Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te perheelliset ja parisuhteessa olevat saatte nukuttua öisin ilman häiriötekijöitä?

Vierailija
17.08.2021 |

Mies tai vaimo voi kuorsata tai lapset itkeä yötä myöten. Miten yhdistätte perheen ja uran niin että saatte levättyä öisin?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suurimmat häiriötekijät yöllä: minä itse ja koira, tässä järjestyksessä. Jos joku pitää mua yöllä hereillä, se olen minä itse. Vatvon kaikenlaista yöllä, tai sitten mulla voi olla uniapneatyyppistä oireilua. En ole vielä mennyt lääkäriin, koska olen tullut siihen tulokseen, että se voi johtua keskivartalon puutteellisesta hallinnasta – tunnen itsekin, että kun olen lysyssä, henkitorvi joutuu puristuksiin. Kun keskivartaloa aktivoi ja selkäranka suoristuu, hengitystiet avautuvat. Olenkin nyt sitten alkanut taas tekemään pilatesharjoituksia.

Koira saattaa joskus reagoida yöllä ääniin. Ei usein, mutta kuitenkin sen verran, että se on järjestyksessä kakkonen.

Mieheni kuorsaa erittäin harvoin. Jos joku meillä joskus kuorsaa, se olen yleensä minä.

Lapset eivät itke, huuda tai muuten metelöi yöllä. Nuorempi lapseni herätteli yöllä n. 3,5-vuotiaaksi asti, mutta sen jälkeen hänkin on nukkunut rauhallisesti. Lapset eivät herää painajaisiin, eivätkä valvota esim. sairastelun takia. Siitä on todella pitkä aika, kun lapsi on viimeksi herättänyt mut yöllä.

Eli suurin syy heikkoihin uniin olen minä itse, ei kukaan perheenjäsenistäni. 

Vierailija
22/22 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ilmeisesti käynyt tuuri, sillä molemmat lapset ovat jostain 8kk iästä asti nukkuneet katkottomat 11-12h yöunet. Puolisolla taas on uniapnea ja joko kuorsaa tai sitten laite hurisee, molempiin olen tottunut mutta siihen herään joskus, jos laite alkaa ns. vuotaa kun ei ole ihan paikoillaan ja pitää tällöin kovempaa ääntä. Joskus mies nukkuu niin levottamasti että tämä tapahtuu monta kertaa yössä. Tällöin ratkaisen ongelman samalla tavalla kuin miehen "vahtivuoroilla" vauvavuonna ja menen vierashuoneeseen nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi