttömyydestä, koulutuksista, ja sen sellaisista.

Instassa (julkinen) taas on vain maisemakuvia, niitäkin noin kymmenkunta. Kummassakaan ei ole profiilikuvassa omaa kasvokuvaa, vaan muunlainen kuva, eli työkkärin henkilö ei voi tietää olenko oikea stalkattava. 

Se on harmi, jos ei älyä pitää sometilejänsä yksityisinä tai edes puoliyksityisinä, vaan levittää kaikki asiansa maailmalle - jopa hyvin hyvin henkilökohtaiset (sossu/kela-asiat, nakuilukuvat, huostaanotot, pimeät työkeikat, ymv..). Ei ihmekään, jos voi joutua ongelmiin esim. työkkärin kanssa, kun vapaaehtoisesti antaa itsestään julki kaiken tiedon. 

Insta ja fb on samaa firmaa, ja ainakin ennen ne myivät tietoja eteenpäin mainostajille, mutta myös muille tahoille. Lisäksi dataa kerätään monessa muussa paikassa, tuo on jäävuoren huippu.

Vierailija
31/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mä nyt tiedä. Jos tuollaisia juttuja liikkuisi niin ei kai niistä niin paljon tarvitse välittää, jos kukaan ei tule ripittämään niistä. Toisaalta fiksut tajuaa, että ei kukaan tuollaisia itsestä paljastele, totta tai ei, ja ne jotka ei osaa epäillä, on sen tasoisia, keistä ei tarvitse välittää pätkääkään. Mä menisin pokkana kysymään: eikö sua haittaa nuo henkilökohtaiset postaukset, kun niistä kohistaan.

Vierailija
32/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraaminen tarkoittaa sitä, että hän kyttää karenssin mentävää aukkoa ja iskee, ei hän sinusta muuten ole mitenkään kiinnostunut, saatko töitä vaiko et!

Siinäpähän kyttää. Useimmille karenssi ei muuta mitään rahojen suhteen. Onhan hän nyt sitten jossain määrin kiinnostunut, kun karenssinkin haluaa järjestää. Kyllähän se kiinnostus negatiivisessakin mielessä on kiinnostusta.

Vierailija
33/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jehoville muuten tärkeää toisten työnkäynti?

Vierailija
34/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä juhlaa vain kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne kaverista tehdyt lehti jutut liittyivät ko. henkilöön?

En viitsi tarkentaa ettei kaveriani tunnisteta tästä mutta tapaus on kyllä aivan tosi. Hänen mielelestään tämä lehtijuttujen henkilö ei voinut olla työtön. Kuvitelkaa nyt että te-viranomainen oli nähnyt kaiken tämän vaivan asiakkaansa takia.

Vierailija
35/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit pyytänyt tarkentamaan. Ei kenenkään elämää saa seurata. Se on vainoamista.

Tarkoitti varmaan että seuraa sun aktiivisuutta työllistymisen tai kouluttautumaan hakeutumisen suhteen, ehkä se pyytää sua aina väliin raportoimaan mitä oot asioiden eteen tehnyt.

Minulle soitettiin eilen Kuntakokeilusta. Olin kieltämättä vähän pöyristynyt, kun virkailija luki tiedoistani SAIRAUTENI ja sen onko minulla VELKAA vai ei. Kyllä, jouduin Typin syyniin aikoinaan ihan hetkeksi, kun odotin koulutuksen alkamista, jossa nämä käytiin läpi. Mutta en ole siis enää (tietääkseni) Typissä. Työurani on ollut katkonainen ja työttömyys pitkittynyt pääasiassa yksinhuoltajuuden takia, jonka vuoksi en voi tehdä iltatyötä, jota alani vaatii.

Milloin te-keskuksesta on tullut tuollainen elämäni kokonaisvaltainen kyttäyslaitos? Tuleeko seuraavaksi kamerat kotiin tarkistamaan vaikkapa unirytmin ja kodin siisteyden? Eikun hetkinen, lasuthan täällä on jo käyneet nuokin asiat tarkistamassa exän perättömien ilmoitusten takia, eli nekin tiedot on siis jo kirjoissa ja kansissa.

Vierailija
36/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sanonut seuraavansa sun elämää vaan sun tilannetta. Että täytät työmarkkinatuen saamiseen tarvittavat edellytykset. Haet töitä tai koulutusta yms. Joten puhutaanpa asioista niiden oikeilla nimillä. Vaikuttaa siltä että haluat syyllistää jostain syystä virkailijaa, yleensä sellaiset eivät ole kiinnostuneita töistä vaan pelkästään tuen saamisesta tekemättä sen eteen mitään.

Miksei se virkailija sitten itse voinut puhua asioista niiden oikeilla nimillä? Olisi siis vain tiedustellut työnhaun sujumista, eikä sepittänyt epämääräistä liirumlaarumia.

Vierailija
37/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin rikosilmoituksen. Stalkkeri.

Vierailija
38/38 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano virkailijalle että sinulla on tuomio vainoamisesta ja lähestymiskieltoja.