Loukkaannuinko turhaan? Poikaystävä sanoi että:
''tää on kauheesti sanottu mut.....no et sä rumakaa oo''. Puhuttiin ulkonäöistä ja sitten puhuttiin mun ulkonäöstä..No ei sentää sanonu että et sä kauniskaa oo, pitää varmaa olla iha ilonen.
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:11"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:09"]Aivan kauheasti sanottu! Minä en kestäisi jos mieheni sanoisi noin! Itse leikilläni aina pyydän miestäni kehumaan minua ja sanomaan että olen silmissään maailman kaunein nainen. Samapa tuo on ko se totta va ei. Jos hän sanoisi samalla tavalla kuin poikaystäväsi, näyttäisin varmaan ovea. Ajatella saa mitä haluaa, mutta kaikkea ei tule sanoa ääneen. Jos haluat vajota yhtä alas niin totea jotain vastaavaa poikaystävän sukukalleuksista. [/quote] Yäk, minusta tuo "ajatella saa mutta kaikkea ei tule sanoa ääneen" on kuvottava ajattelutapa. Haluatko OIKEASTI miehen/naisen, joka ajattelee sinusta ei-niin-kauniisti, mutta ei sano sitä ääneen? Yäk.
[/quote]
Aika epärealistista odottaa olevansa oikeasti maailman kaunein nainen jos näyttää samalta kuin minä. Sellainen illuusio on vain kiva pitää :) Se on eräänlaista flirttiä meidän välillämme (sekoitettuna minun osaltani rempseällä itseironialla). Onnellisesti naimisissa.
[/quote]
Anteeksi mutta missä se itseironia on?
Ei se ole illuusio jos sinä tiedät olevasi ei-maailma-kaunein-nainen.
[/quote]
Kyllä minä siihen ehkä sekunnin verran joskus uskon :) Sinähän et voi tietää muutamasta sanasta mitä meidän todellisuus on eikä minun tavitse sinulle sitä selitellä. Uskot nyt vaan kun sanotaan.
Saat anteeksi; tässä sinulle http://www.lmgtfy.com/?q=ironia
[/quote]
No uskotaan sitten.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:45"]
Ei tuo ollut ainakaan kovin kohteliaasti sanottu.
[/quote]Riippuu siitä minkä näköinen ap oikeasti on. Jos ap olisi ruma, tuokin kommentti olisi jo kohteliaisuus. Mutta jos ap on oikeasti kaunis, tuo kommentti on törkeää vähättelyä.
Kauneus on katsojan silmässä ja tärkeä ja rakas ihminen on aina kaunis vaikka olisikin oikeasti ruma. En mielestäni ole maailman kaunein nainen, mutta mieheni on sitä mieltä aivan ehdottomasti, samoin kuin mieheni on mielestäni maailman komein, vaikkei sitä oikeasti ole yleisen kauneusihanteen mukaan. Mielestäni ap saa loukkaantua.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:39"]
Kauneus on katsojan silmässä ja tärkeä ja rakas ihminen on aina kaunis vaikka olisikin oikeasti ruma. En mielestäni ole maailman kaunein nainen, mutta mieheni on sitä mieltä aivan ehdottomasti, samoin kuin mieheni on mielestäni maailman komein, vaikkei sitä oikeasti ole yleisen kauneusihanteen mukaan. Mielestäni ap saa loukkaantua.
[/quote]
Niin mut silloinhan: jos ap:n miehen mielestä ap ei ole kaunis, niin se tarkoittaa, että ap:n mies ei rakasta ap:tä eli eikö ihan hyvä, että ap saa tietää tästä? Vai olisitko itse miehen kanssa joka ei rakasta sinua kunhan vaan muistaa valehdella aika ajoin?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 18:39"]
[/quote]
Niin mut silloinhan: jos ap:n miehen mielestä ap ei ole kaunis, niin se tarkoittaa, että ap:n mies ei rakasta ap:tä eli eikö ihan hyvä, että ap saa tietää tästä? Vai olisitko itse miehen kanssa joka ei rakasta sinua kunhan vaan muistaa valehdella aika ajoin?
