Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä eliön puremajälki on pyöreä, punoittava ja turvonnut?

Vierailija
18.08.2021 |

Se on vasta nyt viime päivinä muodostunut pyöreäksi, aivan kuin reunoilla olisi selvät purenmajäljet. Sääressä on tällä hetkellä täysin pyöreä, melkein ympäriksi sulkeutunut halkaisijaltaan parin sentin pituinen jälki.
On aivan punainen mutta ei punerra ympäriltään vaan enneminkin itse ympyrä on punainen.

Huomasin sen monta päivää sit suihkussa, näytti vain siltä, että iho olisi mennyt hieman pinnallisesti rikki, mitään muotoa ei ollut. En ajatellut siitä sen kummempia, ehkä vain, että olen vain ohimennen kolauttaunut sääreni johonkin.

Nyt on tosiaan muodostunut jonkinlainen puremajälki. Oireista en osaa sanoa kun niitä on muutenkin. Väsymystä, muistiongelmia, näköongelmia, lihaskipuja yms.

Ei näyttänyt netin kuvastosta päätellen punkin puremalta. Se on tosiaa pyöreä, hieman turvonnut eikä kutise tms.

Tuleeko mitään mieleen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkin purema.

Vierailija
2/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkin puremalta kuulostais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lintukirppu? Kutiseeko se?

Vierailija
4/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hämähäkki sen on tehnyt. Mahdollisesti punkki.

Vierailija
5/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesihämähäkki tekee tollasen myös.

Vierailija
6/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun katsoin vielä tarkemmin niin siihen ympyrän sisään on muodostunut hieman vaaleaa harsomaista ihoa tai mitälie. Voi olla osa paranemisvaihettakin.

En ole oikeastaan muuten luonnossa liikkunut paitsi pari viikkoa sitten olin mökillä ja muuten kävelen töihin ihan pienen pätkän metsäpolun kautta.

Hmm..

Ap

Vierailija
7/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykö tällaisessa tapauksissa muuten mennä edes lääkäriin vai annanko vain olla?

Tietysti jos on punkin jäljiltä mutta en ole lainkaan varma kun ei näytä tosiaan sellaiselta kuin mitä netistä nopeasti selasin.

Ap

Vierailija
8/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punkkihan ei puraise, vaan kiinnittyy imeäkseen verta ja samalla säilyy kiinnityneenä pidempään. Itse epäilen voimakkaasti hämähäkin puremaa. Itselläni on ollut kuvauksesi mukaisia puremia kahdesti ja ne kyllä erovat niin punkin kuin myöskin lintukirpun puremista, joista myös kokemusta. Nuo kutisivat minulle aivan mielettömästi useiden päivien ajan. Ja tosiaan se punainen, jossa havaittavissa vaaleampia alueita, noin 2 sentin rinkula selkeän puremakohdan ympärillä.

Vierailija
9/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun vielä mietin niin sen lisäksi, että olen todella väsynyt niin hengästyn aivan kävellessäkin. No en tiedä johtuuko tästä vai ei mutta eilen ihmettelin hengästymistäni jo ennen kuin havaitsin tuon puremajäljen.

Ap

Vierailija
10/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dinosauruksen, tarkemmin tyrannosaurus Rex.

Vierailija
11/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei oikein ole mistään kohtaa haaleakaan muuta kun tuota harsomaista kuvioo on ympyrän sisälle muodostunut.

Aivan kuin olisi jollakin auton tupakansammuttimella painanut siihen :D muuten en osaa kuvata. Selvä pyöreä (joka ei ihan täysin sulkeudu kuitenkaan), aivan punainen ja pistokohtia ympyrän reunalla.

Ulkopuolelta ei punoita, ainakaan vielä.

Ap

Vierailija
12/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paarma

Vierailija
13/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat vähän vainoharhaiselta itsesi tarkkailijalta, mutta jos huolettaa niin mene lääkäriin.

Mulle tuli muutama vuosi sitten Lontoosta ihan siististä hotellista, luteen puremia (onneksi ei levinnyt mukaan kotiin, huh) ja muutama niistä teki tuollaisen ympyrän. 

Vierailija
14/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat vähän vainoharhaiselta itsesi tarkkailijalta, mutta jos huolettaa niin mene lääkäriin.

Mulle tuli muutama vuosi sitten Lontoosta ihan siististä hotellista, luteen puremia (onneksi ei levinnyt mukaan kotiin, huh) ja muutama niistä teki tuollaisen ympyrän. 

Harvinaisen hölmö kommentti Ap:n asialliseen kysymykseen. Miksi pitää aina olla vähän mulkku?

Vierailija
15/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko kengurun

Vierailija
16/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin syömässä villi vattuja kessan mäki joskus 5v. sittenkö? Joku ötökkä iski? Sattu niin pirusti.Huusin kuin sika säkissä.Ales mäestä ja etsii rauduslehteä siihen kipuun.Löyty omaa sylkeä ja pisto paikaan.Vaikka jalka kipuili,astui sillä päästäkseni kotia.Tänä päivänäkään en tiedä mikä oli? Mutta muistona punertava piste.Kosteat säät se kohta noin 7 cm.turpoo.Kuin 7 cm kapea viiva.Kipuilee myös. Mutta oli mikä oli sen kanssa elettävä.Ajatelen on kuten vanha kansa sanoi kosteilla sateisilla säillä. Reumatismi siinä kolotaa.Syönkö kyseinen paikka vattuja enää? En.ps,anteksi jos txt virheet,on tuo luki häiriö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi