Hoitovapaa ja sosiaalinen eristyneisyys
Olen hoitovapaalla ja koen olevani sosiaalisesti aivan eristyksissä. Toki lasten kanssa on mukavaa viettää aikaa, mutta en oikein fiksusti pääse kahden pienen lapsen kanssa esim. ostoksillekaan, vaan mieheni käy autolla kaupassa. Itselläni ei ole ajokorttia, joten olen kaikki päivät kotona tai lähiympäristössä ulkoilemassa lasten kanssa enkä näe (tapaa) juurikaan muita aikuisia kuin mieheni.
Tässä tulee hieman mökkiytynyt olo, kun asumme hieman keskustan ulkopuolella, joten täällä ei ole hirveän paljoa mitään aktiviteettejakaan. Parhaat kaverini ovat muuttaneet ulkomaille ja työkavereitani en ole juurikaan tavannut töiden ulkopuolella. Mieheni on kaikki päivät töissä ja töiden jälkeen tulee kaupan kautta kotiin.
Huippuhetkiäni on päästä kunnolla ostoksille joskus viikonloppuisin, jos mieheni ottaa mut ja lapset kauppaan mukaan. En tajua, miten tässä voisi pitää itsensä vireänä ja kunnossa, kun ei oikein pääse minnekään.
Kommentit (4)
olisiko ajokortin hankinta mahdollista, vai onko esim. jokin sairaus syynä ettei korttia.
Ala käymään jossain muskarissa tms. lasten kanssa. Sieltä voi saada kavereita, joiden kanssa voi vaikka ulkoilla yhdessä.
Tosiaan bussilla aktiviteetteihin lasten kanssa edes kerran viikossa.
Voisiko isä hoitaa lapsia joskus viikonloppuisin tai iltaisin, jotta pääsisit itse harrastuksiin tai shoppailemaan, jos se miellyttää. Samalla tutustut ehkä muihin.
Jos myös kauppaostokset suunnittelee hieman paremmin, ei kaupassa tarvitse käydä kuin max 2 kertaa viikossa ja saisitte enemmän yhteistä perheaikaa tai sinä omaa aikaa.
Ja jos tosiaan asutte bussiyhteyksien ulkopuolella, uskoisin, että tarvitset ajokortin jossain vaiheessa, joten miksi ei jo nyt. Toivottavasti kuitenkin jotain julkista liikennettä seudulla kulkee ja pääsette lasten kanssa liikkumaan edes joskus.
Eikö bussit kulje? Käykää päivisin bussilla perhekahviloissa tai jossain kerhossa