Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saanko diagnoosin?

Vierailija
10.09.2014 |

Eilen olin täynnä tarmoa, siivosin ja puunasin, kävin salilla. Tänään mieli maassa, en jaksa tehdä mitään, itkettää.

Menen tehtävästä toiseen, tiskaan, juoksen vessaan, jään matkalla pyyhkimään pölyjä..ainiin ne tiskit, palaan takaisin, laitan uunin lämpenemään että teen ruuan... Laitan pyykit pyörimään, mikäs keittiössä haisee, se uuni!! Ja tätä rataa....

Jos minulla on joku sovittu meno (tai iltavuoroon lähtö), en voi keskittyä mihinkään, tuijotan vähän väliä kelloa ja ahdistaa "kohta pitää lähteä"...!! En pysty keskittymään mihinkään ja toivoisin että voisin jäädä kotiin.

Auttakaa mua?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama!

Vierailija
2/5 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostat ihan normaalilta? Olen itse vähän samanlainen, stressaan sovittua menoa sen verran, etten edeltävästi pysty oikein keskittymään mihinkään. Ja eikö kaikilla ihmisillä ole välillä aikaansaavia päiviä ja välillä sellaisia, ettei mikää suju? Miksi oikein kyselet diagnoosia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tämä on jatkuvaa. Se kuluttaa ja väsyttää.

Vain silloin, kun on pitempi vapaa, eikä ole mitään muitakaan "aikatauluja", tunnen saavani "olla rauhassa" ja olen iloinen. Kuulostaa varmaan ihan hullulta, itse epäilen jotain keskittymishäiriötä tai muuta, tein kerran vuosia sitten jonkun adhd-testin, sain kovat pisteet. Tekisi mieli kysy joltain, enkai voi varata aikaa "Hei, luulen että mussa on jotain vikaa"??

Vierailija
4/5 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet stressaantunut ja ylirasittunut ja todennäköisesti vaadit itseltäsi liikaa. Ei kuulosta miltään diagnoosia vaativalta. Kuka tahansa saa ADHD-tyyppistä oireilua stressaantuneena tai jos elämästä puuttuu mahdollisuudet rauhallisiin hetkiin. 

Koitapa ap nyt ensiapuna sitä että otat vähän rennommin kaikessa missä voit. Ehkä voisit delegoida kotihommia miehelle tai lapsille jos on sellaisia? Ehkä voisit jättää pois ei-pakollisia menoja ja niiden sijaan röhnöttää hyvällä omallatunnolla sohvalla tai mennä rauhalliselle kävelylle metsään? Rauhoita myös ajatuksesi äläkä päästä mieltäsi pyörittämään "pitäisi, pakko, täytyy" myllyä joka ahdistaa. Lepää vaan nykyhetkessä.

Vierailija
5/5 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hyvin osasit kirjoittaa! Tunnistin itseni, nykyään olen osannut ajatella enemmän, mutta mistä tämä johtuu? Pitäisi kokoajan olla jotain tekemässä? "Pakenenko" jotain? Aloillaan olo on vaikeaa, sen olen tiedostanut. Ja tätä on siis ollut niin kauan kuin muistan, lapsesta saakka.

Ap siis tämä ja nyt on mentävä, palaan myöhemmin kommentoimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi