Pienikokoinen koirarotu joka haukkuu vähän? Mitä vaihtoehtoja olisi?
Eli toivomuksena olisi pienikokoinen koira, mieluiten kissan kokoluokkaa, eli max 10kg. Asutaan rivitalossa ja vaikka sisällä on 80 neliötä temmeltää, haukkua ei paljoa saisi ja olen ymmärtänyt että jotkut koirarodut ovat herkempiä haukkumaan kuin toiset. Perheessämme olisi 2 aikuista ja 15-vuotias teini sekä kaksi kissaa.
Kommentit (58)
minulla on semmoinen käsitys, että terrierit varsinkin haukkuu paljon, mutta näissäkin on poikkeuksia. Itselläni on ollut vuosia sitten Cavalier ja se ei kyllä haukkunut koskaan, mutta tiedän myös niitä spanieleita, jotka haukkuvat paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:32"]Chihuahua ainakin haukkuu kimeästi räksyttämällä aiheesta ja aiheetta, eikä ole helppo koira kasvattaa pienuudestaan huolimatta, tai juuri siksi.
sanoo ihminen joka ei ole koskaan chihuahuaa omistanut!
En ole minäkään omistanut, muita koiria kyllä, mutta sama kokemus minulla. Kaikki näkemäni chihuahuat räksyttää aivan liikaa.
Totta, lattialistan tasolta katsottuna maailma on täynnä uhkaavan näköisiä asioita, joten chihujen kohdalla tämä räkytys ei ole pelkästään kouluttamisesta kiinni. Vaikka ihmisistä onkin jostain ihmeen syystä hellyyttävää omistaa avuton koira joka tarvitsee omistajan apua läpi elämänsä selvitäkseen kokonsa kanssa, niin ottakaa oikeesti joku normaalimman kokoinen koira, jos sen koiran meinaatte ottaa.
Basenji ja Shiba ei vissii hauku. Tosin shiba vissiin örisee ja mölisee sitten muuten.
Ei taida kuule olla sun tarpeisiin sopivaa koiraa muuta kuin leikkikoirat.
Ei ole olemassa mitään rotuja!
Sitäpaitsi jos on pakko hankkia koira niin eikö parempi malli olisi sellainen joka ei hauku yhtään? Vaikka joku mopsi jolla on liian vaikeaa hengittää normaalisti saati että pystyisi haukkumaan
Spanielit ovat vähähaukkusia, useat. Koon puolesta Cavalierkingcharlesinspanieli olisi sopiva, mutta on ehdottomasti oltava hyvä kasvattaja. Koirilla on terveysongelmia, joista täytyy olla tietoinen ja valikoiva hankkiessaan.
Vierailija kirjoitti:
Calierini ei ikinä hauku
Koitin etsiä googlesta, tuli hevosen kuvia xD Ei hauku ei.
Vierailija kirjoitti:
Bostoninterrieri <3
Mainitsemiesi ominaisuuksien lisäksi ylitsevuotavan ihmisrakas. :)
Rodulla terveysongelmia, lyttykuono ja lyhyt runko. En ottaisi. Tutustu rotumääritelmiin ja rotujen terveysongelmiin. Valitse mahdollisimman normaalirakenteinen rotu. Älä osta pentutehtaasta, vahinkopentuja tai parkkipaikalla auton takakontista. Ei rescue koiraa.
Pienillä koirilla tyypillinen ongelma polvilumpion luksaatio.
Chihuahuamme haukkuu vieraille, muuten on hiljainen tyyppi.
Whippet ei hauku ja on vielä pienikokoinenkin.
Vierailija kirjoitti:
http://www.bichonfrisery.com/
nuo eivät taida edes osata haukkua. Tuhisevat kyllä.
' Kyllä osaavat, Nimim: tuollainen asuu naapurissa.
Koira kommunikoi haukkumalla, jos et halua sitä kuunnella, hommaa kissa. Mutta yksi mikä ei kyllä teille käy on mäyräkoira, vaikka on sterkattu, haukkuu silti kaiken: tuulen, lentävät lehdet, ohikulkijat, sisään tulijat (vaikka on omaa perhettä) jne jne
Vierailija kirjoitti:
http://www.bichonfrisery.com/
nuo eivät taida edes osata haukkua. Tuhisevat kyllä.
Mitä ihmettä!? Mun tuntemat bichonit räksyttävät kimeällä äänellä jokaista liikettä!
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa kaksi koiraa. Koira on laumaeläin, eikä laumaeläintä tule jättää yksin. Pysyy teidänkin näkökulmasta rauhallisempana, mutta ennen kaikkea kokee vähemmän stressiä itse.
Ei kyllä välttämättä toimi tämäkään. Lähinaapuri (muutaman tontin päässä) osti kaksi jackrusselia, veljekset, ja pitävät NIIN järjetöntä meteliä kaikki päivät, että en käsitä, miten siinä vieressä ei kaikilla pala hermot 24/7, kun tässä kauempanakin välillä tekee tiukkaa....
Vierailija kirjoitti:
Koira kommunikoi haukkumalla, jos et halua sitä kuunnella, hommaa kissa. Mutta yksi mikä ei kyllä teille käy on mäyräkoira, vaikka on sterkattu, haukkuu silti kaiken: tuulen, lentävät lehdet, ohikulkijat, sisään tulijat (vaikka on omaa perhettä) jne jne
Kyllä kisulitkin ääntelevät
Ottakaa kaksi koiraa. Koira on laumaeläin, eikä laumaeläintä tule jättää yksin. Pysyy teidänkin näkökulmasta rauhallisempana, mutta ennen kaikkea kokee vähemmän stressiä itse.