Asiantuntijat: Suomen koronatilanteessa lupaava käänne – ”Voiton puolella!”
Iltalehdestä voi lukea. Kasvu on pysähtynyt ja nyt tullaan ryminällä alaspäin. Lokakuussa Suomi on AUKI ja rajoitukset unohdettu.
Kommentit (40)
Nämä ennustajat ovat olleet niin monta kertaa väärässä, että kuka näihin enää uskoo...
Kuinkahan monta kertaa tässä ollaan oltu "voiton" puolella kunnes taas rysähtää tautilukemat🤣 ihan suunniteltua puhdasta propagandaa ja agenda elää ja voi hyvin,kiitos myös ihmisten tyhmyydessään ja sinisilmäisyyden👍
Vierailija kirjoitti:
On se vain ihmeellistä, että nyt kun päivittäiset tartunnat huitelevat 600-750, niin puhutaan lupaavasta käänteestä ja voiton puolella olemisesta. Viime talvena vastaava tilanne oli "paha" ja asiat huonosti. Enpä ole pitkään aikaan luottanut näiden "asiantuntijoiden" jorinoihin.
Positiivisten tulosten osuus testeistä on samaan aikaan noussut eli ihmiset käyvät testeissä vähemmän. Todellisten tartuntojen määrä ei ole siis laskenut, vaan niitä jää piiloon.
Ihmiset ei mee enää testiin niin helposti
Kyllästytty holhoukseen ja lopetettu pikkunuhien testaus
Mun kaverin teini oli altistunut ja äiti yritti kysyä pääseekö hän myös testiin niin ei. Jos on 2 rokotusta ei tarvitse testiä
Vierailija kirjoitti:
Tähänkin varmaan auttoi ravintoloiden sulkeminen klo 0:00.
Uskoo ken tahtoo, nämä sadut on kuunneltu loppuun.
Tämän pandemian aikana olen oppinut vihaamaan ravintola-alaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverin teini oli altistunut ja äiti yritti kysyä pääseekö hän myös testiin niin ei. Jos on 2 rokotusta ei tarvitse testiä
Missä näin? Oireettomia ei testata. Jos hänellä on oireita, pitää mennä testiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vain ihmeellistä, että nyt kun päivittäiset tartunnat huitelevat 600-750, niin puhutaan lupaavasta käänteestä ja voiton puolella olemisesta. Viime talvena vastaava tilanne oli "paha" ja asiat huonosti. Enpä ole pitkään aikaan luottanut näiden "asiantuntijoiden" jorinoihin.
Positiivisten tulosten osuus testeistä on samaan aikaan noussut eli ihmiset käyvät testeissä vähemmän. Todellisten tartuntojen määrä ei ole siis laskenut, vaan niitä jää piiloon.
Koska tartuntaa ei edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi rokotusta mutta testi otettiin ihan rutiinisti kaiken varalta kun kävin lääkärissä muusta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Pääsee testiin kun sanoo että on kurkku kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaa ku kilo paskaa. Lopettakaa ja panikointi ja alkakaa elää.
Luuletko sä että kuolleet täällä kirjoittelee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu.
Vierailija kirjoitti:
– 40 prosenttia väestöstä on jo saanut kaksi rokotetta, niin se jo väistämättä vaikuttaa kokonaistartuntojen määrään, vaikka ei se [rokote] tietenkään tartuntoja estä.
Tää on niin hauskaa kun tulee kokoajan ristiriitaista infoa :D
Mitä epäselvää tässä on kenellekään täysjärkiselle yli 10-vuotiaalle? Rokotus ei täysin estä tartuntoja, mutta vähentää niitä. Tartunnan saanut rokotettu erittää ympäristöönsä vähemmän virusta, erityisesti siksi, koska oireet ovat pienemmät. Toki esim. kotioloissa virusta voi erittää merkittävästikin, mutta satunnaisten kaupassakäyntien tapauksessa muiden tartuttamisen todennäköisyys pienenee. Ja toisaalta rokotettu ei saa yhtä helposti tartuntaa samasta virusmäärästä kuin rokottamaton. Aina on niitä, joiden immuunipuolustus ei riitä rokotteenkaan jälkeen vastustamaan tartuntaa, mutta osalla riittää.
Kaikki kiitos rokotetuille ja maskeja pitäneille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas porukka valuu sankoin joukoin ulkomaan reissuille riemusta kiljuen. Kotiin palatessa testeissä ei käydä ja karanteeni on täysin turhaa, koska nyt me voitettiin pöpö - juhlat ovat alkaneet. Joulukuuhun mennessä rajoitukset ovat taas voimassa ja tartuntojen määrä nousussa.
Miksi? Koska vaikka uutisoidaan, että SUOMESSA tilanne olisi paranemaan päin, se ei tarkoita että KOKO MUU MAAILMA olisi samassa tilanteessa. Mutta ei, näin pitkälle ei voi ajatella. Nyt kun tilanne on taas parempi niin totta kai on pakko päästä matkailemaan ja unohtaa kaikki varovaisuus ja järjen käyttö.
Lässynlässynlää. Kohta kaikki on rokotettu ja sen pitää riittää. Täydellistä suojaa on turha odottaa kenenkään, ei sitä tarjota minkään muunkaan taudin kohdalla. On aika mennä eteenpäin ja lopettaa tämä vellominen.
Lässynlässynlää. Vaikka kaikki maailman kansalaiset olisi jokainen piikitetty 5 kertaa, se ei estä taudin leviämistä. Rokotukset auttavat vain lieventämään viruksen oireita, ei tuhoa sitä. Ja kun sinulta meni taas pointti ohi kovaa ja korkealta niin yksinkertaistetaan. Jos porukka lähtee massoittain matkaamaan maahan missä tauti jyllää vielä pahasti ja tartuntojen määrä on korkea, sieltä on suuri todennäköisyys tuoda tauti tullessaan. Jos kotimaassa ei viitsi nähdä sitä vaivaa että kävisi testissä, niin silloin nämä sankarit saattavat liikkua myös kotimaassaan vaikka kuinka suurella alueella tartuttamassa muita ennen kuin huomaavat itse saaneensa tartunnan.
No niinhän minä juuri sanoin. Mutta toisin kuin sinä kukkaruukkupää, minä en hysterisoi tätä tosiasiaa. Taudin leviämisellä EI OLE VÄLIÄ jos sitä ei sairasteta vakavana. Jokainen voi itsensä suojata vakavalta muodoilta rokottautumalla. Jos ei tätä viitsi tehdä, oma vika. Ei koronatilanteeseen ole enää mitään järkeä jäädä jumittamaan, vaan elää yhtä vapaasti kuin ennenkin hysteriastasi huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Parin kuukauden ulkonaliikkumiskielto tulee kyllä vielä ennenkuin mitään voittoa voidaan julistaa. Kohta on syksy ja tauti leviää ärhäkämmin. MaskiPAKKO pitäisi olla kuten muuallakin Euroopassa. Mikään suositus ei auta.
Mitään ulkonaliikkumiskieltoja tai maskipakkoja ei ole tulossa. Älä viitti trollata
Hyvä vitsi. Pahin flunssakausi alkamassa, tutkinukset todistaa, että pikkulapset tartuttaa koronaa enemmän kuin teinit ja kaikki alle 12v ovat suojatta kouluissa ja päikyissä. Mikä voisikaan mennä pieleen?!