[/quote]
No ehkä se ei sitten rakasta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 17:09"]Aivan kauheasti sanottu! Minä en kestäisi jos mieheni sanoisi noin! Itse leikilläni aina pyydän miestäni kehumaan minua ja sanomaan että olen silmissään maailman kaunein nainen. Samapa tuo on ko se totta va ei. Jos hän sanoisi samalla tavalla kuin poikaystäväsi, näyttäisin varmaan ovea. Ajatella saa mitä haluaa, mutta kaikkea ei tule sanoa ääneen. Jos haluat vajota yhtä alas niin totea jotain vastaavaa poikaystävän sukukalleuksista. [/quote] Yäk, minusta tuo "ajatella saa mutta kaikkea ei tule sanoa ääneen" on kuvottava ajattelutapa. Haluatko OIKEASTI miehen/naisen, joka ajattelee sinusta ei-niin-kauniisti, mutta ei sano sitä ääneen? Yäk.
[/quote]
No niinpä. en haluaisi miestä, joka ei uskalla puhua totta. Sen, että en ole erityisen kaunis, saa sanottua nätistikinn, mutta en kyllä katselis kauaa sellaista joka valehtelee mulle.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:21"]
[/quote]
No niinpä. en haluaisi miestä, joka ei uskalla puhua totta. Sen, että en ole erityisen kaunis, saa sanottua nätistikinn, mutta en kyllä katselis kauaa sellaista joka valehtelee mulle.
[/quote]
Oletko itse aina täysin rehellinen läheisillesi heidän ulkonäkönsä suhteen? Onko se ihan oikeasti valehtelua sanoa vaikka "näytät hyvältä tänään", vaikka toisen tukka vähän hapsottaisikin? Omasta mielestäni en silloin valehtele, koska en odota kenenkään muutenkaan olevan täydellinen. Minullekin saa sanoa kivoja asioita, en silti syytä ketään valehtelusta.
Ihan peruskäytöstapoihin kuuluu, ettei toista loukaavia asioita sanota ääneen, vaikka ne totta olisivatkin. Tämä pätee erityisesti makuasioihin. Jos ystäväni on käynyt kampaajalla eikä uusi leikkaus mielestäni sovi hänelle, en sano sitä ääneen. Jos äitini on ostanut uuden omasta mielestään kauniin ja kivan puseron, jonka väri on minun mielestäni aivan hirveä, en sano sitä ääneen. Jos joku kavereistani on ylipainoinen, en kommentoi painoa. Samoin jos olemme harrastemielessä pelailemassa jalkapalloa puistossa ja mukana on joku teknisesti ja liikunnallisesti ihan onneton mutta innostunut tyyppi, en tosiaan lyttää tämän pelitaitoja. Jotain kimuranttia mielipideasiaa kysyttäessäkin sosiaalisesti taitava ihminen osaa kiertää kysymyksen niin, että pystyy vastaamaan jotain mukavaa ja rohkaisevaa.
Minusta olisi ihan totaalisen kammottavaa, jos oma mieheni sanoisi: "Tämä on kyllä kauheasti sanottu, muttet sä mikään rumakaan ole". Ja tuo olisi mielestäni myös kummallista, sillä itselleni ainakin käy väistämättä niin, että kun rakastun johonkuhun, alan automaattisesti pitää tätä kivan näköisenä. Mitä enemmän tykkään, sitä enemmän myös ulkonäkö miellyttää. Minulla ei ole aavistustakaan, onko mieheni yleisillä standardeilla komea, koska en näe häntä sillä tavalla. Minulle hän on komea. Ja seksikäs! Tiedän, että hän ajattelee samoin minusta, koskapa kerran usein sanoo minua kauniiksi. Joskus saattaa sanoa: "Oletpa väsyneen näköinen. Mutta olet sä silti kaunis." Paljon siis tulee sellaisia kommentteja, joista tiedän, että hänelle olen aina kaunis, vaikka sitten yrjötaudissa hiukset rasvaisena ja reikäinen paituli päällä.
Minustakin tuo on pahasti sanottu.
Harva meistä on missi mutta varmasti mies on sinussa ap nähnyt aikanaan tavatessanne jotain jonka takia kiihottuu ja viihtyy. Ei meidän kuulu ollakaan kauneimpia mutta jos kumppani ei näe kauneuttasi niin miksi olla yhdessä?
Esimerkkinä vaikka oma parisuhde: ollaan 3-kymppisiä ja tavattiin teini-iässä. On nähty molemmilla lihomista ja laihtumista. On ollut työttömyyttä, sairautta ja kehot on venyneet. Mies oli 70 kiloinen urheilija kun tavattiin ja suuri laihtunut 120 kilosta 85 kiloon (raskauskiloja). Miestä olen kuitenkin halunnut ja nähnyt hänet aina upeana.. Tottakai meissä jokaisessa on puolemme mutta on rumasti jos ei osaa nähdä toisen kauniita asioita: Sinun tapa liikkua, jalkasi, silmäsi, pukeudut niin että korostat hyviä puoliasi, olet viettelevä.. Ties mitä! Tuollaisesta huonosta keskustelusta pahimmillaan tulee sitten ryppy joka jää vaivaamaan. Saatat alkaa seuraamaan miehen toimintaa (epäily jos se pettää tai on vaikka kiinnostunut jostakusta). Jos se jää mieleen niin tuleeko siitä riita joku päivä? Masennutko siitä?
