Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva pian 6 kk sanoo äiti

Vierailija
10.09.2014 |

Piti täällä päästä kehumaan kun livenä ei kehtaa hehkuttaa...Vauvani sanoi ensimmäisen kerran kolmikuisena äiti ja katsoi minua suoraan silmiin kun olin vaihtamassa vaippaa. Säikähdin ihan helvetisti ja tarkistin josko ääni olisi tullut jostain muualta. Mutta kun kysyin vauvalta sanoitko sinä äiti tämä toisti sanan ja rupesi naureskelemaan. Tämän jälkeen äiti sanaa on käyttänyt muidenkin kuullen, yleensä kun erityisesti jostain syystä minua kaipaa. Viimeiset 1,5 kk sana on ollut "jatkuvassa" käytössä kun poika on rentoutunut. Nykyään sanoo myös "iti" isi ja "tiiti" tissi, toissa päivänä pyysi hyvin vaativasti "äiti tiiti" kun vain pidin sylissä ja halusi siis rintaa (: Muutenkin vaikuttaa harvinaisen fiksulta pojalta esim. 4 kk sai veivattua omin päin seinälampun kuvun irti ja muistaa tämän ja yrittää samaa edelleen jatkuvasti. Muilla yhtä lahjakkaita lapsosia vai kasvatanko neroa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatat!

Vierailija
2/7 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehkä neroa mutta fiksu lapsi. Omani luetteli 9kk iässä piin likiarvon kymmenen desimaalin tarkkuudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sanoi myös äiti ja isi (s kirjaimen ja r kirjaimen osannut aina) 6kk ikäisenä.

Vierailija
4/7 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan autistinen. Toi ruuvailu kyllä todistaa. Veisin neurolle.

Vierailija
5/7 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin sanoi pariin kertaan äitiä tuossa puolivuotiaana (neuvolassa ei uskottu), mutta ne ensimmäiset kymmenen sanaa tulivat sitten vasta 1½-vuotiaana. Nyt on 11-vuotias, äidinkieli sujuu hyvin. 

Vierailija
6/7 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aikamoinen. Meidän pari poikaa höpötteli 6-8 kk joitain sanan alkuja. Toinen on nykyään kova puhumaan ja muistamaan lauluja ja loruja. Toisella taas yleisesti ottaen puheenkehitys hyvää.

Vierailija
7/7 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta näistähän ei voi puhua asiallisesti, aina tulee ihme vinoilua ja lyttäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi