Miksi ihmiset keräilee pesukoneiden takaiskuventtiileitä?
Siis oman kokemuksen mukaan 2/3 asunnosta se viedään muuttaessa pois. Se ei käsin pitäisi edes lähteä siitä putkesta ja mihin sinä tarvitset niitä? Periaatteessa sinä et saa edes itse asentaa sellaista ellet ole LVI-asentaja ja toiseksi, jos muutat osoitteeseen, josta joku on sen vienyt, niin huoltoyhtiön tulee asentaa uusi.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Mikä se on?
https://www.k-rauta.fi/tuote/imusuoja-oras-12x12-261031/6414150016363
Tommonen, sen pitäisi olla siinä seinässä tulevassa putkessa, johon laitetaan pesukoneen tulovesiletku. Jos ei ole, niin sinultakin on joku edellinen asukas vienyt sen syystä x
Pesukoneen mukana se on asuntoon tullutkin.
jos se oli siinä muuttaessa se jää mutta jos ostin sen niin se lähtee mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Milloin? Ei ainakaan viimeiseen neljään kymmeneen vuoteen mitä olen pesukoneita muutamia ostanut.
Venäläinen tapa. Kaikki mikä ei ole hitsattu kiinni viedään.
Juuri muutin. Edellisessäkään asunnossa ei ollut sellaista, ostin itse. Muistaakseni n. 3 euroa vain maksoi ja asentaja sanoi jo silloin että sitä ei tarvittaisi mutta vaadin laittamaan. Nyt muutettuani jälleen toinen asentaja sanoi että jätetään pois, koneissa on itsessänsä takaiskuventtiili eikä sitä tarvita. Uudessakaan kohteessa ei ollut sellaista ja jätimme sen asennuksesta pois. Luotan ammattilaisen sanaan nyt jo tässä kohdassa.
Pesukoneen letkun päässä on takaiskuventtiili.Mitä hyötyä on kahdesta takaiskuventtiilistä peräkkäin?
Vierailija kirjoitti:
Ei tule koneen mukana mutta se on voitu asentajan toimesta asentaa. Pitää ostaa erikseen. Nykyisissä koneissa on kuulemma jo itsessään tämä joten erillistä ei tarvitse ostaa ja laittaa. Näin sanoi juuri koneen asentaja kun tilasin pyykinpesukoneen uuteen asuntooni. Vanhoja asioita kuulemma.
Kertokaahan te muutkin mikä on todellisuus asian suhteen, vieläkö tarvitsee asentaa erillinen takaiskuventtiili pesukoneen asennuksen yhteydessä? Olisi hyvä jos kaikilla olisi oikea tieto olemassa.
Onko omakotitaloissa tai esimerkiksi vanhemmissa kerros- ja rivitaloissa jotakin eroa asian suhteen? Jos kerran uusissa pesukoneissa on itsessään tämä venttiili niin onko missään kohteissa tälle tarvetta ja onko siitä lisäksi mahdollisesti haittaa jopa?
Eikö koneen oma mötikkä letkun päässä aja saman asian?
Vierailija kirjoitti:
Juuri muutin. Edellisessäkään asunnossa ei ollut sellaista, ostin itse. Muistaakseni n. 3 euroa vain maksoi ja asentaja sanoi jo silloin että sitä ei tarvittaisi mutta vaadin laittamaan. Nyt muutettuani jälleen toinen asentaja sanoi että jätetään pois, koneissa on itsessänsä takaiskuventtiili eikä sitä tarvita. Uudessakaan kohteessa ei ollut sellaista ja jätimme sen asennuksesta pois. Luotan ammattilaisen sanaan nyt jo tässä kohdassa.
Et sä 3€ saa sitä mistään. 15-40€ se maksaa. Pesukoneen sisässä se on magneettiventtiili mikä voi hajota ja mistä tiedä, että se on hajonnut? Seinässä oleva taas ei käytännössä pysty mitenkään aukeamaan toiseen suuntaan, koska metalli on metallia vasten sulkuasennossa ja tuloveden paine avaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole senkin paksupäinen idiootti. Olet vain tyhmä
Vierailija kirjoitti:
jos se oli siinä muuttaessa se jää mutta jos ostin sen niin se lähtee mukaan.
Sä olet niin typerä, että otat sen ihan varmuuden vuoksi. Paksu päinen hölmö!
Vierailija kirjoitti:
Eikö koneen oma mötikkä letkun päässä aja saman asian?
Astianpesukoneissa on sellainen iso mötikkä letkussa kiinni. Itse puhuin siis pyykinpesukoneista ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Venäläinen tapa. Kaikki mikä ei ole hitsattu kiinni viedään.
Ja suomalaiset on ihan venkkuja sielultaan. Sen takia tää maa on ihan kakkaa. Ihmiset kakkaavat sen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole senkin paksupäinen idiootti. Olet vain tyhmä
Ei ole tyhmä. On vaan luulotautinen saatana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä 3€ saa sitä mistään. 15-40€ se maksaa. Pesukoneen sisässä se on magneettiventtiili mikä voi hajota ja mistä tiedä, että se on hajonnut? Seinässä oleva taas ei käytännössä pysty mitenkään aukeamaan toiseen suuntaan, koska metalli on metallia vasten sulkuasennossa ja tuloveden paine avaa sen.
Miksi sinä kiellät totuuden? 3 euroa se maksoi pyykinpesukoneeseen. Outoa porukkaa kun tietävät aina toisten asiat paremmin kuin itse tietää.
Pitää ihmisillä olla harrastuksia.