Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan kahvin säilymään parhaiten viisi viikkoa?

Vierailija
10.09.2014 |

Joudun työkomennukselle toiselle paikkakunnalle. Oon tehnyt miehelle ruokaa pakkaseen, mutta ongelmana on kahvi. Miten paljon sitä pitäisi keittää etukäteen, että riittäisi koko ajaksi? Entä missä se säilyisi parhaiten? Termospulloon ei mahdu kovin paljoa ja siinä menee äkkiä kitkeräksi. Vinkkejä? Miten muut olette ratkaisseet ongelman?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo, ensi kerralla sitten parempi.

Vierailija
2/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:07"]

[/quote]

Niin oliko sulla jotain vinkkejä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä joka päivälle kirjekuori ja sinne pari euroa, jotta voi käydä vaikka huoltoasemalla juomassa kahvinsa. Jos mies ei osaa itse mennä huoltoasemalle, jätä kahvirahan lisäksi taksiraha ja vuorosanat, jotta osaa kertoa mihin pitäisi mennä.

Vierailija
4/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:07"]

[/quote]

Niin oliko sulla jotain vinkkejä?

[/quote]

Niin oliko sulla jotain ajatuksia paremmasta provosta?

Vierailija
5/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:11"]

Jätä joka päivälle kirjekuori ja sinne pari euroa, jotta voi käydä vaikka huoltoasemalla juomassa kahvinsa. Jos mies ei osaa itse mennä huoltoasemalle, jätä kahvirahan lisäksi taksiraha ja vuorosanat, jotta osaa kertoa mihin pitäisi mennä.

[/quote]

Miten mies osaa ottaa juuri oikean päivän kirjekuoren?

Vierailija
6/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:11"]

[/quote]

Miten mies osaa ottaa juuri oikean päivän kirjekuoren?

[/quote]

Kirjekuoriin päivän nimi ja numero sekä lisäksi siihen viereen digitaalinen kalenteri, josta voi tarkistaa asian.

Vierailija
7/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakasta se kahvikin??? Mies voi sitten sulattaa siitä itselleen.

Vierailija
8/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä me tiedämme kuinka paljon miehesi juo kahvia? Jos kerran hänellä on pakastin, on varmaan sähkötkin ja mahdollisuus keittää kahvia. Tai ainakin vettä ja tehdä pikakahvia.

Ainoa järkevä tapa säilyttää kahvia viikkoja on pakastekuivaus. Ainoa järkevä tapa tehdä se käytännössä on hankkia teollisesti pakastekuivattua kahvia, jota kutsutaan pikakahviksi. Se on rakeita, joka liukenee kuumaan veteen. Jos on niin kultakieli, ettei kelpaa, niin olkoot ilman.

Onkohan tämä nyt niitä, jotka ovat valinneet miehensä sen mukaan kuinka monta kierrosta sekunnissa sukat pyörivät jaloissa. On näköjään saanut mitä on tilannut.

Vierailija
9/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakasta kertakäyttömukeissa. Meillä toimii hyvin, mies osaa itse sulattaa mikrossa.

Vierailija
10/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään mies ei tosiaankaan osaa keittää kahvia. Ollaan ratkaistu asia niin, että käy päiväkahveilla naapurin sutjakan sinkkuneidin luona silloin, kun itse olen iltavuorossa tai muuten estynyt keittämään. Pakastamaan en suosittele, koska maku menee todella pahaksi ja sulattaminen kestää kauan.

Vierailija
11/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 10:26"]

Mistä me tiedämme kuinka paljon miehesi juo kahvia? Jos kerran hänellä on pakastin, on varmaan sähkötkin ja mahdollisuus keittää kahvia. Tai ainakin vettä ja tehdä pikakahvia.

Ainoa järkevä tapa säilyttää kahvia viikkoja on pakastekuivaus. Ainoa järkevä tapa tehdä se käytännössä on hankkia teollisesti pakastekuivattua kahvia, jota kutsutaan pikakahviksi. Se on rakeita, joka liukenee kuumaan veteen. Jos on niin kultakieli, ettei kelpaa, niin olkoot ilman.

Onkohan tämä nyt niitä, jotka ovat valinneet miehensä sen mukaan kuinka monta kierrosta sekunnissa sukat pyörivät jaloissa. On näköjään saanut mitä on tilannut.

[/quote]

Kamala! ENhän syötä Makelle einesruokiakaan, joten miksi juottaisin hänelle pikakahvia?! Hirveä ajatus. Mitäs sitten, jos hän annostelee pikakahvijauheen väärin? Sitten tulee pahaa kahvia ja paha mieli vain loppupäiväksi. :( Pikakahvi ei ole nyt kyllä vaihtoehto.

-ap

Vierailija
12/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö anoppi voi käydä keittämässä miehelle aina kahvia? Tai mikset saman tien vie häntä hoitoon äitinsä luo siksi aikaa, kun olet poissa?

Vierailija
13/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä säilöä jääkaappiinkin pieniin annosrasioihin, joista voi kaataa kuppiin ja lämmittää mikrossa. Säästyy sulattamisen vaivalta.

Vierailija
14/14 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon ilman, jos ei itse osaa keittää.