On tuo paha paikka. Jos omat poikani noin menisivät sanomaan tytölleen niin lähtisi korvatillikka. Kamalan noloa ja ajattelematonta!
Onko miehesi turusta tai itäsuomesta? Jos on, silloin tuo tarkoitti että "olet kaunis"
Kysyin kerran ex-mieheltäni, että "Hoikentaako tää musta mekko mua yhtään?". Vastaukseksi sain, että: "Joo, mutta ei sekään ihmeitä tee." En muista nauroinko silloin, mutta nykyään nauran tuolle muistolle. Muutoin siihen mieheen liittyvissä muistoissa ei ole mitään naurettavaa. Nykyiseltä mieheltäni kysyn kans vitsillä olenko hänen mielestään maailman kaunein. Kysyn siis asiaa naureskellen ja mieskin tietää, että olen hyvällä tuulella ja kunhan vitsailen. Siitä huolimatta se aina tulee kesken omien hommiensa halaamaan mua ja kuiskaa korvaan: "Oot."
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 19:21"]
[/quote]
[/quote]
Oletko itse aina täysin rehellinen läheisillesi heidän ulkonäkönsä suhteen? Onko se ihan oikeasti valehtelua sanoa vaikka "näytät hyvältä tänään", vaikka toisen tukka vähän hapsottaisikin? Omasta mielestäni en silloin valehtele, koska en odota kenenkään muutenkaan olevan täydellinen. Minullekin saa sanoa kivoja asioita, en silti syytä ketään valehtelusta.
[/quote]
En ole tuo jolle vastasit mutta minä en sano kaikkea mitä ajattelen läheisilleni koska tiedän, että he suuttuisivat ja sanominen kalahtaisi omaan nilkkaani. Olen siis pelkuri. Mutta arvaa kuinka paljon pidän sellaisista ihmisistä joille joudun valehtelemaan?(vihje: en pidä) Niin siis, minä koen sen valehteluksi vaikka sinä et kokisikaan.
No kyllä minusta pitäisi olla nätti, jos ei mikään miss kaunotar olekaan. Eli oli rumasti sanottu mutta pitää kai antaa pisteet rehellisyydestä.
Minusta tuo on suomalaiselta mieheltä kohteliaisuuksien kärkipäätä.
Ja kai muistit sanoa, että "et sä mikään komistus itsekään ole"?
Aivan kauheasti sanottu! Minä en kestäisi jos mieheni sanoisi noin! Itse leikilläni aina pyydän miestäni kehumaan minua ja sanomaan että olen silmissään maailman kaunein nainen. Samapa tuo on ko se totta va ei. Jos hän sanoisi samalla tavalla kuin poikaystäväsi, näyttäisin varmaan ovea. Ajatella saa mitä haluaa, mutta kaikkea ei tule sanoa ääneen. Jos haluat vajota yhtä alas niin totea jotain vastaavaa poikaystävän sukukalleuksista.
Laita kuvasi, niin voidaan arvioida oliko tuo vähättelyä vai kohteliaisuus suhteessa todellisuuteen.
Ensimmäinen poikaystäväni joskus vuosia sitten sanoi minulle ihan suoraan, etten ole kaunis mutta kyllä hän tyytyy. Kyllä, ja minä kiusattuna nuorena hyväksyin sen. Suhteen edetessä huomasin ettei poikaystävä koskaan sanonut ulkonäöstäni mitään hyvää, mutta kehui hyvin vuolaasti muita naisia (jopa näille naisille ihan päin kasvoja kertoi kaikkea "ihana, kaunis!"-juttuja). Huomautteli karvoistani, pukeutumisestani ja oikeastaan kaikesta. Huvittavinta oli se, että mies itse näytti ihan variksenpelättimeltä kun ei koskaan peseytynyt tai siistiytynyt. Itse näin vaivaa vaatteiden, hiusten ja meikin eteen. Kyllä meni itsetunto siinä suhteessa, toivottavasti AP:n suhde ei ole samanlainen :/ onneksi lopulta sain kerättyä riittävästi itsevarmuutta eroon, ja en voisi olla onnellisempi.